Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
16 lip 2014, o 15:26
Jak się nie zgodzi, eskaluj i czekaj na decyzję administracji Ali. Na pewno coś dostaniesz, może nie 35 ale pewnie z 10.
Ja i LG G2
16 lip 2014, o 16:05
Spór już jest eskalowany tak jak pisałem zostało 15 godzin do zamknięcia.
Tylko czy miałeś taką - podobną sytuację,
czy tylko uważasz że Ali tak rozsądzi.
Jeśli miał ktoś podobny przypadek - to może podzieli się wiadomością.
16 lip 2014, o 16:49
Miałem nie raz. Ali przeważnie uznaje 33% roszczeń.
Ja i LG G2
16 lip 2014, o 17:29
Dzięki za potwierdzenie.
więc pozostaje przy roszczeniu na 35$.
Zobaczymy co administracja Ali postanowi.
16 lip 2014, o 21:45
Witam,
mam taką sytuację, że kupiłem fona na Ali i na czacie ze sprzedającym potwierdziłem czy ma ten telefon na stanie i jak szybko mi go wyśle. Napisał że wysyła w 24h wiec zkaupiłem, kasę wpłaciłem i następnego dnia czyli 07.07.2014 status zmienił się na wysłany z podaniem nr przesyłki do dzisiaj paczka nie jest widoczna na żadnej możliwej stronie do śledzenia w związku z tym czy mam otwierać spór i co napisać w przyczynie.
jeszcze taki szczegół, że przesyłka miała być wysłana free TNT a wysłał ją PostNL
"TNT
Free Shipping
Estimated Delivery Time:3-7 Days
Processing Time:36 Days"
dzisiaj sprawdzam jego sklep i okazuje się że nic już nie sprzedaje co robić?
http://www.aliexpress.com/supplier-fm/w ... tlist.html
17 lip 2014, o 06:45
Zobaczymy co wyniknie z mojego roszczenia.
Ile mniej więcej czeka się czasu na decyzję administracji Ali po zamknięciu eskalacji sporu.
17 lip 2014, o 07:11
@wiatr1 Czasem czeka się 5 dni, a czasem nawet 20 dni na decyzję aliexpress.
Otwieraj spór z pełnym zwrotem kwoty, bo sprzedawcy już nie ma i nie masz do kogo napisać.Nie ma co czekać.
Czasem paczka pojawia się w śledzeniu po 2 tygodniach, ale powinna pojawić się max do 10 dni.
17 lip 2014, o 10:54
No to moja sprawa się właśnie zakończyła. Fund processing. Czyli ile teraz trzeba mniej więcej czekać na zwrot pieniędzy?
Najlepsze jest to , że prawdopodobnie paczka gdzieś sobie wędruje i pewnie prędzej czy później do mnie dotrze.
17 lip 2014, o 10:57
Kurcze... jesteś już dość długo na forum, a tu takie pytanie................, które kilkadziesiąt razy napisane.
Aliexpress ma czas na zwrot od 3-10 dni. Jeżeli byś nie dostał, co się rzadko zdarza trzeba pisać do suportu aliexpress.
Sprawdzaj z datą zakupu, ponieważ niektóre banki tak księgują.
17 lip 2014, o 11:10
Bo mi chodziło kolego o realny czas zwrotu :) Ale ok , przepraszam za głupie pytanie :)
17 lip 2014, o 12:13
Słuchajcie czy to normalna procedura – była eskalacja sporu – czas na wyjaśnienia minął dziś rano
I dostałem wiadomość :
The claim <619325254xxxxx> has been closed today, and we have done a refund of USD 35 to you.
Please check your credit card. Normally the money will be there after 7 working days.
Roszczenie <619325254xxxxx> zostało zamknięte dzisiaj i zrobiliśmy zwrot 35 USD do Ciebie. Sprawdź swoją kartę kredytową. Normalnie będą tam pieniądze w ciągu 7 dni roboczych.
A pół godziny później kolejna wiadomość
Dziękujemy za skontaktowanie się z Alibaba. Jak Twoja dostawa jest późno, trzeba negocjować z sprzedawcy na rozwiązania w ciągu 3 dni kalendarzowych. Jeśli zawarli umowę z sprzedawcy, proszę powiedz nam wynik porozumienia, odpowiadając na Centrum Reklamacji. Jeśli nie ma porozumienia się w tym czasie, będziemy dokonać zwrotu zgodnie z naszą zasadą i zamknąć spór bezpośrednio.
PS: Jeśli jest jakieś porozumienie z dostawcą, zanim ta sprawa jest zamknięta, prosimy o przedstawienie swojej wspomagające dowody na centrum reklamacyjnego. Lub AliExpress ma prawo, aby przejść do obsługi roszczenia na podstawie dostępnych dokumentów uzupełniających i / lub warunków ugody w wiadomości Zamówienia w terminie pomiędzy Kupującym a Dostawcą.
I dalej mam kolejną eskalację aktywną i 4 dni na kolejne wyjaśnienia
Status: Spór nasilił - Czekam na obie strony w odpowiedzi
Przypomnienie: Aby przejść do przodu z tym przypadku, zarówno kupujący i sprzedający muszą dostarczyć wystarczających dowodów (np. jasnych obrazów lub innych istotnych informacji) w celu wspierania ich sprawy w terminie 4 dni kalendarzowych itd….. producenci lub zmodyfikowane dowody nie będą akceptowane .
Czy to normalne eskalacja po eskalacji
Mieliście taki przypadek?
17 lip 2014, o 20:12
Otwieraj spór z pełnym zwrotem kwoty, bo sprzedawcy już nie ma i nie masz do kogo napisać.Nie ma co czekać.
Czasem paczka pojawia się w śledzeniu po 2 tygodniach, ale powinna pojawić się max do 10 dni.
otwarłem spór i odezwał się sprzedawca:
"
2014-07-16 20:04:35
dear friend,
we have sent the parcel to post company,
this is the photo with tracking number RSxxxxxxxxNL
(
Http://springglobalmailtracker.com)"
i
" 2014-07-16 20:35:44
dear friend
could you close the dispute?
thanks
best regards"
ale to nic nie znaczy rozumie, że jak by oddalił spór to dostał bym info o tym?