Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
4 sty 2015, o 11:09
to, że wysłali CP zamiast SGP jest wystarczającym powodem to otwarcia sporu, ale ten etap masz już za sobą. Jeżeli czas ochrony się skończy i paczka nie dojdzie, to zostaniesz z niczym. Nie wiem, co to za sprzedawca i jaka jest jego wiarygodność, ale opcje na szybko są 2:
1. kupowałeś już wcześniej od niego, albo mu ufasz na tyle, że poczekasz jeszcze te kilka dni - na własne ryzyko.
2. chcesz spać spokojnie - zmień żądanie w sporze na full refund, podaj właściwy powód i dopiero po tym eskaluj spór do ali opisując dokładnie przebieg sytuacji.
4 sty 2015, o 11:32
Dzięki za szybki odzew ,to ten sprzedawca
http://www.aliexpress.com/store/205475 ,wydawał się dość pewny .
Przy założeniu sporu dałem full refund, czy sprzedawcę (bylo zaznaczone gwarancja 60 dni)obowiązuje 60 dni na dostawę i jeśli do tego czasu nic nie dostanę to po eskalacji ali przyzna mi full zwrot bez problemu? Gdyby chociaż wtym trackingu był kraj docelowy PL to bym się tak nie stresował tylko czekał
4 sty 2015, o 11:36
Po eskalacji sporu i przekroczeniu 60 dni na dostawę Aliexpress zwykle bez problemu przyznaje full refund.
4 sty 2015, o 12:07
Wciskając zakładkę eskalacji sporu mam tak: Due to the seller has promised you will receive your order before12. Jan 2015. You can not escalate this dispute, please be patient or contact the seller to confirm the delivery status
Czyli muszę czekać ? Ochronę mam przedłużoną
4 sty 2015, o 12:16
Tak. Jeśli po tym terminie nie otrzymasz towaru, dostaniesz zwrot pieniędzy.
4 sty 2015, o 12:36
Ten zapis dokładnie oznacza - Sprzedawca zadeklarował, że towar otrzymasz przed 12.01.2015. Nie możesz teraz eskalować jeszcze sporu, poczekaj lub skontaktuj się ze Sprzedawcą celem potwierdzenia statusu dostawy.
Zatem skoro przedłużyła już czas dostawy, to spokojnie poczekaj. Escalate jak klikniesz później to i tak Ali do akcji wkroczy.
Jak wszystkiego dobrze dopilnujesz to nie ma możliwości abyś zwrotu nie dostał. A bywały nawet przypadki, że zwroty były przyznawane, a zbłąkane paczki i tak później docierały.
4 sty 2015, o 14:46
Witam, zamawiałem 11.11 drobną rzecz na aliexpress. Sprzedawca zapewniał na aukcji, że paczka dojdzie do mnie w ciągu 55 dni. Wysyłka przez "China Post Ordinary Small Packet Plus", status od 19.11 - ShenZhen Handed over to Beijing Post. Jutro minie to 55 dni, kończyła się też Purchase Protection, więc 2 dni temu napisałem do sprzedawcy, że nic nie dotarło i jeśli do 5 stycznia nic nie dojdzie będę zmuszony otworzyć spór.
Dzisiaj dostałem maila, że sprzedawca rozszerzył Purchase Protection o jakieś 2 tygodnie (może tak sobie rozszerzać bez mojej zgody?) i napisał mi tak:
"If it won't come to you in 3 days,Could you accept that we give you money back via paypal? we send money to you directly via paypal. you will receive money at once.
If via Aliexpress, you will receiv money in 1 week.
And I have 1 more dispute orders.It hurt my account.
Regards"
Nie bardzo rozumiem o co mu chodzi. W jaki sposób może mi zwrócić pieniądze przez paypal? Czy to nie jest tak, że pieniądze leżą na aliexpress i tylko ono może mi zwrócić pieniądze, jeśli kliknę na "open dispute"? Czy on nie będzie chciał w takim razie, żebym podał mu swoje dane bankowe? :P I czy rzeczywiście tak wiele straci, jeśli otworzę spór? Wpłynie to jakoś na jego feedback? Potrącą mu coś z konta?
Chciałbym to jakoś normalnie rozwiązać bez straty dla obu stron, ale mam wątpliwości co do rozwiązania Chińczyka.
4 sty 2015, o 14:51
Sprzedawcy na Ali unikają sporów jak tylko mogą. W Twojej sytuacji spór jest wskazany, 55 dni to najwyższa pora. Sprzedawca może wydłużyć czas ochrony ale to go nie zwalnia przed obowiązkiem dostarczenia towaru w określonym czasie - 60 dni. Otwieraj spór. Nie przejmuj się pisaniem o PayPal, pieniądze zwróci Ci Aliexpress.
6 sty 2015, o 11:11
Ten zapis dokładnie oznacza - Sprzedawca zadeklarował, że towar otrzymasz przed 12.01.2015. Nie możesz teraz eskalować jeszcze sporu, poczekaj lub skontaktuj się ze Sprzedawcą celem potwierdzenia statusu dostawy.
Zatem skoro przedłużyła już czas dostawy, to spokojnie poczekaj. Escalate jak klikniesz później to i tak Ali do akcji wkroczy.
Jak wszystkiego dobrze dopilnujesz to nie ma możliwości abyś zwrotu nie dostał. A bywały nawet przypadki, że zwroty były przyznawane, a zbłąkane paczki i tak później docierały.
Kontynuując temat tego sporu dziś chinka kontynuuje swoją wypowiedz i pisze w wątku sporu:
Dear friend, we have checked with the shipping company , they will stop sending the package to the wrong place, and then resend the goods again,we will extend the delivery time by 30 days , there are 45 days left , so please wait for some days , hope you can understand
Nie akceptować chyba tego? Mój angielski z tłumacza nie jest perfekcyjny

Jak to rozumieć?nie kumam tych 30 dni 45 ,dni intuicja podpowiada ,żeby jak tylko pojawi się możliwość eskalacji to kliknąć ,nie rozumiem czy oni już wysłali ponownie czy dopiero zamierzają wysłać, poprzednio kilka dni temu miałem napisane ,że sprzedawca obiecał dostawę do 12 stycznia PS już wiem te 45 dni wydłużyli ochronę
6 sty 2015, o 11:36
Za mocno już kombinują. Eskaluj jak tylko będziesz mógł. Wcześniej zaznacz full refund.
6 sty 2015, o 13:56
Kupiłem na ali telefon. Okazał się zepsuty.
Otworzyłem spór. Odesłałem telefon. Nie wiem czy jz doszedł czy nie ale wysłałem go 17-ego grudnia.
Czekam na zwrot pieniędzy od chińczyka ale on cały czas mi wciska inny telefon a nie chce zwrócić pieniędzy tłumacząc się że Aliexpress zamknęło spór.
Co robic?
6 sty 2015, o 14:00
no ale przeciez ty widzisz czy spor jest otwarty czy nie
jesli jest otwarty to podkresl ze sprzedawca klamie w dispute i zrob escalate
jesli jest zamkniety - to nic juz nie zrobisz poza zgoda na to co ci proponuje srzedawca i nic juz dopisac nie mozesz