[Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zakupów

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez raven66 » 16 gru 2015, o 15:13

blue_voyager napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

OK, jak zrealizuję całość i wszystko się uda, powiadomię.
raven66
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2015, o 14:12
Pochwały: 1
Telefon:: Xiaomi
ROM: MIUI7

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez raven66 » 5 sty 2016, o 15:21

Wniosek o unieważnienie zgłoszenia celnego a następnie o zwrot zapłaconego VAT-u
=============================================================================

Wniosek o unieważnienie zgłoszenia celnego można złożyć w terminie 3 miesięcy od daty odprawy!

Wniosek należy kierować do właściwego urzędu celnego, w zależności od tego, z jakiego WER-u przyszła paczka (dla przykładu: jeśli jednostką przez którą przechodziła paczka był WER Zabrze, to wniosek należy kierować do jednostki "piętro" wyżej, czyli w tym przypadku do urzędu celnego w Rybniku).
http://i.imgur.com/VDzGyep.png
http://www.katowice.scelna.gov.pl/jedno ... -w-rybniku

W treści wniosku należy wpisać właściwy nr z dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego (czyli z tzw. OGL-a). Oczywiście koniecznością jest posiadanie tegoż dokumentu (ew. skanu, kopii, etc.), ponieważ należy do pisma dołączyć również jego kopię.
http://i.imgur.com/tXx8gPR.png

Należy także dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego nadanie przesyłki zwrotnej (np. z Poczty Polskiej). Przesyłka w jakiejkolwiek formie musi posiadać tzw. tracking, czyli możliwość śledzenia jej drogi. Koszt samej wysyłki też można odzyskać: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/refunded-returns (chociaż prawdopodobnie tylko do końca roku).

Całość należy wysłać do właściwego urzędu celnego w formie pisemnej, z własnoręcznym podpisem. Tylko z kronikarskiego obowiązku wspominam, że można taki wniosek przesłać również elektronicznie, ale wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego (NIE Profilu Zaufanego, tylko właśnie podpisu elektronicznego).

Po pozytywnej decyzji unieważniającej zgłoszenie celne należy zwrócić się osobnym wniosek do naczelnika Urzędu Skarbowego (właściwego do miejsca zamieszkania) o zwrot zapłaconego podatku VAT (szczegóły będą się znajdować w pouczeniu w piśmie z urzędu celnego).

TREŚĆ PISEMNEGO WNIOSKU
–––––––––––––––––––––––––––––––

Urząd Celny w Rybniku
Kłokocińska 51
44-251 Rybnik
{oczywiście jeśli szło przez inny WER, to adres będzie inny}

{tu podać swoje dane: imię, nazwisko, adres, oraz nr telefonu kontaktowego}

Wnoszę o unieważnienie zgłoszenia celnego OGL/332040/xxxxxxxxxxxxx z dnia 2015-xx-xx. Z uwagi na fakt, że towar okazał się wadliwy i zwrócono go do sprzedawcy, proszę o unieważnienie wyżej wymienionego zgłoszenia celnego, które będzie podstawą do zwrotu podatku VAT. Towar odesłano za pośrednictwem Poczty Polskiej, nr nadania: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

......................................
(czytelny podpis)

załączniki do niniejszego wniosku:
1) kopia OGL
2) kopia potwierdzenia nadania przesyłki zwrotnej do sprzedawcy
raven66
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 gru 2015, o 14:12
Pochwały: 1
Telefon:: Xiaomi
ROM: MIUI7

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez Setral » 8 lut 2016, o 21:22

Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


Najprawdopodobniej czas ten został zmieniony z 5 na 12 dni kalendarzowych. A co najciekawsze, samo Aliexpress opisuje ten termin jako 15 dni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Setral
AKTYWNY
 
Posty: 217
Dołączył(a): 10 lip 2015, o 15:02
Pochwały: 17
Telefon:: Sony Ericsson

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez Setral » 6 kwi 2016, o 18:54

Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Warto doprecyzować - pod warunkiem, że nasz okres ochronny nie zakończył się w trakcie trwania sporu. Bowiem zegar nadal tyka i zdarza się, że spór otwieramy od 5 do 7 dni przed końcem okresu ochrony, a sam spór może trwać dłużej.

Uważam, że także dla uściślenia należałoby dodać, iż rozwiązanie zaproponowane przez arbitra nie musi być wiążące i ostateczne.
Avatar użytkownika
Setral
AKTYWNY
 
Posty: 217
Dołączył(a): 10 lip 2015, o 15:02
Pochwały: 17
Telefon:: Sony Ericsson

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez clorox » 10 mar 2017, o 08:41

Przydało by się dodać do serwisów trackingowych alipaczka.pl. Im więcej osób tam będzie sprawdzać swoje paczki tym bardziej dokładne będą statystyki czasów doręczenia.
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1421
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 17:44
Pochwały: 96
Telefon:: Cool 1
ROM: leree

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 10 mar 2017, o 08:48

zrobione
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez clorox » 11 mar 2017, o 00:25

Zastanawiam się czy nie wypadało by dodać do FAQ informacji co w przypadku otrzymania okradzionej przesyłki. Ostatnio parę osób miało ten problem.
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1421
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 17:44
Pochwały: 96
Telefon:: Cool 1
ROM: leree

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez kamil_snk » 23 maja 2017, o 12:15

Do fragmentu o tym, że Urząd celny czepia się braku oznaczeń CE warto dodać, że ostatnio przez Przemyśl (niemal?) nic nie przechodzi i lepiej zamawiać na adres z innej części kraju bądź upewnić się, że konkretny egzemplarz ma wymagane naklejki.
kamil_snk
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 maja 2017, o 10:45
Telefon:: xiaomi

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez atoh » 20 sty 2018, o 09:34

Odświeżę wątek. Wczoraj dostałem list z celnego z Warszawy i widzę, że zmienił się mail pod który można wysyłać dokumenty. Zamiast oc441010@war.mofnet.gov.pl jest zgloszenia441010@war.mofnet.gov.pl może któryś z modów zaktualizuje w FAQ.
atoh
 
Posty: 150
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 19:10
Pochwały: 7

Poprzednia strona

Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron