Switch to full style
Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.

Regulamin działu

Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
Odpowiedz

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

24 kwi 2015, o 19:23

blue_voyager napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Nigdy nie instalowałem softu w telefonie i nie chcę czegoś zepsuć i narazić się na utratę gwarancji. Nie wiem tylko czy powinienem od razu otworzyć spór na paypalu czy najpierw próbować się dogadać ze sprzedawcą. Jakby ktoś mógł mi w tym temacie poradzić, byłbym wdzięczny.

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

24 kwi 2015, o 19:29

Kupowałeś na Aliexpress czy w jakimś sklepie? Płaciłeś kartą czy PayPalem?

edit. teraz zauważyłem, ze na Ebay. Nie korzystam z tego serwisu, nie wiem jakie ma procedury reklamacyjne.

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

24 kwi 2015, o 19:37

Wydaje mi się, że eBay tutaj niewiele pomoże, tylko sprzedawca. Zapytaj się, czy jest możliwość odesłania na gwarancję, jeżeli żaden ze sposobów nie pomoże. Widocznie stara Ci bardziej utrudnić, niż pomóc chociaż nie znam szczegółów. Podaj link do aukcji ebay, może tam jest coś, na co powinieneś zwrócić uwagę. Jakoś uda się wspólnie to rozwiązać.

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

24 kwi 2015, o 20:00

http://www.ebay.com/itm/371301321062?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Jeśli otworzę spór to paypal automatycznie odejmie te 82$ z konta sprzedawcy "do wyjaśnienia sprawy" ale chyba na razie zaczekam do poniedziałku i zobaczę co mi sprzedawca napisze.

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

25 kwi 2015, o 08:11

Dostałem odpowiedź:
hello, i am sorry, friend, about the language, you can let someone help you Brush phone, it will show you many language, please try, and i am sorry, i don't understand this problem, the touch screen is not work? is that right? friend, would you please power off, and wait some minutes, then power on, if it still same, please mail me, i will give you the best reply. thanks! looking forward to your reply.

Po czym mu wyjaśniłem:
Here is equal problem showed:
https://www.youtube.com/watch?v=gQCG4PO1irs
Phone is just randomly pressing touch screen, making it impossible to use. I'd like to get refund.

On mi odpisał:
Dear friend
Thank you for your concern about our products and message.
now is weekend, I'll be on vacation for 2 days. I will reply to you as soon as I am back to work next monday. Please don't leave me bad feedback when I can't reply you in time, also hope you don't mind the delay of shipment because of Holiday. I will try my best for you when I see your message. Thank you for your understanding.

Otwierać spór czy czekać do poniedziałku?

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

7 maja 2015, o 13:00

Witam
Chce oddac na gwarancje telefon do chin
(minelo jakies 5 miesiecy od zakupu)

czy bede musial zaplacic tylko za wysylke Polska -> Chiny?
czy jednak dorzuca mi Chiny -> Polska?

i jak to jest z karta gwarancyjna?
bo ja takiej nie dostalem nigdzie :/

Pozdrawiam

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

7 maja 2015, o 13:06

Z reguły kupujący płaci za wysyłkę do Chin, w drugą stronę płaci sprzedawca.
Do chińskich telefonów poza nielicznymi wyjątkami (np. Lenovo) nie ma kart gwarancyjnych, podstawą do naprawy gwarancyjnej jest transakcja na Aliexpress lub w sklepie internetowym.

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

7 maja 2015, o 16:28

a jesli mam wgrany custom roma do telefonu
to lepiej poszukac jakiegos oryginalnego romu do swojego telefonu?


Pozdrawiam

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

7 maja 2015, o 16:44

Nigdy nie wiadomo do czego może się przyczepić serwis, więc lepiej tak.

Wysyłka tabletu na gwarancję - VAT

15 maja 2015, o 18:36

Witam,
zakupiłem tablet na Aliexpress, niestety okazało się, że ekran nie jest sprawny (przepalone piksele oraz obraz). Sprzedawca wpierw oferował 5$ zadośćuczynienia, następnie stwierdził, że to wina PFC i jeżeli kwota naprawy w polsce nie będzie dużo większa niż w chinach, to oni pokryją wydatek; gdy się nie zgodziłem na to - zresztą mało który serwis chce się podjąć naprawy chińskich tabletów a dodatkowo wiem ze to nie PFC tylko ewidentnie cała matryca - nie zgodziłem się na to. Na sam koniec koniec napisał, iż wysyłka z polski do chin wynosi 13$ i oni mi to zwrócą, a tablet postarają się jak najszybciej wymienić. Moje pytania są więc takie:
- Przesyłka przeszła przez urząd celny i zapłaciłem VAT - Czy jeżeli teraz wyślę normalnie z dopiskiem Naprawa Gwarancyjna i oni wymienią na nowy - to nie będzie sytuacji, że będę musiał płacić ponownie VAT? Czy to też będzie tyczyło się wysyłką DHLem, który sprawdzają w 99%?
- Nie zatwierdziłem odbioru przesyłki więc nadal mam "Purchase Protection Time" - Czy powinienem otwierać dispute przed wysłaniem? Gdy napisałem do sprzedawcy napisał, iż przedłużą mi ten "Purchase Protection Time".
- Ile mniej więcej czasu trwa cały taki zabieg gwarancyjny? od mojej wysyłki do ich wysyłki do polski? Nie po to brałem kuriera, żeby było szybciej i płacić VAT, żeby teraz czekać 25-50 dni aż wyślą paczkę Singapure Postem.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Re: Odp: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

16 maja 2015, o 08:43

Na Twoim miejscu założyłbym spór, to po pierwsze. Co do VATu to nic nie zrobisz jeśli go nie płaciłeś...

Wysłane z mojego m1 note

Re: [aliexpress] Reklamacja telefonu z Chin.

16 maja 2015, o 18:13

Dziękuję za odpowiedź.
VAT zapłaciłem, mam niby fakturę, na której zresztą nie jest napisane dokładnie za co zapłaciłem. Dzisiaj rano sprzedający przedłużył mi "Purchase Protection Time" o 30 dni oraz wysłał adres do wysyłki. Czy powinienem spakować coś jeszcze prócz samego tabletu? Co z karta gwarancyjną?
Dodatkowo co powinienem wpisać podczas wysyłania na poczcie? W "inne" wpisać "Warranty repair"?
Z góry dziękuję za pomoc.
Odpowiedz