Witam,
Na wstępie (bo to mój 1 post na telchina.pl) chciałem wszystkich powitać - cieszę się , że są takie miejsca w sieci, gdzie można znaleźć pomoc odnośnie zakupów na ali :)
Na ali kupuję raczej mało - ze 2 lata temu tablet Teclast , pół roku temu telefon Xiaomi - mimo, że towar kosztował kilkaset dolarów, wszystko było ok.
Tym razem nie jest łatwo , lekko i przyjemnie - na początku listopada kupiłem nebulizator (takie urządzenie do aromatoterapii - wartość ok. 41$) , paczka błąka się gdzieś po świecie i mam wrażenie, że dopiero 11 grudnia, jak przycisnąłem majfrienda, to ją wysłał :
Z tego co widzę powinna dotrzeć, ale na pewno nie przed datą zamknięcia zamówienia (
"Your order will be closed in: 1 days 23 hours 39 minute"). Z tego co przeczytałem w Waszych poradach należy otworzyć dysputę przed upływem tego czasu i wystąpić o zwrot kosztów. I tutaj mam 3 pytania :
1) Jak majfriend wystąpi o wydłużenie czasu na dostawę (np. o 1-2 miesiące) to godzić się ? Jakie kroki może jeszcze podjąć sprzedawca, aby się "wybronić" ? Jak najlepiej postąpić ?
2) Ponieważ karma wraca i mamy okres Świąteczny,a w dodatku jestem "fabrycznie zaprogramowany na przyzwoitość" nie chciałbym go "przerobić" , a coś czuję , że paczka dojdzie za jakiś czas. Jeśli dostanę zwrot kasy i paczkę, chciałbym się z nim rozliczyć (zakładając , że towar będzie sprawny i bez żadnych usterek). Czytałem , że najprościej byłoby napisać do niego, że w końcu doszła, kupić ten sam przedmiot, zapłacić mu i od razu potwierdzić odbiór towaru. Jest tylko jeden szkopuł - obecnie ten towar jest droższy (o kilka dolarów), a ja nie mam zamiaru płacić "nadprogramowo". Powiem więcej, za te niedogodności chciałbym ugrać u niego jakiś rabat (co w mojej ocenie jest sprawiedliwe - ktoś z innym podejściem nie zapłaciłby mu nawet centa). Jak rozwiązać wtedy płatność dogadanej kwoty ? PayPal ?
3)Zakładam, że dogadałem się ze sprzedawcą, i zapłaciłem mu PayPalem umówioną kwotę. Jak taki manewr wpłynie na gwarancję towaru , gdy np. po 3 tygodniach wysiądzie pompka w nebulizatorze i będę chciał aby go naprawił /wymienił ? Bo chyba wtedy będzie mógł mnie pogonić (mimo , iż za pierwszym razem załatwimy sprawę polubownie i zostanę jego ulubionym polskim majfriendem :)) i Ali nie będzie w stanie pomóc - u nich oficjalnie odzyskałem kasę, a towar nie doszedł. Bezpieczniej byłoby mieć dokonaną jakąś transakcję na tym samym towarze, tylko tak jak pisałem obecnie to urządzenie jest droższe. Jakieś pomysły i rady jak to rozwiązać ?
Z góry dziękuję Wam za pomoc :)