Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez fake4r » 1 cze 2016, o 22:33
Dawniej tak było. Od jakiegoś czasu można otworzyć spór do 15 dni po zaakceptowaniu zamówienia, tak jak napisał blue.
Autor postu otrzymał pochwałę
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5981
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez Mar » 2 cze 2016, o 20:55
Czy możecie mi podpowiedzieć co zrobić w sytuacji gdy otrzymałem informację od sprzedawcy ze przesyłka czeka na mnie w urzędzie pocztowym i potwierdza też to tracking. Byłem na poczcie i niestety przesyłka zaginęła. Dostałem kwit reklamacyjny do wypełnienia i co dalej? Mam złożyć reklamację na poczcie i czekac na zwrot od nich czy zakładać spór ze sprzedawcą?
-
Mar
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18 paź 2015, o 14:20
- Telefon:: LG
przez fake4r » 2 cze 2016, o 21:15
Jak rozumiem to była przesyłka rejestrowana?
Jeśli tak to nie wiem jak do końca to jest bo kiedyś było mówione że reklamacje może zgłosić tylko nadawca. Również PP nie wydaje zaświadczeń tego typu, że przesyłka zaginęła. Trzeba by doczytać w tej sprawie czy Ty faktycznie możesz złożyć taką reklamację.
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5981
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez blue_voyager » 2 cze 2016, o 21:19
O ile mi wiadomo, to nic się nie zmieniło, reklamację może złożyć wyłącznie nadawca. Tobie pozostaje jedynie założyć spór, bo w końcu przesyłki nie dostałeś, nie ważne na którym etapie ona zaginęła. Sprzedawca będzie się wykręcał, żądał zaświadczenia, że nie dostałeś przesyłki, (którego też Ci nikt nie wystawi), wtedy po prostu eskaluj.
-

blue_voyager
- VIP
-
- Posty: 5975
- Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pochwały: 239
- Ostrzeżenia: -1
- Telefon:: Jiayu S3
przez fake4r » 2 cze 2016, o 21:23
To chyba jedyne najprostsze wyjście w tej chwili. Widać że szerzy się złodziejstwo, o ile to nie jakieś zaginięcie z przypadku, w co szczerze wątpię. No szkoda. Moja przesyłka kiedyś została otworzona i ktoś zobaczył co jest w środku, akurat był telefon, chyba Umi Rome X, i z powrotem zakleił nieudolnie paczkę. Było widać że grzebane. Na szczęście nic nie zginęło.
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5981
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez Mar » 2 cze 2016, o 21:26
Czyli tak naprawdę ten kwitek reklamacyjny który otrzymałem na poczcie nic nie znaczy? Na wszelki wypadek wypełnie go.Czy podczas otwierania sporu napisać dostawcy ze byłem na poczcie itd.?
-
Mar
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18 paź 2015, o 14:20
- Telefon:: LG
przez atoh » 3 cze 2016, o 14:34
Otworzyłem i eskalowałem spór, który prawdopodobnie przegram. Czy jeżeli zamknę spór i potwierdzę otrzymanie towaru, będę mógł wystawić feedback?
-
atoh
-
- Posty: 150
- Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 19:10
- Pochwały: 7
przez ded » 3 cze 2016, o 15:38
Mam coś takiego:
Status:
Dispute Finished
Reminder:
This dispute has been processed. (Details)
Dispute Survey Appeal If you are not satisfied with the result of your case or the way we have handled it, you may appeal within 7 days.
---------------------
Did you receive your order No
Do you want to return goods No
Dispute Reason: Purchase Protection is running out, but package is still in transit
Dispute Order Total: US $ 3.30( US $ 3.30 Product Price and US $ 0.00 Shipping Fee )
Refund Amount: US $ 3.30
Dispute Opened: May. 11 2016
Requests Detail: pls wait
----------------------
Initiator Received Goods Return Goods Refund Amount Date Action Reason & Detail Attachment
System 2016-06-03 05:16 Close
System 2016-06-03 02:42 Process Funds Details
Buyer 2016-05-31 12:28 Respond No package. Full refund please.
System 2016-05-28 00:29 Process Details
System 2016-05-26 06:10 Escalate Dispute
Seller No No US $ 0.00 2016-05-15 09:10 Reject pls wait
Buyer No No US $ 3.30 2016-05-11 06:02 Open Dispute no package yet
Nie bardzo rozumiem, czy wygrałem ten spór i dostanę kasę z powrotem czy wręcz przeciwnie? Towar do dziś nie dotarł.
-

ded
-
- Posty: 81
- Dołączył(a): 15 mar 2015, o 21:47
- Pochwały: 3
- Telefon:: Moto G
przez kombiak » 14 cze 2016, o 20:43
Witam.
Paczka wysłana, gdzieś po drodze utknęła ( lub zaginęła ).
Na parę dni przed końcem ochrony poprosiłem sprzedawcę o przedłużenie ochrony , ale nie odpisał, nie przedłużył - cisza.
Na dwa dni przed końcem ochrony otworzyłem spór - majfrend od razu odpisał, że przesyłka utknęła po drodze i do 20 dni zostanie doręczona.
Ponownie poprosiłem o przedłużenie ochrony ( wówczas zamknę spór ) , ale .... standardowo cisza ze strony sprzedawcy.
Jeśli dobrze rozumiem, to zamknięcie sporu ( z mojej strony ) bez przedłużonej ochrony spowoduje finalizację transakcji i utratę kasy = brak paczki.
Eskalować ?
-
kombiak
-
- Posty: 7
- Dołączył(a): 27 lis 2014, o 21:36
- Telefon:: Zte
przez xtremesystems » 14 cze 2016, o 21:03
smialo. kurcze caly czas zastanawiam sie czy od nich brac . jest mniejsza firma tez maja dobra cene. zauwazylem ze ci giganci aliexpress to nie ogarniaja swojego balaganu.
mozesz smialo eskalować. jak ci sie ogolnie kasy nie uda odzyskac to napisz do mnie na PW. Poradze ci co zrobic
-
xtremesystems
-
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23 lis 2015, o 14:36
- Telefon:: lenovo
przez marcoos1 » 14 cze 2016, o 22:43
@kombiak
Nie wiem jaki powód dałeś przy otwieraniu sporu, ale powinieneś dać "kończy się czas ochrony a nie dostałem przesyłki". Wtedy koleś pewnie sam przedłuży termin, bo powód sporu cały czas aktualny i nie warto zamykać.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez kombiak » 15 cze 2016, o 15:59
Właśnie taki podałem powód - ochrona dobiega końca i nie ma przesyłki.
Proszę sprzedawcę o rozszerzenie ochrony, ale nie odpisał i nie zareagował.
Mam jeszcze 6 dni na akceptację prośby sprzedawcy o zamknięcie sporu , ale jeśli nie przedłuży ochrony to jedynym wyjściem dla mnie będzie eskalacja. Chyba że to odbywa się to w inny sposób - nie mam bladego pojęcia - pierwszy raz taka sytuacja .
-
kombiak
-
- Posty: 7
- Dołączył(a): 27 lis 2014, o 21:36
- Telefon:: Zte
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości