Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
22 gru 2017, o 12:28
Dzięki za radę - w sumie chyba najprostsze i najlepsze rozwiązanie :)
Rozumiem, że prośbę taką wysyła się przez wiadomość , czy jest jakaś opcja dodatkowa ?
--------------------------------------------------------------------------------
Znalazłem :)
23 gru 2017, o 13:43
Jest na ali taka opcja. Klikasz i wpisujesz o ile prosisz (wez np 30 dni), albo mozesz sam mu napisac w "contact seller" i on tez to zrobi
23 gru 2017, o 16:21
Otworzylem spor na aliexpress, dotyczy zatrzymania przesylki przez urzad celny za brak znaku CE - szczegoly tutaj na forum -
certyfikat-ce-zatrzymanie-przesylki-przez-uc-t32737-1176.html#p369329 i tu
certyfikat-ce-zatrzymanie-przesylki-przez-uc-t32737-1176.html#p369797 i tu
certyfikat-ce-zatrzymanie-przesylki-przez-uc-t32737-1188.html#p370805ale aliexpres odrzucilo dowody - opinia wydana przez polski urzad celny. Stwierdzila, ze przekazuje cala kwote do sprzedawcy.
"We have tried our best to help you solve the problem between you and the seller. Since you didn't provide us with the
any valid evidence, we will release the full payment to the seller according to our rules." (gdzie zalaczniki przeslalem im takie same jak w poscie...)
Dla mnie to jakas kpina, co moge zrobic (poza escalate appeal)?
23 gru 2017, o 17:22
Było już na trackingu widać, że paczka wraca do Chin jak zakładałeś spór?
26 gru 2017, o 12:50
Potrzebowałbym jeszcze Waszej pomocy (szczególnie Twojej @clorox - dzięki za odzew).
Musiałem założyć spór - na prośbę o wydłużenie ochrony sprzedawca nie odpisał, a czas dobiegał końca.
Z grubsza napisałem , że nie otrzymałem przedmiotu i czekam na całkowity zwrot kasy, oraz że z otworzeniem dysputy czekałem do samego końca , licząc że sprzedawca wydłuży czas ochrony, ale nie odpisywał. I że nie mam czasu na takie gierki.
Przed chwilą majfriend napisał :

Pytanie co w takiej sytuacji zrobić - czy zaakceptowanie spowoduje , że gość dostanie kasę, a ja w razie problemów z paczką zostanę na lodzie ?
Bo najchętniej bym odrzucił, i spróbował uzyskać jakiś częściowy zwrot za opóźnienie, ale mam obawy, że paczka nie dojdzie , albo będzie uszkodzony przedmiot, a po przyjęciu mojej propozycji majfriend będzie "kryty" i nie będę mógł wysuwać kolejnych roszczeń - dobrze to interpretuję ?
26 gru 2017, o 14:48
Teraz przeczytaj i pomyśl a sam znajdziesz odpowiedź.
1. Czas na dostawę dobiega końca.
2. Prosisz o wydłużenie ale koleś nie odpisał (mam nadzieję, że od prośby do braku odpowiedzi były jakieś dni robocze a nie tylko weekend i święta).
3. Otwierasz spór i proponujesz zwrot kasy
4. Sprzedawca proponuje zwrot wysokości 0,00
...
Zastanawiasz się co zrobić.
Masz do wyboru zgodzić się na jego propozycję lub ją odrzucić. To od ciebie zależy czy propozycja sprzedawcy cię zadowala. Jak tak to ją akceptujesz a jak nie to odrzucasz. Jak widzisz nie ma trzeciej opcji
26 gru 2017, o 18:04
Wiesz, pozornie wydawać się może , że to pytanie przysłowiowego głupka.
Nie mam doświadczenia, z takimi przypadkami i chodziło mi bardziej o to czy teraz dając kolesiowi trochę czasu i zamykając spór tracę możliwość późniejszego dochodzenia swoich praw(bo paczka faktycznie idzie tak jak napisał, i prawdopodobnie w momencie pisania do niego o rozszerzenie czasu ochrony były dni wolne - u nas były).
Bo wszystkie poradniki jakie znalazłem opisują przypadek gdy mam np. 10 dni do końca ochrony, zakładam spór , gość się tłumaczy , że paczka jeszcze idzie, zamykam spór, mam jeszcze z 7 dni ochrony kupującego i dopiero pod koniec tych 7 dni jak paczka nie dojdzie , zakładam ponowny spór i już wtedy nie odpuszczam.
Tutaj nie mam tego marginesu na drugą szansę,ale wolałem się dopytać, czy po zamknięciu sporu i nie posiadaniu okresu ochronnego można coś jeszcze zdziałać.
26 gru 2017, o 22:25
Jeśli spór ANULUJESZ to możesz go otworzyć ponownie:
1. jeśli nadal jest czas ochrony
2. w ciągu 15 dni od zakończenia zamówienia (zakończenia czasu ochrony)
O przedłużenie warto pisac jakiś tydzień przed końcem czasu ochrony.
27 gru 2017, o 01:28
Dziękuję za wyjaśnienie zasad i mechanizmów Ali.
Pozwolę sobie zapytać jeszcze, czy sprzedający dostaje automatycznie pieniądze po zakończeniu czasu ochrony, czy ali jeszcze czeka (np. te 15 dni po zakończeniu transakcji) z przekazaniem ?
27 gru 2017, o 12:24
Z punktu widzenia kupującego to nie ma znaczenia, ważne jest, że można otworzyć spór. Nawet jak kasa pójdzie do sprzedawcy z automatu, a potem w sporze będzie full refund, to pieniądze zwróci Ali, a potem się że sprzedawcą rozliczy.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.