JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez lazaj007 » 23 mar 2016, o 10:45

Szybkie pytanko. Konczy mi sie termin ochrony a paczki nadal nie ma i pewnie nie bedzie bo majfrend wyslal nierejestrowana zamiast rejestrowanej.
W zamówieniu były 2 różne produkty, czy spór mam otwierać dla każdego z osobna? Czy da się je oba wrzucic do jednego sporu? Bo nie widze takiej opcji
lazaj007
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2 gru 2015, o 21:14
Telefon:: Samsung

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez blue_voyager » 23 mar 2016, o 10:49

Dwa osobne spory.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5975
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez lazaj007 » 23 mar 2016, o 10:54

dzieki za szybka odpowiedz :)
lazaj007
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2 gru 2015, o 21:14
Telefon:: Samsung

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez Tonick » 23 mar 2016, o 11:01

Wyjaśnijcie mi taką kwestię, a mianowicie 12 lutego kupiłem kilka rzeczy, paczka wysłana ale jeszcze nie dotarła, dzisiaj patrzę na czas ochrony a tam nagle pojawiło się 82 dni itd. Jak to możliwe, dodam że sprzedawca nie występował o zgodę na przedłużenie, chyba że może to zrobić bez mojej zgody.

Sprzedawca nie wysłał wszystkiego co zamawiałem, co zrobić? Założyć spór?
Avatar użytkownika
Tonick
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
Telefon:: Sony

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez blue_voyager » 23 mar 2016, o 11:06

Sprzedawca może sam wydłużyć okres ochrony.
Jesli nie wysłał wszystkiego, zakładaj spór.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5975
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez Tonick » 23 mar 2016, o 11:20

Na każdą rzecz osobno?
Mam zaznaczyć nie otrzymanie paczki czy braki ilościowe?

Przepraszam zerknąłem wyżej i pytanie pierwsze jest nie aktualne. Na każdą rzecz osobny spór.
Avatar użytkownika
Tonick
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
Telefon:: Sony

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez blue_voyager » 23 mar 2016, o 11:25

No kurcze, kilkanaście minut temu odpowiadałem na takie samo pytanie, nad Twoim postem. Przeczytałbyś chociaż posty z tej strony.
TAK, NA KAŻDĄ RZECZ OSOBNO. Braki ilościowe wpisujesz jak dostałeś za mało towaru a nie gdy paczka nie dotrała.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5975
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez Tonick » 23 mar 2016, o 11:44

Tonick napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


Wybacz napierw zadałem pytanie a później poczytałem.
Dziękuję bardzo serdecznie za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Tonick
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
Telefon:: Sony

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez Tonick » 23 mar 2016, o 11:56

Zaznaczam nie otrzymanie przesyłki i co dalej?
Ochrona się kończy a przesyłka idzie?
Wróciła do nadawcy?
No tracking info?
Avatar użytkownika
Tonick
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
Telefon:: Sony

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez marcoos1 » 23 mar 2016, o 16:47

blue_voyager napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Blue, on chyba nic jeszcze nie dostał (pewnie poza trackingiem na część przedmiotów).
Tonick napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Tonick, jak dostaniesz część przedmiotów to wtedy otwórz spór na te aukcje, z których nie dostałeś towaru.
marcoos1
VIP
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
Pochwały: 84
Telefon:: samsung

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez kopnienta » 25 mar 2016, o 01:59

Witam. Jestem nowa na forum ale widzę, że tutaj będzie mi łatwiej się poradzić bo jest dużo stron wątku.

Sytuacja wygląda tak, że zamówiłam 2 szt pewnego towaru (razem mnie to wyniosło ok 50zł) w tym przesyłka rejestrowana za 7zł z groszami Air Mail

21.02.2016
Sprzedawca wysłał mi wiadomość:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


22.02.2016
Ta data widnieje w teoretycznym trackingu (nr. RF185587984CN)

11.03.2016
Pytam Chińczyka czy wysłał moje zamówienie bo tracking mi nie działa (naczytałam się, że jak jest takie coś jak teraz, że nawet kraju docelowego nie widać i tylko wydrukował etykietę czy tam zgłosił elektronicznie wysyłkę to znaczy, że w ciula leci i że nic nie wysłał)

15.03.2016
Chińczyk odpowiedział:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

ja mu tego samego dnia odpisałam, że wybrałam przesyłkę rejestrowaną i za nią zapłaciłam i takiej oczekuję a na trackingu nic nie widać poza tym skąd "wyszła" paczka. Dołączyłam mu print screena żeby zobaczył że wybrałam Air Maila i założyłam spór bo mi Chińczyk nie będzie wmawiał że wybrałam darmową jak nie wybrałam.

SPÓR:
Zaznaczyłam,że nie dostałam paczki, że chcę full refund i w opisie dałam w nerwach tylko że fałszywy numer trackingowy, że nie mam przesyłki i że jest oszustem - dołączyłam print screena z naszej rozmowy i z zamówienia gdzie idać jak sprzedający wmawia mi że wybrałam darmową przesyłkę i gdzie widać że wybrałam rejestrowaną.

17.03.2016
Sprzedawca odpisał:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


19.03.2016
Sprzedawca nie zaakceptował sporu o full refund i nie chce mi nic oddać
W sporze sprzedawca pisze:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


To ja tego samego dnia piszę wiadomość w stylu że mam jedno proste pytanie... że nie chcę być wredna ale czy on jest niewidomy czy nie umie czytać ze zrozumieniem i że WYBRAŁAM PRZESYŁKĘ REJESTROWANĄ i tak się wkurzyłam, że eskalowałam spór od razu bo mnie tak wpienił,że masakra (pytałam się też na innym forum co mam robić od czasu zakładania sporu - doradzono mi abym założyła i abym eskalowała)

20.03.2016
Wiadomość od Aliexpress:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


22.02.2016
Kliknęłam Respond
I załączyłam dłuższą wiadomość i print screeny
w wiadomości napisane że
- na stronie trackingowej nie widać nawet kraju docelowego (print screen)
- że nic od 22.02.2016 się nie zmieniło w trackingu
- że sprzedający nie tylko mi nie wysłał przedmiotu bo innym również (print screen z nowej aukcji bo wcześniejsza wygasła - 2 feedbacki w tym jeden full refund a drugi że ktoś nie otrzymał towaru) < i serio wiem że powinnam to wcześniej sprawdzić ale raz że jestem świeżakiem a dwa miał 1 diamenta i ponad 96% pozytywnych opinii - to ten sklep http://pl.aliexpress.com/store/526261>
- że zapłaciłam za przesyłkę a sprzedawca mi wmawia że wybrałam darmową (print screen)
- że na aukcji było napisane, że szacowany czas dostawy to 15-34 dni (przypominam - rejestrowana air mail i print screen)
- że jeżeli da mi full refund i w ciągu 30 dni dostanę przesyłkę to zamówię raz jeszcze, zapłacę i kliknę od razu, że otrzymałam (bo słyszałam że tak się praktykuje)
- że na polskiej stronie do śledzenia nie widać tego numeru trackingowego więc przesyłki nie ma jeszcze nawet w Polsce

24.03.2016
Dzisiaj kliknęłam ponownie Respond
napisałam, że sprzedający w ostatniej wiadomości prosił o poczekanie jeszcze tydzień. Tydzień mija, przesyłki nie ma, na stronach do śledzenia nic się nie zmieniło, przesyłki nie ma nawet w Polsce.

Napisałam do Sprzedawcy, że minął tydzień i ogólnie to co w ostatnim respond i że proszę o full refund a jak paczka przyjdzie to zapłacę i kliknę od razu że dostałam

Zostało mi 6 dni (przy tej eskalacji)
i niecałe 28 dni (czasu ochrony na aukcji)

Co mam zrobić?
Czekać 6 dni? jak poczekam do końca czasu i nic więcej nie zrobię to co się stanie?
Kliknąć Cancel arbitration i czekać do 26.04.2016? Będę mogła wtedy znowu otworzyć spór?

P.S. Poczytałam tutaj trochę stron i zdaję sobie już sprawę, że za szybko założyłam spór i go eskalowałam ale tak mi poradzono na innym forum i się posłuchałam a teraz widzę, że niepotrzebnie bo teraz jakbym się zgodziła na czekanie do 26.04 to muszę zamknąć spór, którego już w razie czego nie będę mogła otworzyć :(
Najgorsze jest to, że mi zależy na odzyskaniu tych pieniędzy albo otrzymaniu towaru bo to nie są moje pieniądze (zamawiałam dla siostry za jej pieniądze)
Inne rzeczy zamawiane o wiele później np 9.03.2016 już poprzychodziły a były wysłane darmową przesyłką. I dlatego to ciśnienie o brak jakiejkolwiek informacji co się dzieje z tą co miała być rejestrowana. 50zł piechotą nie chodzi...
kopnienta
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25 mar 2016, o 01:05
Telefon:: LG

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez Tonick » 25 mar 2016, o 10:00

marcoos1 napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Blue, on chyba nic jeszcze nie dostał (pewnie poza trackingiem na część przedmiotów).
Tonick napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Tonick, jak dostaniesz część przedmiotów to wtedy otwórz spór na te aukcje, z których nie dostałeś towaru.


Panowie w tym poście poruszyłem dwie różne kwestie, a mianowicie samoczynnego przedłużenia ochrony i otrzymamia paczki tylko z cześcią zamówienia.
Na pierwsze pytanie otrzymałem odpowiedź, ale nie wiem co zrobić z drugim, bo chińczyk napisał żebym czekał bo brakujące rzeczy wysłał osobną paczką, zostało jescze 40 dni ochrony. Ja poprosiłem o traking tych rzeczy co nie dotarły to nic nie odpisał.
A jeśli założę spór to co tam mam kliknąć? Nie otrzymanie paczki:
1. Ochrona się kończy a paczki nie ma,
2. Paczka wróciła do nadawcy,
3. No traking info ( to chyba będzie odpowiednie). Chociaż traking do zamówienia miałem ale tylko jedna rzecz z 4 zamówionych była spakowana. Dodam że chodzi o 4 różne rzeczy.
Czekać czy walczyć?
Avatar użytkownika
Tonick
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
Telefon:: Sony

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron