Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez mkationek » 27 lut 2018, o 14:37
Chińczyk odezwał się i poinformował ,że za 2-3 dni wyśle przesyłkę. Czy nie jest tak , że oni przez około 7-10 dni obracają naszymi pieniędzmi i robią niezły interes ?
-
mkationek
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26 lut 2018, o 13:46
- Telefon:: samsung
przez akir » 27 lut 2018, o 16:03
Czekaj cierpliwie, a nie męcz sprzedawcę o Pier***e. Wyśle jak będzie miał towar i tyle.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
akir
- AKTYWNY
-
- Posty: 649
- Dołączył(a): 25 gru 2016, o 12:03
- Pochwały: 14
- Telefon:: huwawei
przez tropas » 1 mar 2018, o 11:57
Kupiłem komplet 2szt led a przyszła 1 szt, dodatkowo w innym kolorze niż zamawiałem. Założyłem spór, wszystko opisałem plus zdjęcia. Zażądałem partial refund. Komplet kosztował 20$, napisałem o zwrot 12$, uważam że słusznie policzyłem (10$ za brak 1szt i 2$ za zły kolor tej co przyszła) Dostałem werdykt aliexpress że mam odesłać towar i dostanę pełen zwrot. Nie widzę nigdzie żadnej możliwości dalszej z nimi dyskusji, nie zapytali czy się zgadzam. Mam odesłać i tyle. Nigdy tak mnie nie potraktowali, to teraz norma? Bo takich zamówień miałem dwa i z drugim ten sam werdykt mimo że prosiłem żeby nie kazali zwracać bo koszty wysyłki są za wysokie. Sporo już kupowałem i nigdy takich akcji nie było, dla mnie to oznacza że już ali bezpieczne nie jest, przynajmniej przy zakupach na kwoty które są niewiele większe od kosztów zwrotu do Chin.
-
tropas
-
- Posty: 17
- Dołączył(a): 15 lut 2015, o 23:09
- Telefon:: Vernee Thor
przez Kocurek » 5 mar 2018, o 10:56
U mnie to samo tylko zaznaczyłem "Full refund - Quality problems / Does not work properly" - można walczyć, czy trzeba się pogodzić, że od teraz Aliexpress tak sobie będzie pogrywał?
5 USD to niewiele, ale jak się przewinie wiele takich zakupów i to większych - po 20-50 USD to może zaboleć.
Lepiej zdobyć doświadczenie na małych zakupach niż się przejechać na większych :)
Koszt towaru:
4.86 USDKoszt odsyłki:
30 USDNie mam możliwości się odwołać, a przy próbie rozmowy czatu live tylko bot Eva jest :(
-
Kocurek
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9 gru 2017, o 18:23
- Telefon:: Commodore Amiga
przez Kocurek » 5 mar 2018, o 18:18
Pieniędzmi obraca pośrednik - Aliexpress. Chińczyk dostaje pieniądze znacznie później (m.in. najpierw musi trafić towar do Ciebie, co potwierdziłeś, nie otwierałeś sporu itd.)

-
Kocurek
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9 gru 2017, o 18:23
- Telefon:: Commodore Amiga
przez Kocurek » 27 mar 2018, o 00:30
Widzę, że nikt z dobrą radą nie przyszedł, więc ja będę czynił honory i dokończę historię mojej sprawy.
Gdy czas na zwrot produktu dobiegł końca (nie wpisywałem żadnego numeru przesyłki), sprzedawca dostał pieniądze. Nie miałem żadnej możliwości negocjowania/kontaktu z Aliexpress - zgłosiłem się więc do mojego banku, opisałem moją sprawę, przesłałem dowody i sprawa zakończyła się po mojej myśli.
-
Kocurek
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9 gru 2017, o 18:23
- Telefon:: Commodore Amiga
przez ichris » 20 kwi 2018, o 09:06
Cześć, kliknąłem, że kupuje etui i napisałem, że chce matowe ale nie opłaciłem zamówienia. Chińczyk odpisał:
- dear friend, no problme, all in stock.
Potem opłaciłem zamówienie i kilka godzin później napisał do mnie:
- So sorry that the black scrub color is out of stock
Could you please kindly change into black simple and other color ?
Odpisałem mu, że nie i chcę swoją kasę. Ale... jednocześnie chińczyk już wysłała paczkę! Już się pojawił Tracking number...
Otwierać dispute?
-
ichris
-
- Posty: 12
- Dołączył(a): 20 paź 2017, o 12:25
- Telefon:: Xiaomi RN4
- ROM: Global
przez marcoos1 » 20 kwi 2018, o 15:08
Nie dasz rady otworzyć dispute chyba przez 10 dni.
On i tak pewnie tego nie wysłał (skoro prosi o zmianę), ale nic nie zrobisz. Tracking jes i tyle. Jak otworzysz spór to ali i tak powie "wg naszych informacji paczka w drodze więc proszę czekać 60 dni i wtedy otworzyć spór". Tak więc nie otwierałbym sporu, bo nic nie ugrasz a potem drugiego nie otworzysz (jeśli wkroczy mediator).
Czekaj 65 dni (i tak zawsze mówią by czekać te 5 dni więcej) i wtedy otwórz spór (jeśli paczka nie dojdzie, bo może wyśle za 2-3 tygodnie i zdąży dojść)
BTW. Jaki chciałeś podać powód sporu?
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez ichris » 20 kwi 2018, o 19:25
Nie wiem jakie są możliwości. Nigdy nie musiałem tego robić. Ale np. oferowanie towaru, którego sprzedawca nie ma na stanie oraz dodatkowo świadome wprowadzenie w błąd o dostępności.
Ale trzeba być ku..sem żeby wygenerować tracking...

-
ichris
-
- Posty: 12
- Dołączył(a): 20 paź 2017, o 12:25
- Telefon:: Xiaomi RN4
- ROM: Global
przez Alyaa » 20 kwi 2018, o 22:27
ichris a Chińczyk coś odpisał? Skontaktuj się z Ali na czacie - przynajmneij będą mieć na niego oko. Tam też dopytaj co masz zrobić dokładnie, bo spór po 10 dniach może być różny wynik. A tak podeprzesz się rozmową z konsultantem.
-
Alyaa
- AKTYWNY
-
- Posty: 247
- Dołączył(a): 6 lut 2017, o 17:47
- Pochwały: 7
- Telefon:: Oukitel K6000 PRO
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości