Zadałam supportowi Plant Plus pytanie odnośnie przedłużającego się czasu weryfikowania transakcji - a właściwie braku tegoż, jako, że transakcje mają cały czas status Oczekujący. Zadałem to pytanie w imieniu telchina. pl i uprzedziłem, że odpowiedź zamieszczę tutaj.
Oto ona.
Witaj,
[...]
Dzięki za wiadomość, oczywiśćie rozumiemy zarówno Twoje obawy jak i pewnie Twoich czytelników.
Postaramy się rozwiać te wątpliwości.
Po pierwsze, pamiętajmy, że AliExpress to nie standardowy sklep tylko system aukcyjny - gdzie również wewnątrz systemu panują różnego rodzaju rozliczenia, co de facto również przekłada się na czas oczekiwania.
1. Klient dokonuje transakcji tzn. wkłada produkt do koszyka i płaci
2. Płatność trafia na konto de facto AliExpress
-> w tym momencie pojawia sie transakcja po zaksięgowaniu o statusie Oczekiwany
3. AliExpress czeka na
- na potwierdzenie wysyłki towaru
- dostarczenie przesyłki
- otwarcie sporu / potwierdzenie otrzymania bez problemów
W momencie gdy powyższe warunki są spełnione i minie okres karencji (tzw. prawo do zwrotu, które mimo potwierdzenia otrzymania towaru dalej występuje)
AliExpress wypłaca zarobek Majfriendowi

i odlicza swoją prowizję.
Z przychodu wygenerowanego od sprzedaży rzeczy dla majfriendów, zespół AliExpress sprawdza jaka wartość od zrealizowanych transakcji została wygenerowana z polecenia i na podstawie zestawienia opłaca fakture (Cashback) - jak zapewne wiesz faktury nie są opłacane w trybie pilnym ale mają też terminy płatnośći (AliExpress stara się je płacić na bieżąco - ale robi to raz w miesiącu), w momencie gdy zestawienie jest zatwierdzone i płatność wychodzi tzn. kak przelew za Cashback jest wysyłany statusy transakcji są również zmienione z Oczekiwany na Zatwierdzony ponieważ wtedy środki zostały rozdystrybuowane na poszczególne subkonta użytkowników.
Tak to wygląda od strony technicznej.
Więc jak zapewne sam widzisz, zzas oczekiwania na zatwierdzenie Cashback nie jest w żadnym stopniu zależny od nas, tylko od sklepu. My tylko pośredniczymy w zakupie, a reszta leży po stronie partnera. Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić krok po kroku na czym polega tak długi czas oczekiwania. Jak widzisz w momencie kiedy transakcja pojawia się na naszym portalu jest weryfikowana przez sklep i jak tylko sklep potwierdzi ten zakup to zmienia status na oczekiwany. W praktyce trwa to bardzo szybko bo nawet od razu może pojawić się jako oczekiwany lub po kilku sekundach. Następnie my oczekujemy na listę zatwierdzonych transakcji, którą otrzymujemy partiami i są w nich zazwyczaj transakcję sprzed około 25-45 dni. Trwa to tak długo, ponieważ z informacji jakie uzyskaliśmy od sklepu, oni oczekują na potwierdzenie od sprzedawcy zakupu, następnie to weryfikują, potem czekają na potwierdzenie dostarczenia i znowu to weryfikują. A jak dobrze wiesz różnie z nimi bywa, ponieważ czasami potrafią dostarczyć przesyłkę w ciągu tygodnia, a czasami nawet czeka się 2 miesiące. I właśnie dlatego tak długo trwa proces zatwierdzania Cashback, mam nadzieję że udało mi się wytłumaczyć to w jakimś minimalnym stopniu :)
W razie jakichkolwiek pytań pisz bezpośrednio do mnie na adres [...]
Pozdrawiam,
Michał Kubat
Konsultant Planet Plus
Autor postu otrzymał pochwałę