Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
10 maja 2016, o 13:58
Witam.
Mam pytanie ewentualnie prośbę. Szukałem na Aliexpress słuchawek KZ RX. Po wpisaniu w główną szukajkę znajduje mi 90 ofert, ale jak wybiorę sortowanie po cenie to tylko 18 wycinając przy tym najtańszą ofertę za 3,19$. Czy to wina szukajki na Ali, jakiejś polityki promowania przez nich określonych sprzedawców czy mojego kompa (choć próbowałem różnymi przeglądarkami, czyściłem pliki tymczasowe i ciasteczka)? Mógłby ktoś sprawdzić u siebie na przykładzie KZ RX ?
Pozdrawiam
10 maja 2016, o 14:34
Tak. Szukajka Ali wycina część przedmiotów przy zmianie sortowania.
10 maja 2016, o 14:46
No to w tym przypadku z 90 wycięła 72. Niezły wynik. Znaczy że lepiej się na nią nie zdawać bo zamiast znaleźć najtańszą ofertę na górze strony nie znajdziemy jej wcale.
10 maja 2016, o 15:52
witam
Na aliexpresie zakupiłem telefon, zaraz potem otrzymałem od sprzedawcy maila z paroma informacjami, a jedna z nich mówiła o umieszczonym na telefonie stickerze - o czym nie było mowy na aukcji. Napisałem więc do sprzedawcy aby konkretnie określił gdzie ten sticker jest naklejany. Okazało się że jest w takim miejscu w którym dla mnie nie może być, więc poprosiłem o zmianę miejsca jego naklejenia. Sprzedawca wysłał zapytanie do swojego dostawcy i po długim czasie dostał odpowiedź odmowną. W takiej sytuacji poinformowałem sprzedawcę że rezygnuję z zakupu i proszę o zwrot pieniędzy. Otrzymałem lakoniczna odpowiedź wyrażającą "zmartwienie" się sprzedawcy, i tak mija piąty dzień a kasy nie ma. Nie chcę robić afery bo może o czymś nie wiem, więc pytam tutaj: czy mam cierpliwie czekać, czy zacząć męczyć sprzedawcę mailami, a może otworzyć spór...? Do końca okresu ochronnego pozostało 13dni...
10 maja 2016, o 16:00
Kwestia tego typu czy te 13 dni to jest do końca czasu ochrony czy do końca czasu jaki został sprzedawcy na wysłanie telefonu?
Po za tym o jaki sticker się rozchodzi, bo nie mogę sobie wyobrazić w czym rzecz?
10 maja 2016, o 16:50
Pozostały czas Ochrony kupującego: 13 Dni 17 Godziny 14 Minut
sticker jest małą naklejką, której obecność ma udowadniać, że telefon został zakupiony u danego sprzedawcy (ma służyć do celów identyfikacyjnych na wypadek zwrotów towaru, czy np. napraw gwarancyjnych) - przykład stickera na foto poniżej:
10 maja 2016, o 17:47
Wiemy co to jest sticker. Sprzedawca chce to nakleić na środku wyświetlacza, że nie pasuje?
Jesteś pewny, że chodzi o taki ze zdjęcia czy to zdjęcie poglądowe z google?
Czas ochrony 13 dni? To na starcie było 19 dni jedynie?
Czyżbyś korzystał z polskiego tłumaczenia od google? Na pewno dobrze się zrozumieliście?
Czy sprzedawca wysłał już towar (czyli podał jakikolwiek numer trackingowy)?
10 maja 2016, o 20:15
napisałem czym jest sticker bo wcześniej
fake4r zapytał o niego:
zdjęcia są od sprzedawcy - takie mi podesłał jako przykład umieszczenia stickera,
niestety mnie nie urządza sticker w widocznym miejscu (zresztą kupiłem w swoim życiu pare nowych telefonów i żaden nie miał takich "naklejanek" na zewnątrz) zaproponowałem bardzo dobre rozwiązanie umieszczenia stickera w miejscu nie tylko niewidocznym, ale zarazem bezpiecznym (bo odpornym) na ewentualne działania atmosferyczne, mechaniczne czy np. na działalność wody (a telefon wodoodporny więc kto wie czy komuś nie przyjdzie go tak doświadczać)... w końcu otrzymałem negatywną odpowiedź więc zrezygnowałem z zakupu - do czego w takiej sytuacji mam prawo... i tak sobie myślę że sprawę stickera pozostawmy w spokoju, bo moje pytanie tyczy się tego co mam robić z niemrawością sprzedawcy, od którego oczekuję zwrotu pieniędzy...
co do ochrony to było 60 dni, tylko ja opowieść dość mocno skróciłem... sprzedawca informację o stickerze wysłał mi po 5 dniach od zakupu, ja odpisałem z zapytaniem o miejsce w którym naklejają ten sticker i czekałem chyba ze trzy dni na odpowiedz, kiedy ją zobaczyłem napisałem wiadomość z prośbą o zmianę miejsca jego naklejenia, i znowu parę dni przerwy po czym mail, że muszą o to spytać swojego dostawcę, potem tydzień później spytałem czy coś wiadomo w mojej sprawie i otrzymałem (oczywiście też z paroma dniami opóźnienia) info, że jeszcze nie mają decyzji i tak poczekałem kolejne 2 tygodnie, i znowu zapytanie na które nie dostałem odpowiedzi więc po kolejnych dniach znowu zapytałem i dostałem odpowiedz, że niestety dostawca powiedział "NIE", więc napisałem że rezygnuję z zakupu i czekam na zwrot pieniędzy, w odpowiedzi dostałem płaczącą emotkę i wyrazy rozczarowania w postaci trzech słów: "oh my god", no i tak mija pare dni i cisza... "ani me, ani be, ani pocałuj mnie w de..." o zwrocie pieniędzy nie wspomnę...
towar nie jest wysłany,
numer trackinowy mam - dostałem w pierwszym mailu - do dziś przesyłka o tym numerze nie jest odnajdowana na stronach do trackingu i poczcie singapurskiej - co mnie zresztą nie dziwi w końcu przez około 40 dni czekałem na prostą odpowiedź - na proste pytanie (aż strach pomyśleć jak przebiega realizacja reklamacji u tego sprzedawcy i jego dostawcy)
co mam robić? próbować jeszcze korespondencji z tym sprzedawcą, otworzyć spór, a może wystarczy poczekać i po upływie czasu ochrony, gdy nie potwierdzę dostarczenia towaru otrzymam zwrot pieniędzy???
10 maja 2016, o 20:18
Jak nie potwierdzisz odbioru, to po terminie ochrony potwierdzi się on automatycznie, wiec pomysł jest kuriozalny. Po prostu załóż spór.
10 maja 2016, o 20:48
Pomijając całą historię, to co Ci przeszkadza jakaś tam kropko nalepka na telefonie ? Bo nie bardzo rozumiem w czym masz problem.
10 maja 2016, o 20:55
blue_voyager: no i tak zrobię...
wysłałem jeszcze zapytanie o termin zwrotu pieniędzy, ale tym razem nie będę już czekać na odpowiedź parę dni...
dzięki i pozdrawiam...
11 maja 2016, o 09:26
Zwrot pieniędzy będziesz miał jak go wywalczysz w sporze (więc pytanie do sprzedawcy jest zbędne).
Wg mnie sprzedawca zgodzi się na full refund jedynie jeśli odeślesz mu telefon (na swój koszt oczywiście).
Moim zdaniem informacje taki jak posiadanie stickera nie musiał opisywać w aukcji (jeśli to nie jest na wyświetlaczu). Dawniej na wszystko były naklejane takie naklejki (jako plomba) i umieszczenie takiej nie jest powodem do zerwania umowy. Jednak masz taką możliwość. Jeśli będziesz eskalował spór to wg mnie mediator zaproponuje full refund po odesłaniu towaru
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.