Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
12 paź 2016, o 20:58
OK. Jak to mówi taki jeden "warto rozmawiać"

Nie ciągnę już tematu. Kwota i tak była niewielka. Dziękuję!
15 paź 2016, o 14:05
Witam
Mam pytanie - jestem w trakcie sporu ze sprzedawcą (przesyłka nie dotarła) - na moją prośbę przedłużył czas ochrony - czy po zakończeniu sporu można jeszcze komentarz wystawić czy już nie? W chwili jak patrzę na zamówienie - bez względu czy na zakładkę zamówienia czy spory - nie mam informacji o komentarzu. Wiem, że to pytanie może wydać Wam się dziwne ale.... to dopiero 4 transakcja i już wpadka :( Z góry dziękuję za pomoc
15 paź 2016, o 17:31
Mój spór się zakończył i mam taką możliwość.
15 paź 2016, o 18:43
dzięki wielkie za odpowiedź
Mam nadzieję, że i ja będę mogła :)
17 paź 2016, o 15:06
Jak jest w końcu z tymi sporami ? Bo chyba "blondynka jestem"
Po otrzymaniu przesyłki - jeśli wszystko ok to wiem - potwierdzić odbiór i wystawić opinię ale co jak coś jest nie tak?
Koniecznie trzeba najpierw potwierdzić odbiór ? (przecież w takim wypadku z automatu sprzedawca dostanie kasę za towar) czy najpierw próbować się jakoś dogadać ze sprzedawcą a jeśli wymiana wiadomości nic nie da to dopiero dispute?
Właśnie odebrałam przesyłkę z kurtką która miała być zimowa a jak dla mnie to cienizna na letnie wieczory nad naszym morzem

Potwierdziłam odbiór przesyłki i napisałam do sprzedawcy wiadomość że towar nie jest taki jak być powinien (Teraz ta oferta już jest nie aktywna - w nowej są nowe zdjęcia na podstawie których bym w życiu nie kupiła tej kurtki na zimę). Dodatkowo dołączyłam zdjęcie kurtki kupionej, jesiennej i zimowej by widział co za lipę wysyła. Kochany sprzedawca zaproponował mi oczywiście z wielkiego serca rabat 15% na następne zakupy. Nie zgodziła się. Co ja mogę biedny żuczek teraz zrobić? Odbiór potwierdzony .... zakładać spór (jestem już trakcie jednego - przesyłka nie doszła ) czy machnąć ręką? Nie chodzi mi o stratę kasy bo to nie były jakieś wielkie pieniądze ale potrzebowałam kurtki na zimę a dostałam letnią :(
17 paź 2016, o 15:19
Echhhh jeszcze jedno pytanko - co robicie w sytuacji gdy wysyłka miała być jako: China Post Air Mail - czyli naszym poleconym a sprzedający wysłał jako zwykłą przesyłkę? Kolejny taki przypadek mam ...... do tej pory jedna przesyłka doszła (miała być właśnie wysłana jako R a była zwykłym pakietem) i doszła ale na chyba 7 czy 8 przesyłek czekam - na prośbę o właściwe numery sprzedawcy milczą - kończy mi się czas dostawy.... Nie chcę tracić kasy ale i sporów też nie chcę bo ponoć za to zamykają konta na ali tak? Co Wy robicie w takiej sytuacji - oczywiście jak przesyłka nie dotrze.....
17 paź 2016, o 16:12
kropka, kilka spraw
1. Nie pisz post pod postem (w tej samej minucie)
2. Zabierasz się do tego od d..rugiej strony. Pytasz czy powinnaś potwierdzić odbiór zanim otworzysz spór a tymczasem już potwierdziłaś odbiór (a nie powinnaś)
3. Zanim ja otwieram spór to ZAWSZE najpierw piszę do sprzedawcy co jest nie tak i negocjuję jakieś rozwiązanie. Dopiero jak nie idzie się dogadać to spór i wtedy wkracza mediator.
4. Pytasz czy zakładać spór czy machnąć ręką. To zależy od ciebie co chcesz.
5. Przeczytaj FAQ
6. oferta jest "nieaktywna"
7. płaciłaś za to, żeby wysłał "china post air mail"?
17 paź 2016, o 16:53
dzięki za odpowiedzi
Czytałam FAQ ale chyba nie do końca uważnie
Wychodzi na to, że jest pozamiatane jak potwierdziłam odbiór już - frycowe się płaci
Co do tej opcji wysyłki poleconym - był to że tak powiem "od górny " sposób wysyłki. A ponieważ taka opcja była bez dodatkowych opłata takową zaznaczyłam. Kurcze - no nie chcę wyjść na awanturnego klienta ale jeżeli mam w zamówieniach wyraźnie zaznaczoną formę wysyłki jako polecona (China Post Air Mail) a bezczelnie wysyłają zwykłą pocztą a paczka nie dochodzi to mam siedzieć cicho?
Czyli reasumując - przesyłka dotrze - jeśli jest ok to potwierdzamy odbiór, opinia. Jeśli coś jest nie tak to najpierw kontakt ze sprzedawcą, jeśli nie jesteśmy w stanie się z nim sensownie dogadać to .... wystawiamy ocenę, otwieramy spór bez potwierdzenia otrzymania przesyłki, by kasa nie trafiła przed rozwiązaniem sprawy do sprzedawcy tak?
17 paź 2016, o 17:38
Zdecydowanie zbyt mało uwagi przykładasz do tego co czytasz.
Polecam jeszcze raz przeczytać FAQ a dla pokazania, że warto podam cytat z FAQ
P: Potwierdziłem odbiór przesyłki. Czy to oznacza, że już nie mogę otworzyć sporu?
O: Możesz to zrobić do 15 dni po potwierdzeniu odbioru na Aliexpress.
China post air mail to chyba nie jest przesyłka polecona.
Oczywiście można otworzyć spór z powodu złej metody wysyłki i np domagać się zwrotu kosztów wysyłki. Ale skoro to metoda darmowa to co to da?
Natomiast w opisywanym przypadku (paczka nie dochodzi) to otwiera się spór nie z powodu złej metody wysyłki, ale właśnie z powodu tego, że paczka nie doszła (niezależnie od metody).
17 paź 2016, o 19:20
Przeczytałam ale..... za szybko widocznie

już wracam do lektury
Wrócę jeszcze do sprawy tych poleconych - oczywiście zjadłam jeden człon z nazwy - miało być - China Post Registered Air Mail..... Mam właśnie kilka zamówień - gdzie była wybrana/dodatkowo opłacona opcja wysyłki - czyli polecona (R) a wysłali jakimś SYB.... LM i choroba wie czym jeszcze i śladu nigdzie nie ma po przesyłkach

Kończy się czas dostarczenia - sprzedający się na moje pytanie o numer nadania dobry nie odzywa poza standardowym.... poczekaj etc etc.... o to mi właśnie chodzi - co w takiej sytuacji robić.... Tzna wiem - kontakt kontakt i jeszcze raz kontakt ale... ileż można
17 paź 2016, o 19:37
No niestety ale czasami tak jest, że w opisie niby jest wysyłka rejestrowana a oni wyślą zwykłą. Tłumaczą się, że się im nie opłaca poniżej jakiejś wartości wysyłać. Miałem tak kilka razy.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.