przez Pae » 6 sie 2016, o 09:39
Witam wszystkich użytkowników,
Na samym początku proszę moderację o wyrozumiałość, nie znalazłem bardziej odpowiedniego działu na mój temat, gdyby jednak był to zły dział, proszę o przeniesienie tematu.
Opiszę Państwu mój problem. Zaczęło się to 14 lipca 2016. Kupiłem telefon Elephone P9000 u sprzedawcy Shenzhen Ele Technology Limited wybierając przesyłkę przez DHL ze względu na to, że chciałem ten telefon szybciej. I tu zaczęły się problemy, na początku czekałem 9 dni na samą wysyłkę, następnie sprzedawca przesłał numer przesyłki, który jak się później okazało był wadliwy. Dzwoniąc do DHL szóstego dnia po rzekomej wysyłce telefonu przez sprzedawce dowiedziałem się, że takiego numeru nie ma w ich bazie danych i numer jest wadliwy. Po napisaniu do sprzedawcy, dostałem odpowiedź, że paczka wróciła do nich z nieznanych powodów (gdyby chociaż kurier ją odebrał, to numer chyba powinien być w ich bazie danych). Ustaliliśmy kwestię ponownej wysyłki przez DHL, a nazajutrz dostałem wiadomość, że muszę dopłacić jeszcze 30$ bo inaczej DHL nie dostarczy tej przesyłki ze względu na to, że " your address is remote area". Wkurzyłem się i napisałem, że oczekuję zwrotu za wysyłkę DHL'em, a telefon żeby został wysłany dzisiaj, normalną, rejestrowaną przesyłką. Sprzedawca odpisał, że wyśle telefon przez pocztę, a koszty wysyłki zwróci po otrzymaniu przeze mnie paczki. Tu pojawia się następny problem, ochrona kupującego. Zostało mi jej 11 dni, abym mógł śledzić paczkę, numer aktualizuje się od 5 do 10 dni, ale co w związku z ewentualną powtórką sytuacji błędnego numeru i rzekomej wysyłki? Jak ochrona minie to nie otworzę sporu i stracę możliwość odzyskania pieniędzy? Kiedy powinienem otworzyć spór i z jakiego powodu?
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi,
Pozdrawiam, Pae