Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez snajp » 15 lip 2014, o 15:51
Przed chwilą eskalowałem spór u Apollo z tego nieszczęsnego Despatch 4111 SR5. Swoją droga to są niezłe cwaniaki, nie odzywali się od jakiś trzech tygodni, a pisałem do nich kilka wiadomości. A gdy kończył się czas sporu nie zgodzili się na zwrot i poprosili bym poczekał kilka dni na wyjaśnienie sprawy i obiecują że się tym zajmą. Jeszcze w sporze zmienili mi sumę zwrotu ze 180 usd na 0 usd :) Zmodyfikowałem spór i eskalowałem go, teraz czekam na reakcję Ali.
I mam pytanie, czego mogę się spodziewać, i jaka jest szansa na odzyskanie kasy, bo paczka widniej w systemie od 22 maja Despatched to overseas (Country code: PL), w sporze napisałem PROTECTION TIME IS RUNNING OUT, wystarczy taka informacja czy trzeba coś jeszcze napisać?
-
snajp
- AKTYWNY
-
- Posty: 549
- Dołączył(a): 10 sie 2013, o 08:40
- Pochwały: 26
- Telefon:: Huawei Honor 3C
- ROM: MIUI
przez Maltis » 16 lip 2014, o 12:51
Siema! Panowie przyszedł mi zamówiony telefon lecz nie w kolorze jaki zamawialem. Chciałem srebrny/szary przyszedł czarny. Nie przeszkadza mi to tak bardzo wiec go zostawiam. Ale chcę otworzyć spór i jakiś delikatny refund otrzymać. Telefon kosztował 285$. Ile za to chcielibyście zwrotu. Ja myślę o 20$. Dużo? Mało?
NUBIA z5s->XIAOMI Mi3->IUNI U2->XIAOMI Mi4->NUBIA z7(nie MAX nie MINI)-> XXX
-

Maltis
- VIP
-
- Posty: 852
- Dołączył(a): 10 mar 2014, o 12:14
- Pochwały: 20
- Telefon:: Xiaomi Mi3
- ROM: MIUI v6 4.4.4
przez Robbo » 16 lip 2014, o 13:28
Wpisz więcej żebyś miał z czego spuścić na 20. Bez utargowania Chińczykowi trudno będzie zaakceptować spór.
Ja i LG G2
-
Robbo
- AKTYWNY
-
- Posty: 772
- Dołączył(a): 17 paź 2013, o 11:25
- Pochwały: 16
- Telefon:: Samsung Galaxy Nexus
- ROM: MIUI V5
przez wiatr1 » 16 lip 2014, o 15:15
Mam po raz pierwszy eskalację sporu ze sprzedawcą pozostało jeszcze 16 godz.
do zakończenia czasu zgłaszania roszczeń do tej aukcji na Ali…
Telefon utknął gdzieś po drodze - przyszedł wczoraj po 79 dniach od zakupu.
Sprzedawca ma w opcjach sprzedaży - gwarantowany czas dostawy 60 dni,
Jako że telefon dotarł - w opisie w sporze zmieniłem z całościowego zwrotu na częściowy zwrot 35$ (jakaś tam rekompensata za stracony czas na wyjaśnienia – ale chodzi o sam fakt jaki nastąpił)
Oczywiście sprzedawca pisze że mi nie zwróci bo to nie jego wina a firmy transportowej.
Chce zwrotu telefonu do siebie – więc kombinuje aby wymigać się bo to by trwało kolejne 2-mce
i jakby dotarł do niego to pewnie znowu by coś wymyślił żeby nie zwrócić kasy.
Stoję na opcji, że nie chcę zwracać telefonu.
Czy Ali… w takim wypadku :
1. zwróci całość za telefon – bo przekroczony jest gwarantowany czas dostawy chociaż tel. dotarł.
2. wypłaci częściowy zwrot 35$ – bo tak zaproponowałem - tego się trzymać.
3. całość zgarnie sprzedawca
Podpowiedzcie z swojej praktyki bo nie chcę wtopić.
-
wiatr1
-
- Posty: 79
- Dołączył(a): 12 lip 2013, o 19:06
- Pochwały: 3
- Telefon:: Lenovo a820
przez Robbo » 16 lip 2014, o 15:26
Jak się nie zgodzi, eskaluj i czekaj na decyzję administracji Ali. Na pewno coś dostaniesz, może nie 35 ale pewnie z 10.
Ja i LG G2
-
Robbo
- AKTYWNY
-
- Posty: 772
- Dołączył(a): 17 paź 2013, o 11:25
- Pochwały: 16
- Telefon:: Samsung Galaxy Nexus
- ROM: MIUI V5
przez wiatr1 » 16 lip 2014, o 16:05
Spór już jest eskalowany tak jak pisałem zostało 15 godzin do zamknięcia.
Tylko czy miałeś taką - podobną sytuację,
czy tylko uważasz że Ali tak rozsądzi.
Jeśli miał ktoś podobny przypadek - to może podzieli się wiadomością.
-
wiatr1
-
- Posty: 79
- Dołączył(a): 12 lip 2013, o 19:06
- Pochwały: 3
- Telefon:: Lenovo a820
przez Robbo » 16 lip 2014, o 16:49
Miałem nie raz. Ali przeważnie uznaje 33% roszczeń.
Ja i LG G2
-
Robbo
- AKTYWNY
-
- Posty: 772
- Dołączył(a): 17 paź 2013, o 11:25
- Pochwały: 16
- Telefon:: Samsung Galaxy Nexus
- ROM: MIUI V5
przez wiatr1 » 16 lip 2014, o 17:29
Dzięki za potwierdzenie.
więc pozostaje przy roszczeniu na 35$.
Zobaczymy co administracja Ali postanowi.
-
wiatr1
-
- Posty: 79
- Dołączył(a): 12 lip 2013, o 19:06
- Pochwały: 3
- Telefon:: Lenovo a820
przez metys » 16 lip 2014, o 21:45
Witam,
mam taką sytuację, że kupiłem fona na Ali i na czacie ze sprzedającym potwierdziłem czy ma ten telefon na stanie i jak szybko mi go wyśle. Napisał że wysyła w 24h wiec zkaupiłem, kasę wpłaciłem i następnego dnia czyli 07.07.2014 status zmienił się na wysłany z podaniem nr przesyłki do dzisiaj paczka nie jest widoczna na żadnej możliwej stronie do śledzenia w związku z tym czy mam otwierać spór i co napisać w przyczynie.
jeszcze taki szczegół, że przesyłka miała być wysłana free TNT a wysłał ją PostNL
"TNT
Free Shipping
Estimated Delivery Time:3-7 Days
Processing Time:36 Days"
dzisiaj sprawdzam jego sklep i okazuje się że nic już nie sprzedaje co robić?
http://www.aliexpress.com/supplier-fm/w ... tlist.html
-
metys
-
- Posty: 10
- Dołączył(a): 11 lip 2014, o 17:05
- Telefon:: 666666666
przez wiatr1 » 17 lip 2014, o 06:45
Zobaczymy co wyniknie z mojego roszczenia.
Ile mniej więcej czeka się czasu na decyzję administracji Ali po zamknięciu eskalacji sporu.
-
wiatr1
-
- Posty: 79
- Dołączył(a): 12 lip 2013, o 19:06
- Pochwały: 3
- Telefon:: Lenovo a820
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość