Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
18 mar 2016, o 11:34
Jak Ci się nie spieszy żeby dostac kasę z powrotem to możesz się z nim kopać. Tylko po co? Dla zasady? Zrób jak chce, dostaniesz szybciej zwrot.
18 mar 2016, o 11:40
Dokładnie. Chciało by się dla zasady, ale lepiej wybierz taką opcję anulacji jaką Ci napisał to szybciej dostaniesz zwrot. W innym razie tylko wszystko przeciągnie się w czasie a Ty i tak na tym nic nie zyskasz. Już to przerabiałem niestety.
18 mar 2016, o 11:45
Ja też. Właśnie dla zasady upierałem sie przy swoim, to dostałem jakiś tarcking, który jak sie okazało był do Australii czy na inny koniec świata i musiałem swoje odczekać - spór, eskalacja itd. Nie warto.
18 mar 2016, o 12:21
Eskaluj, bo nie dogadasz się z nim. Ewidentnie kręci.
18 mar 2016, o 16:39
Ale najpierw go modyfikować na full refund, bo teraz chińczyk zrobił "Refund Amount: US $ 0.00 " a później eskalować? Czy przy eskalacji beda brane moje roszczenia z otwartego dispute i nie muszę go wcześniej modyfikować?
18 mar 2016, o 16:58
Tak, zawsze przed eskalacją sporu należy zmienić tak, aby status był zgodny z Twoim żądaniem zwrotu. Po pomyślnym dokonaniu tej zmiany możesz eskalować spór.
18 mar 2016, o 21:11
Tak, zawsze przed eskalacją sporu należy zmienić tak, aby status był zgodny z Twoim żądaniem zwrotu. Po pomyślnym dokonaniu tej zmiany możesz eskalować spór.
Wcale nie trzeba.
Eskalacja sporu to odrzucenie oferty sprzedawcy i pozostanie przy swoim żądaniu i poproszenie o wkroczenie arbitrażu.
Czyli robiąc eskalację żądam tego co chciałem wcześniej, nie muszę wcześniej zmieniać żądania na pierwotne.
Chyba, że najpierw chciałem zwrot powiedzmy 20$, sprzedawca odrzucił, wtedy modyfikuję na 10$ i eskaluję. Jeśli dalej chcę 20$ to nie trzeba zmieniać.
Zawsze tak prowadziłem spory i było dobrze.
19 mar 2016, o 15:06
Skorzystałem z 17track i faktycznie Chińczyk wysłał paczkę i dotarła do Polski 19.11.2015 lecz do mnie już nie...
Z racji tego że nie kłamał, modyfikowałem dispute znów na full refund ale w komentarzu napisałem aby wysłał ponownie i przedłużył ochronę.
I tu pytanie jak on edytuje i zaznaczy zwrot 0 dolarów to skąd będę wiedział że przedłużył ochronę, bo teraz jak zaakceptuje jego warunki i zamkne dispute, a w momencie otwierania było 1 dzień do końca ochrony, to teraz po zamknięciu nie będzie ochrony i on dostanie kasę to na pewno nie wyśle drugiego zegarka
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
21 mar 2016, o 12:43
Witam.
Zakupiłem dwa nieduże wyświetlacze LCD. Przyszły do mnie popękane, były po prostu słabo wg mnie zabezpieczone (za małe pudełko i tylko folia bąbelkowa).
Otworzyłem spór z żądaniem zwrotu pieniędzy, załączyłem zdjęcia. Sprzedawca jak na razie nie zaakceptował ani nie odrzucił sporu, tylko napisał wiadomość że wyśle ponownie i żebym anulował spór (I resend it, please cancel disputes, thank you). Spór ma status "Awaiting the seller's dispute approval" i kończy się za 1,5 dnia. Poradźcie co robić, żądać przedłużenia przez sprzedawcę okresu ochronnego i przysłania nowego "tracking number"? Obawiam się że jak anuluję spór to nie zobaczę już ani pieniędzy ani towaru. Za 38 dni kończy mi się okres ochronny, anulować teraz spór i czekać na przesyłkę a jak się okres będzie zbliżał do końca to otworzyć nowy spór? Nie klikałem jeszcze przycisku "confirm goods received" ale teraz mam spór i nie ma go w ogóle.
Pozdrawiam.
21 mar 2016, o 14:32
Jak masz 38 dni ochrony to spokojnie możesz anulować spór i czekać (jak się będzie zbliżał koniec to możesz poprosić o przedłużenie i czekać).
21 mar 2016, o 16:10
Ok, czyli jak anuluję spór to wróci przycisk "Confirm Goods Received" i dopóki go nie kliknę to będę mógł w razie czego otworzyć spór na nowo? Aktualnie w szczegółach trackingu mam już status: "your package Delivered" ale rozumiem że to jest tylko potwierdzenie z poczty o dostarczeniu zupełnie nie związane z ręcznym potwierdzeniem na ALI, które to dopiero zamyka transakcję i sprzedający otrzymuje zapłatę? Trochę mnie martwi że sklep aktualnie nic nie ma wystawionego i ciągle jest offline.
21 mar 2016, o 17:56
Tak, wg FAQ:
Tak, jest to jedynie informacja z systemu śledzenia paczek.