Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
5 mar 2016, o 08:39
Panowie mam pierwszy raz problem przy zamówieniu z Ali. Kupiłem sobie buty:
http://s.aliexpress.com/m6fAZzuiPrzed zamówieniem napisałem do majfrenda, że na co dzień noszę buty z wkładką 28cm i czy rozmiar 10.5 (27.6-28cm) według tabelki z aukcji będzie mi pasował, odpisał że będzie wszystko okej.
Wczoraj buty do mnie przyszły, po rozpakowaniu na pierwszy rzut oka mówie kurde kajaki jak nic, na metce na języku niby 27.5cm, rozmiar 10.5 sie zgadza, ale gdy je założyłem luzu mam na 1.5-2cm, wkładka będzie miała z 29-29.5cm (jeszcze nie mierzyłem).
Jak mam go teraz atakować o to, od razu spór czy napisać do niego? i czy moge w ogole liczyc na jakiś refund w tym przypadku?
5 mar 2016, o 11:16
Otrzymałeś towar inny niż zamówiłeś i jak najbardziej masz prawo domagać się części zapłaconej kwoty. Ile? Nie wiem, jest to kwestia indywidualna. Myślę, że od razu lepiej jest założyć spór, bo praktyka pokazuje, że w innym przypadku Chińczyk zaproponuje jedynie zniżkę na następny zakup.
5 mar 2016, o 11:24
Masz dwa wyjścia:
Zakładasz spór z żądaniem full refund, bo towar ma inny rozmiar niż zamawiany. Tyle, że tutaj może nie obejść sie bez odesłania towaru. Możesz co najwyżej negocjować ze sprzedawcą zwrot kosztów wysyłki, ale to mało prawdopodobne żebyś cos ugrał. Co najwyżej jakiś mały rabat przy następnych zakupach, ale też niepewny.
Drugie wyjście zakładasz spór z częściową refundacją i to co ugrasz zależy od Ciebie. A buty sprzedajesz w kraju.
5 mar 2016, o 13:55
@Darczo.
Jesteś pewny, że rozmawiałeś o rozmiarze wkładki w centymetrach a nie rozmiar zewnętrzny?
Poza tym zmierz wkładkę, bo to zajmuje mniej czasu niż napisanie posta (a czy na pewno codzienne buty mają wkładkę 28cm czy może też nie mierzyłeś?).
7 mar 2016, o 18:51
tak rozmawiałem, mimo że korzystałem z translatora myślę że sprzedawca wiedział o co mi chodzi
http://www1.zippyshare.com/i/HhuDh8N0/681475/Bez%C2%A0tytu%C5%82u1.pngmoje buty codzienne mają na pewno 28cm bo tylko takie kupuję i zawsze pasują, oczywiście mówię o firmowych butach.
Te na metce mają 27.5cm czyli powinny pasować na wcisk
http://www1.zippyshare.com/i/KgcCny15/830587/IMG_20160307_162727.jpga prawda po ich zmierzeniu jest taka jak przypuszczałem, są większe o 1.5-2cm niż na metce..
http://www1.zippyshare.com/i/G2dJcFUy/2000379/IMG_20160307_162436.jpghttp://www1.zippyshare.com/i/yVHQAeqe/857378/IMG_20160307_162459.jpg
7 mar 2016, o 21:08
Zatem ewidentny błąd po stronie sprzedawcy.
8 mar 2016, o 11:18
Słuchajcie, między 12 a 18 lutego zamówiłem kilkanaście przedmiotów, dwa z nich dotarły (nierejestrowane zamówione 16 i 17 lutego) a reszta gdzieś krąży trakingi rejestrowanych nic nie pokazują dwa z nich wyświetla jako fake, sprzedawcy twierdzą że wysłali i trzeba czekać bo poczta działa z opóźnieniem.
Co robić? Co mi da założenie sporu o brak trakingu? Może po tym ich śmiesznym nowym roku rzeczywiście się nie wyrabiają?
To są te nieszczęsne traki:
RC549020001CN
RG825671606CN
Ostatnio edytowano 8 mar 2016, o 11:26 przez
Tonick, łącznie edytowano 1 raz
8 mar 2016, o 11:20
Czekaj spokojnie. Nie minął nawet miesiąc
8 mar 2016, o 11:20
Niektóre przesyłki nierejestrowane nie wyświetlają się w trackingach. Skoro nie minął jeszcze miesiąc od zakupu to po prostu czekaj na przesyki.
8 mar 2016, o 11:29
A co po miesiącu?
8 mar 2016, o 11:37
Po miesiącu zaczyna się drugi miesiąc. Sprzedawcy obiecują, że towar powinien dojść w 60 dni. Czyli tak po 55 dniach można się zacząć niepokoić (ewentualnie wydłużyć czas ochrony).
8 mar 2016, o 12:58
Witajcie
Mam problem, 21 stycznia zamówiłem towar na ali ale sprzedawca zamiast wyslac poczta rejestrowana, na wlasna odpowiedzialnosc wyslal nierejestrowana o numerze 70406248366. 25 lutego eskalowałem spór bo paczki nadal nie ma a sklep sprzedajacego jest pusty, nic juz nie sprzedaje.
Do sporu dolaczylem screen z konwersacji i zamowienia gdzie prosilem o wyslanie przesylka rejestrowana tak jak bylo w ofercie, ale dzisiaj ali dalo odpowiedz:
"To move forward with this case, both the buyer and seller need to provide enough evidence (such as clear pictures or any other relevant information) to support their case within 9 calendar days 18 hour 11 minute 27 second Forged or modified evidence will not be accepted.【Please note that we will only consider the evidence submitted in the dispute details page after opening the dispute. We will not consider additional information (such as message history with the seller, etc.) If you need to use message history as evidence, please submit it in the dispute page in the form of attachments.】"
Co mam im jeszcze napisać lub wysłać?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.