Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez blue_voyager » 10 wrz 2015, o 12:45
Przecież jedno nie przeczy drugiemu. Pierwsze pytanie mówi o zamknięciu sporu w dowolnym momencie bez jego akceptacji przez którąś ze stron - w takiej sytuacji można spór otworzyć ponownie. W drugim przypadku mowa jest o akceptacji sporu - takiego sporu nie otworzysz ponownie.
-

blue_voyager
- VIP
-
- Posty: 5975
- Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pochwały: 239
- Ostrzeżenia: -1
- Telefon:: Jiayu S3
przez niksfirefly » 10 wrz 2015, o 15:45
dzieki za podpowiedz
ok czyli jesli dobrze rozumiem mechanizm
to cancel jest po to aby nie doszlo automatycznej eskalacji?
i mozna go uzywac dowolna ilosc razy o ile nie przekazalem sprawy do arbitrazu (eskalacji) przez Ali
pytania:
1.czy chinczyk tez moze uzyc eskalacji?
2.czy otwieranie/zamykanie sporo w jakis sposob zmienia czas refundowania?
w jaki sposob mozna wydluzyc ten czas np. gdy chinczyk bedzie proponowal ponowna wysylke
pozdrawiam
-
niksfirefly
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 10:57
- Telefon:: sony
przez marcoos1 » 10 wrz 2015, o 15:50
1. Otwierasz spor i chcesz np zwrot 100%
2. Chińczyk odrzuca i proponuje 50%
3. Masz wtedy do wyboru:
a) cancel (zamykasz spor bez rozstrzygniecia)
b) modify czyli zmieniasz jego propozycje (chcesz sie targowac i proponujesz 75%)
c) escalate czyli dalej chcesz tyle ile na poczatku (100%) i prosisz ali o wkroczenie do mediacji)
d) accept czyli zgadzasz sie na to co proponowal czyli 50%
4. Jak wcisniesz cancel to jesli dalej masz ochrone kupujacego to mozesz potem kolejny raz otworzyc spor.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez mortimer » 10 wrz 2015, o 20:15
dobrze powiedziane. uzupełnię tylko jeszcze, że przy wyborze opcji 3c należy pamiętać, aby te 100%, czyli cała kwotę zwrotu ustawić przed kliknięciem "escalate" - później nie można już tego zmieniać.
Autor postu otrzymał pochwałę
-

mortimer
- AKTYWNY
-
- Posty: 676
- Dołączył(a): 21 wrz 2013, o 20:32
- Lokalizacja: People's Republic of China
- Pochwały: 96
- Telefon:: , a w nim bateria.
przez marcoos1 » 10 wrz 2015, o 21:48
Wciśnięcie escalate nie trzeba robić dopiero po modify.
Ostatnio właśnie robiłem escalate. Przecież jak Chińczyk zmieni na 50% to escalujesz, gdyż to ci nie pasuje czyli chcesz swoją poprzednią ofertę.
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez mortimer » 11 wrz 2015, o 07:17
Ale i tak musisz to zmienić na swoje 100% czy tam ile chcesz. Jak eskalujesz spór z 50% kwoty zwrotu, to Ali po prostu może go przyklepać na OK w myśl zasady - eskalujesz z refundem 50%, akceptujemy i dostaniesz refund 50%. Trzeba pamiętać o tej zmianie.
-

mortimer
- AKTYWNY
-
- Posty: 676
- Dołączył(a): 21 wrz 2013, o 20:32
- Lokalizacja: People's Republic of China
- Pochwały: 96
- Telefon:: , a w nim bateria.
przez Masiakox » 11 wrz 2015, o 08:18
Dobrze, że o tym wspominasz, moim zdaniem lepiej 2 razy sprawdzić niż przypadkiem zaklepać 50% mniej i być w plecy na ładne kwoty (np. w przypadku telefonu) .. :)
-
Masiakox
-
- Posty: 166
- Dołączył(a): 25 sie 2015, o 11:29
- Pochwały: 8
- Telefon:: Letv X600
przez yusuf » 11 wrz 2015, o 09:21
Tak się nie da, jak zrobisz modify dispute, to nie możesz od razu go eskalować, bo licznik odlicza czas na odpowiedź sprzedającego, dopiero po jego odpowiedzi możesz go eskalować (jeśli zrobisz modify, to znowu będzie czas na odpowiedź drugiej strony i tak w kółko). Eskalowanie sporu podtrzymuje twoje pierwotne żądanie, pracownik i tak czyta całość korespondencji.
-
yusuf
-
- Posty: 166
- Dołączył(a): 7 maja 2014, o 09:43
- Pochwały: 3
- Telefon:: Jiayu G4s | Monster
przez fake4r » 11 wrz 2015, o 09:27
Można zrobić modify i od razu escalate, robiłem tak wielokrotnie i tak też było zawsze pisane na forum żeby w ten sposób robić. No chyba że zmienili ostatnio zasady...
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5981
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez mortimer » 11 wrz 2015, o 09:31
No być może pozmieniali to faktycznie przy ostatniej aktualizacji, ostatni spór przerabiałem przed kilkoma miesiącami i bez problemu dało się zmienić żądanie na full refund i zaraz po tym eskalować. Nic nie odliczało i nie trzeba było czekać na odpowiedź sprzedawcy. Może teraz inaczej jest.
-

mortimer
- AKTYWNY
-
- Posty: 676
- Dołączył(a): 21 wrz 2013, o 20:32
- Lokalizacja: People's Republic of China
- Pochwały: 96
- Telefon:: , a w nim bateria.
przez CoMamZrobić » 13 wrz 2015, o 14:29
Witam!
Podpowie mi ktoś jak mam wypłacić pieniądze, transakcja została anulowana, ale co z pieniędzmi?

-
CoMamZrobić
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 13 wrz 2015, o 13:08
- Telefon:: HTC
przez blue_voyager » 13 wrz 2015, o 14:31
Czekaj, jeszcze nie zrobili przelewu.
-

blue_voyager
- VIP
-
- Posty: 5975
- Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pochwały: 239
- Ostrzeżenia: -1
- Telefon:: Jiayu S3
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość