Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez kopi » 13 sty 2017, o 14:27
Witam, ja mam taki przypadek:
- za dwa dni mijał mi termin ochrony otworzyłem spór z informacją do sprzedającego o przedłużenie ochrony
- na mail wcześniejszy o przedłużenie nie odpowiedział - dlatego otworzyłem spór
- dałem full refund i powód brak otrzymania towaru,
- następnie dostałem przedłużenie terminu ochrony od chińczyka i informacja że towar jest w drodze /rzeczywiście jest w drodze do Polski ale od 04.12 nic się nie zmienia/
- niestety zakończyłem spór z myślą że jak mi przedłużył ochronę i podałem informację że nic nie dostałem to wrócę do etapu oczekiwania na przesyłkę ...... jednak tutaj był zonk
- transakcja niby została zakończona - ale była informacja że mam jeszcze 15 dni /albo 14/ na wznowienie sporu jeżeli coś nie tak by było z przesyłką lub gdybym nie otrzymał towaru, jednak nie mogłem tam na nic kliknąć - nie pojawiło się żadne okno,
- teraz mam info w opise zamówienia że spór wykończony i mydełko do kliknięcia "dodaj do koszyka" - nie ma już tego komunikatu co powyżej o wznowieniu sporu
- natomiast w opisie sporu mam:
Status: Dispute Finished Refund Only US $ 0.00
Reminder:
i ikonka "Dispute Survey" ale jest nieaktywna
co mam zrobić ??? to jest trochę niejasne
nie wiem jak to rozumieć - w FAQ jest napisane coś takiego:
P: Po namowach sprzedawcy zamknąłem spór, Czy będę mógł go otworzyć ponownie?
O: Tak, pod warunkiem, że nie był eskalowany.
P: Zaakceptowałem rozwiązanie sporu zaproponowane przez sprzedawcę. Czy mogę otworzyć spór po raz drugi?
O: Nie.
Dzięki z góry za info ...
-
kopi
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): 13 sty 2017, o 14:14
- Telefon:: iphone
przez tmk10 » 14 sty 2017, o 08:43
Witam,
Mam 2 paczki, które idą z 11.11. Paczki, które zamówiłem na końcu grudnia już przyszły, czekam włąściwie tylko na te 2. Idą z pełnym trackingiem, a tam nic się nie dzieje. Ostatnie wieści z 28.11, że niby wysłał. 1 raz zdarza mi się taka sytuacja. Walić spór i żądać zwrotu kasy? Teoretycznie mają 2 miesiące na dostarczenie paczki, 2 miesiące minęły i przedłużyli mi ochronę, ale dopiero wtedy, kiedy o to poprosiłem.
-

tmk10
- AKTYWNY
-
- Posty: 422
- Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:13
- Pochwały: 8
- Telefon:: A
przez pawo24 » 14 sty 2017, o 12:00
Panowie,który z tych punktów zaznaczyc w sporze,jeśli paczka nie dotarła?
1 kończy się okres ochronny,a paczka nie dotarła
czy
2 problemy ze śledzeniem paczki
Paczka dotarła do WER Warszawa już miesiąc temu i tam cały status sledzenia sie urywa.Vat-u nie dostała.Na poczcie powiedzieli,że zaginęła.
-
pawo24
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): 5 lis 2016, o 14:52
- Pochwały: 1
- Telefon:: Alcatel
przez adamm » 16 sty 2017, o 18:12
Witam,
7.01 otworzyłem spór, powód: Purchase Protection is running out, but package is still in transit
od tamtej pory sprzedawca nie odpowiada na wiadomości oraz nie reaguje na spór. Buyer Protection skończyła się 10.01 i zastanawiam się co teraz należy zrobić. W FAQ napisane że jeżeli sprzedawca nie odpowie na spór, zostanie on zaakceptowany na moich warunkach. Proszę o informację jak długo muszę na to czekać, minęło już 10 dni. Co powinien w tej sytuacji zrobić?
-
adamm
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): 3 lis 2016, o 20:47
- Telefon:: xiaomi
przez blue_voyager » 16 sty 2017, o 18:19
Przecież w sporze masz informację na jakim on jest etapie, czy już wkroczyło ali, ile zostało czasu do końca.
-

blue_voyager
- VIP
-
- Posty: 5972
- Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pochwały: 239
- Ostrzeżenia: -1
- Telefon:: Jiayu S3
przez adamm » 16 sty 2017, o 18:33
ze statusu wynika że ali wkroczyło- Dispute Escalated - Processing. Natomiast Estimated time Jan. 14 2017 już minął i nie wiem co dalej. trzeba zaktualizować powód czy zostawić taki jak jest?
-
adamm
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): 3 lis 2016, o 20:47
- Telefon:: xiaomi
przez blue_voyager » 16 sty 2017, o 18:35
Ali wkroczyło 14-tego i od tego czasu ma 7 dni na podjęcie decyzji. I to przecież też masz napisane w sporze - masz podaną datę Negotiation Finished.
-

blue_voyager
- VIP
-
- Posty: 5972
- Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pochwały: 239
- Ostrzeżenia: -1
- Telefon:: Jiayu S3
przez marcoos1 » 16 sty 2017, o 20:44
Jak już wspomniały osoby wcześniej masz opisane co i kiedy się skończy i do kiedy ktoś podejmie decyzję (ali, ty czy sprzedawca). Ale tak generalnie to nie minęło 10 dni od 7.01.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez pawo24 » 17 sty 2017, o 11:29
Witam.To mój pierwszy spór.Okres ochronny miałem do 24 stycznia,a więc jeszcze 7 dni.Jak założyłem spór to nie pojawił mi się ten zegar odliczający czas,że sprzedawca ma 4 dni na odpowiedź( odniesienie się do sporu).Czy to normalne?Mam datę 24.01.2017 jako "Negotiation Finished".czy do 24 sprzedawca ma czas na odniesienie się do sporu?
-
pawo24
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): 5 lis 2016, o 14:52
- Pochwały: 1
- Telefon:: Alcatel
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość