Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
25 mar 2016, o 10:08
Jesli brakowało ilościowo towaru, to jesli druga paczka nie dojdzie złóż spór z tytułu niezgodności ilościowej (zaznaczasz, że dostałeś przesyłkę i że nie zgadza się ilość). Nie zakładaj sporu z powodu braku trackingu, bo Ci go z zasady odrzucą - miałeś przecież tracking z pierwszej przesyłki.
25 mar 2016, o 12:20
@kopnienta
Założyłaś zły spór. Powinnaś założyć spór z powodu złej wysyłki i nie full refund a kwotę jaką zapłaciłaś za paczkę rejestrowaną.
25 mar 2016, o 12:44
No ale zaznaczyłam, że paczki nie dostałam, no kurczę.. to chyba logiczne, że skoro nie dostałam paczki to chcę odzyskać i za przesyłkę i za towar kasę.. nie mogłam jej nawet śledzić, nie wiem co się z nią dzieje mimo, że zapłaciłam za rejestrowaną.. Teraz już po ptakach? I albo przyjdzie albo nie i zwrotu się nie doczekam?
znalazłam wczoraj jeszcze po tym poście a właściwie dzisiaj inną stronę
www.global.cainiao.com (w czeluściach komentarzy Doradcy Jarka na YT) i ta strona jako jedyna pokazuje mi kraj docelowy i ile dni minęło od nadania rzekomej przesyłki.
To teraz co się stanie po tych 5 dniach eskalacji?
Teraz mam się modlić, żeby jednak paczka przyszła?
Już nic nie da się zrobić?
25 mar 2016, o 18:14
Masz jeszcze dużo dni ochrony. Jak Chińczyk gwarantuje dostawę np w 60 dni to nie ma sensu otwierać sporu o brak przesyłki wcześniej niz po 55 dniach (chyba to powinno być logiczne).
25 mar 2016, o 19:42
ale tak mi doradzono na innym forum i się posłuchałam ... teraz na przyszłość będę wiedziała ale w tym momencie co mnie czeka?
Czy powinnam jeszcze coś robić? CO SIĘ DZIEJE JAK MI MINĄ TE 5 DNI ESKALACJI? Czas leci a ja dalej nie wiem co mam robić. Czekać, coś jeszcze próbować czy co... Nie wiem czego mogę się spodziewać.
25 mar 2016, o 22:54
Zakupiłem na Ali bieliznę Calvin Klein. Po cenie byłem świadom tego, że to podróbka ale to co przysłał przeszło moje oczekiwania: materiał fatalnej jakości i błędy fabryczne. Pisałem w tej sprawie do sprzedawcy ale bez odpowiedzi. Chciałbym odzyskać pieniądze ale przy otwarciu sporu mam okazać zdjęcia porównawcze z oryginałem oraz oświadczenie od producenta o nieoryginalności produktu. Ktoś miał podobny problem?
26 mar 2016, o 02:49
@kopnienta
Powinnaś robić wszystko to jakby to był sklep na sąsiedniej ulicy.
Proszą byś poczekała. Masz gwarancję czas udostawy i tego się musisz trzymać.
Napisz informację, że chcesz przedłużyć czas trwania sporu do 26 kwietnia (pewnie do wtedy masz gwarancję dostawy).
Jak towar przyjdzie to piszesz, że towar doszedł ale chcesz zwrot tych 7zł, które dopłaciłaś za przesyłkę rejestrowaną a towar szedł nierejestrowaną (jeśli faktycznie tak będzie).
Jeśli towar nie przyjdzie do 26 IV to wtedy piszesz, że chcesz pełen refund, bo minął czas gwarancji dostawy.
Daj im jedynie znać, że zgadzasz się poczekać i żeby przedłużyli czas trwania sporu.
BTW. Nie wiem jak można się ładować w zakupy z Chin dla znajomych jak samemu się jeszcze nie kupowało i brakuje doświadczenia.
26 mar 2016, o 11:40
Napisz informację, że chcesz przedłużyć czas trwania sporu do 26 kwietnia (pewnie do wtedy masz gwarancję dostawy).
Jak towar przyjdzie to piszesz, że towar doszedł ale chcesz zwrot tych 7zł, które dopłaciłaś za przesyłkę rejestrowaną a towar szedł nierejestrowaną (jeśli faktycznie tak będzie).
Jeśli towar nie przyjdzie do 26 IV to wtedy piszesz, że chcesz pełen refund, bo minął czas gwarancji dostawy.
Daj im jedynie znać, że zgadzasz się poczekać i żeby przedłużyli czas trwania sporu.
BTW. Nie wiem jak można się ładować w zakupy z Chin dla znajomych jak samemu się jeszcze nie kupowało i brakuje doświadczenia.
Rozumiem. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Mam napisać na maila do Ali czy wystarczy jak odpowiem za pomocą przycisku Respond? W senie jak poprosić o wydłużenie czasu eskalacji?
Oj to tylko siostra i mnie prosiła to zamówiłam bo inne rzeczy jednak przychodziły no ale poprosiła mnie o rejestrowaną, żeby była pewność, że przyjdą (do tej pory kupowałyśmy tylko na allegro)
Dziękuję za odpowiedź :) Dużo mi pomogłeś :)
26 mar 2016, o 13:00
Najlepiej w "respond". Tam to przeczytają.
26 mar 2016, o 13:35
Ok to tak zrobiłam :) teraz tylko czekać pozostaje :) Dziękuję raz jeszcze bo już zwątpiłam. Następnym razem będę wiedziała co i jak :) Zawsze musi być ten pierwszy raz :)
28 mar 2016, o 09:40
Chińczyk mi w końcu odpisał. Zostały
2 dni do końca eskalacji.
1.
2.
Czytałam, że to jest na zasadzie przekrętu i lepiej nie zamykać sporu i nie godzić się na żadne przelewy na paypala bo oni nie mają moich pieniędzy tylko ma je Aliexpress.. Możliwe, że paczka utknęła na odprawie celnej? "CZY COŚ INNEGO?"
Rozumiem, że mam odpisać tylko, że nie dostałam paczki, i że nie zamknę sporu bo poprosiłam o jego przedłużenie do 26.04?
29 mar 2016, o 09:42
Witam. Zakupiłem na Ali oprawy ledowe. Miały mieć 4x3W=12W a świecą bardzo kiepsko. Po pomiarze na mierniku mocy wyszło około 5W. Chciałem więc otworzyć spór. Wszystko zaznaczyłem, opisałem ale nie mogę wysłać. Nawet zmniejszałem plik wideo który ma teraz około 7 Mb. Po kliknięciu zatwierdź widzę jak ładują się pliki zdj i wideo do 100% i nic dalej. Próbowałem też z przeglądarki explorera i to samo. Mieliście taki przypadek, czy coś przeoczyłem? będę wdzięczny za każdą podpowiedź.