Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez marcoos1 » 8 mar 2016, o 13:55
Nie wiem co zamawiałeś.
Jeśli jakaś podróbka to często sklep się zwija, bo nawet na ali nie można sprzedawać podróbek (ale towar wysyłają normalnie).
Dopłacałeś za wysyłkę rejestrowaną czy była darmowa?
Tekst jaki dostałeś to standardowy tekst wysyłany przez ali.
Teraz leci czas na dodatkowe dowody w sprawie.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez Tonick » 9 mar 2016, o 12:10
A jak rozumiecie tą odpowiedź od sprzedającego od którego żądam 50% zwrotu za źle uszyte ubranie:
"Hello dear, We felt very sorry for this trouble, We want yo do these for you: 1 We will return you 10% ($0.5 ), you don't have to return the item to us. 2 Please return the money to us, we will have the full refund. Hope your replay. Thank you."
Pkt. 1 rozumiem ale 2 już nie bardzo.
-

Tonick
-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
- Telefon:: Sony
przez blue_voyager » 9 mar 2016, o 12:15
Pewnie sie pomylił pisząc żebys zwrócił mu pieniądze, chodzi mu zapewne zwrot towaru, wtedy da Ci full refund.
-

blue_voyager
- VIP
-
- Posty: 5975
- Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pochwały: 239
- Ostrzeżenia: -1
- Telefon:: Jiayu S3
przez Tonick » 9 mar 2016, o 13:36
Masz rację.
To są przebiegłe chinolki! Ciekawe od kogo się nauczyli ?
Spróbuję się potargować

-

Tonick
-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 18 sty 2016, o 19:25
- Telefon:: Sony
przez waldy » 10 mar 2016, o 20:23
Witam,
Chcę założyć spór ale mam problem z zamieszczeniem filmu obrazującego że zegarek który kupiłem jest niesprawny. Zaczyna ładować film i zatrzymuje się na kilku procentach pliku. Film w formacie AVI, 13Mb, nie wiem dlaczego nie mogę dołączyć filmu do reklamacji. Początkowo myślałem że rano mają przeciążone serwery ale teraz wieczór to samo.
pzdr
-
waldy
-
- Posty: 11
- Dołączył(a): 7 lis 2013, o 12:20
- Telefon:: zteV967s
przez marcoos1 » 10 mar 2016, o 22:40
Też jak ostatnio otwierałem spór to miałem podobny problem. Problemy u mnie robił flash (mam wyłączony), samo włączenie jednak pomogło tylko trochę (było lepiej, ale i tak się do końca nie wczytało). Ja dołączyłem do sporu jakiś jpg a w opisie dałem link do filmu (wrzuciłem na
https://www.mediafire.com )
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez recznik » 12 mar 2016, o 14:13
może mi ktoś poradzić czy mogę zrobić w tym momencie?
zamówiłem pada i 3 razy pytałem o formę wysyłki...yes,yes, china post registered air ,no to spoko i patrzę kilka dni później paczka leci sweden post i $#^^#46
paczka pewnie dotrze ale nie będzie to 30 dni...tylko więcej.
jak widzę SE post albo Malesia to kupuje na innej aukcji niestety już 2-3 raz chińczyk robi mi taki numer.
trochę jestem zły i zastanawiam się co teraz? jest sens otwierać spór (jeżeli tak to o co?) czy dać mu 1* w ratingu?
-
recznik
-
- Posty: 172
- Dołączył(a): 21 paź 2014, o 00:17
- Pochwały: 7
- Telefon:: lumia 920
przez fake4r » 12 mar 2016, o 14:26
Chyba nie ma sensu otwierać sporu chociaż jest tam niby opcja że przesyłka została wysłana inną metodą ale nie wiem czy to bardziej nie tyczy się tylko typu - nierejestrowana, rejestrowana i kurierska. Pojedź po komentarzu jak już chcesz i tyle. Wiem że to wkurzające bo np. kilka sytuacji miałem takich że chciałem anulować zamówienie ale to sprzedawca "decydował" jaki powód anulacji mam wybrać, bo gdybym tego nie zrobił to cała procedura trwała by przynajmniej o tydzień dłużej lub nawet więcej, więc niestety tak już jest, nie wszystko zawsze idzie po naszej myśli, takie to zakupy na ali.
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5981
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez marcoos1 » 12 mar 2016, o 14:37
Wysyłka i tak była darmowa, więc w sporze nie wygrasz zwrotu za złą wysyłkę.
To czy dojdzie w 30 dni czy nie to i tak w dużej mierze zależy od Chińczyka kiedy wyśle i skąd (z różnych miast idzie różnie).
Dodatkowo nie zakładaj nigdy, że paczka dojdzie w 30 dni (chyba, że dopłacasz za kuriera). Licz na 60 dni a w tym czasie powinna dojść każdą pocztą.
Co do komentarza to nie wystawiłbym niżej niż 3 za takie coś (oczywiście jak dojdzie w podanym przez niego czasie). Dla nich 3 to i tak jak negatyw.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez recznik » 12 mar 2016, o 21:30
Nie chodzi mi o kasę, ale o fakt że chińczyk świadomie wprowadził mnie w błąd mimo iż go o to pytałem kilka razy.
gdybym wiedział że Sweden bym nie kupił ale faktycznie nie na sensu zakładać sprou - jak paczka dojdzie to mu dam 2* w wysyłce i opisie może się nauczy.
Nigdy nie liczę 60 dni na dostawę bo nie wybieram takich aukcji (chyba, że mi zależy na czymś) tylko biorę te 15-34 dni dostawy i zawsze paczka dociera w tym czasie,
chyba nie zdarzyło mi się zęby paczka szła dłużej niz 45 dni. sprzedawca wie skąd wysyła i ile mniej więcej to zajmuje i zazwyczaj się to zgadza.
-
recznik
-
- Posty: 172
- Dołączył(a): 21 paź 2014, o 00:17
- Pochwały: 7
- Telefon:: lumia 920
przez Maniok » 13 mar 2016, o 00:17
Witam, do końca purchase protection zostało mi 4dni z haczykiem, otworzyłem spór że paczka nie przyszła i chce refund bo kończy się okres ochrony. Facet sie nie zgodził na refund i prosi żebym poczekał jeszcze 8dni. Ale nie w prywatnej wiadomości czy coś tylko jako odpowiedź na dispute. I teraz mam do wyboru zaakceptowanie jego oferty czyli 0 refund i czekanie 8dni albo eskalować spór. Czy jak jesteśmy w trakcie sporu to okres purchase protection się wydłuża czy faktycznie za te 4dni będzie po ptokach?
-
Maniok
-
- Posty: 19
- Dołączył(a): 18 gru 2015, o 01:55
- Telefon:: LG
przez marcoos1 » 13 mar 2016, o 09:58
Możesz anulować spór, koleś wydłuży ochronę i czekać. Gdyby nie wydłużył ochrony to spór możesz jeszcze raz otworzyć przed końcem.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości