przez _pX_ » 7 mar 2015, o 10:58
No to jeszcze mój kamyczek do ogródka choć najpierw chciałem podziękować za to forum, bo dzięki niemu dowiedziałem się ile fajnych telefonów produkowanych jest w tym dużym kraju ;)
Również tutaj dowiedziałem się o sklepie Gearbest, ale to nie było najlepsze co mogło mnie spotkać.
A oto jak wyglądała moja pierwsza i ostatnia przygoda z Gearbest. Dodam jeszcze, że kupowałem już trochę w Chinach i wiem jakie mają podejście do klienta.
Po wybraniu telefonu postanowiłem złożyć zamówienie na Gearbest. Zamówiłem telefon, obudowę do tego nietypowego urządzenia, trochę innej elektroniki i jeszcze jakieś mniejsze gadżety nieelektroniczne (wszystkie miały status "3-5 business days").
Zapłaciłem via Paypal i dostawę zamówiłem kurierem naiwnie wierząc, że przyjdzie to w miarę szybko.
Minął tydzień, a zamówienie ciągle nie opuściło sklepu.
W międzyczasie udało mi się polecieć do Hong Kongu i wrócić - paczka ciągle nie wyszła, a minął kolejny tydzień.
Postanowiłem napisać ticket - odpowiedź przyszła dosyć szybko. Mętne tłumaczenie, że podałem zły adres. Zdziwienie, bo innego adresu nie posiadam, nie odbiega on od standardowych adresów w Pięknym Kraju nad Wisłą i dostarczane były na ten adres przesyłki z całego świata. Nigdy nie było problemów.
Dodatkowo pan z obsługi stwierdził, że paczka jest za duża, w związku z czym powinienem dopłacić lub zwrócą pieniądze za transport, a paczkę wyślą "flat shipping". Na to nie mogłem przystać więc zaproponowałem, że dopłacę tylko ile? Jednak po kolejnych mailach okazało się, że zarówno adres jest OK jak i nie muszę dopłacać. Paczka miała wyjść "as soon as possible".
Znów kilka dni i informacja, że zamówienie wyszło. Niestety niekompletne - telefon i pozostała elektronika poszła, a reszta została.
DHL spisał się i paczka w 3 dni dotarła pod mój (jak twierdził Gearbest - nieprawidłowy) adres.
Minął kolejny tydzień i zacząłem interesować się pozostałą częścią zamówienia. Niestety tutaj obsługa postanowiła nie odpowiadać na moje pytania.
Zmobilizował ich spór na Paypalu - odpowiedzieli natychmiast.
Osobną kwestią jest rzetelność sklepu - mam wrażenie, że niepochlebne opinie o towarach nie pojawiają się w sklepie.
Ponadto w moim przypadku otrzymany towar ma inną specyfikację techniczną niż ta podana w sklepie co w zasadzie wyklucza go z użycia w celu do jakiego miał być przeznaczony. Obsługa w "faq" towaru podaje nieprawdziwe informacje co do jego możliwości technicznych.
Czytając ten wątek i kilka forów zagranicznych w zasadzie chyba powinienem się cieszyć, że choć częściowo moje zamówienie zostało zrealizowane.
Jednak ja już więcej nie skorzystam z Gearbest.