Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
24 maja 2016, o 16:30
No i masz napisane co możesz zrobić. Czekasz lub dostarczasz kolejne dowody na uzasadnienie sporu. W dodatku dalej możesz się kontaktować ze sprzedawcą. Nikt tu za ciebie nie podejmie decyzji co robić.
24 maja 2016, o 17:24
Jakie dowody mogę dostarczyć? Numer wysłałem, rozmowę też, teraz sprzedawca nie odpisuje. Czyli cały czas czekać aż w końcu alli zaakceptuje?
Tapatalk
24 maja 2016, o 21:02
Tak, czekaj na decyzję. Dosyłasz jak masz coś nowego, jak nie, to nie.
28 maja 2016, o 13:13
Kupiłem przedmiot na ali. Ale okazał się nie działąć do końca (10$).
Odsyłać tego nie za bardzo, otworzyłem dispute i sprzedawca oferuje takie rozwiązanie:
OK, friend, no problem, we will resend you 1 pcs.
In order to help you tracking the new order,
Now you can made an new order with 1 pcs this earphone again,
When the system prompts you to pay,
And please don't pay for it,
Then tell me your new order number,
I will give you change order price for $ 0.1,
When you pay $ 0.1, we will give you resend 1 pcs ,
then you will be able to track the new order, okay?
Prosi przy okazji o zamknięcie dispute. A jak powiedziałem, ze zawsze można zrobić cashback i zamówię jeszcze raz. To nagabuje mnie na to rozwiązanie.
Co będzie lepsze?
1 cze 2016, o 08:08
Zasugerujcie co w tej sytuacji mam zrobić. Kupione obcęgi/obcinacz do linek i pancerzy. Koszt nieco ponad 6$. Nie doszedł, przed końcem czasu ochrony i otworzyłem spór, że paczka nie doszła w ciągu 60 dni i gwarancja sprzedawcy full refund... Oczywiście sprzedawca odrzucił propozycję i przedłużył czas ochrony, no to ja z powrotem to samo i eskalacja. No i dziś dostałem info jak poniżej. W sumie jestem trochę zaskoczony bo zawsze w takiej sytuacji przyznawany był refund bo eskalacji. Coś wysyłać, czekać? Bo nie bardzo mam co tam jeszcze pisać mogę dać respond i w sumie napisać to samo co wcześniej.
1 cze 2016, o 09:42
Kolejne 4 dni to nie tak dużo. Poczekaj. Jak nie dojdzie to powołaj się nie na kończący czas ochrony (bo przedłuży) tylko właśnie na gwarancję dostawy w 60 dni. Szczególnie jak tracking się nic nie zmieni to dopisz, że paczka pewnie zaginęła gdzieś tam.
1 cze 2016, o 09:55
Trackingu nie ma bo nierejestrowana. Czas już się skończył te 60 dni. Teraz mam niby niecałe 4 dni na odpowiedź do sporu RESPOND i nie wiem czy mam coś odpisywać czy zostawić aż czas upłynie.
1 cze 2016, o 10:21
Zostaw. Po tym czasie Ali zaakceptuje Twój spór.
1 cze 2016, o 13:04
Witam
Jak wygląda procedura sporu po potwierdzeniu otrzymania towaru?
Kupiłem telefon Bluboo. Po 3 dniach od potwierdzenia otrzymania telefon przestał działać. Nie włącza się w żaden sposób. Nie reaguje na podłączenie ładowarki (oryginalnej Bluboo oraz innej od Sony).
Założyłem spór ze sprzedawcą z opcją "Full Refund", ale bez odsyłania telefonu i z opisem "Phone cannon turn on".
Odlicza się czas 5 dni. Sprzedawca od razu odpowiedział. Prowadzę z nim korespondencję (na razie wyjaśniam, opisuję problem).
W związku z tym chciałem zapytać, czy otwierając spór jestem tak samo chroniony jak w czasie "Ochrony kupującego" w trakcie dostawy?
Czy mogę, w przypadku niesatysfakcjonującego rozwiązania, mogę normalnie eskalować spór?
Pozdrawiam
damrom
1 cze 2016, o 13:26
Tak jesteś chroniony tak samo, z tym że obawiam się że bez odsyłania telefonu się nie obejdzie. Nie zrobi Ci full refundu. Ewentualnie może częściowy albo całość gdy odeślesz telefon.
1 cze 2016, o 22:07
Dziękuję za odpowiedź.
Na razie próbuję Full refund bez odsyłania. Jeżeli będzie to konieczne, to odeślę. Zawsze to mniejszy koszt niż stracić 300zł (i mieć zepsuty telefon).

Zapytałem o ochronę, ponieważ z tego co znalazłem w necie wynika, że po potwierdzeniu otrzymania przesyłki trzeba liczyć już tylko dobrą wolę sprzedawcy. Może to źle zinterpretowałem.
U mnie była opcja "Open Dispute" po 8 dniach od potwierdzenia otrzymania przesyłki. Czy ta opcja jest zawsze dostępna? Jak się coś elektronicznego zepsuje (np. po 6 miesiącach) i udokumentujemy to w sporze przez nagranie wideo, to możemy też liczyć na zwrot pieniędzy?
1 cze 2016, o 22:22
Spór można otworzyć do 15 dni od potwierdzenia odbioru przesyłki.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.