Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez roger11 » 4 wrz 2017, o 15:16
O to mi chodzi może ktoś widział podobny przypadek i sie orientuje jaki moze byc mniej wecej czesciowy zwrot

-
roger11
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 4 wrz 2017, o 11:09
- Telefon:: oukitel u15 pro
przez marcoos1 » 5 wrz 2017, o 00:18
A ile byś tego zwrotu chciał? 50%? Napisałeś, że sprawdzałeś koszt naprawy i podobno wyszedł zbyt duży. Napisz ile wynosi ten koszt naprawy (może ktoś naprawi taniej i propozycja sprzedawcy jest dobra).
Nawet jeśli ktoś miał podobny przypadek to wszystko zależy wg mnie od argumentacji. Co napisałeś w sporze jako uzasadnienie?
Ludzie proszą o porady tutaj a sami nie chcą podać więcej szczegółów, które mają znaczenie. Nie ma tu chyba wróżbity Macieja
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez roger11 » 5 wrz 2017, o 08:22
No myśle ze 50 % byłoby ok, ale on proponuje 28$ . W zasadzie nie ma czego argumentować dostałem telefon z defektem i tyle. Chińczyk chciał żebym mu gdzieś odsesłał na naprawe ale nie chce zostać bez telefonu i bawic sie w dodatkowe koszta wysyłki, nastepnie zobaczył ze mam roczna gwarancje i chciał zebym zrobił to przez gwarnacje i nie zakłądał sporu, na koniec napisał żebym sprobował naprawic to u siebie wiec napisałem mu ze naprawa/wymiana dotyku bedzie droga i napisałem mu ze wyjdzie około 200-300 zł.

-
roger11
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 4 wrz 2017, o 11:09
- Telefon:: oukitel u15 pro
przez marcoos1 » 5 wrz 2017, o 19:39
To powiem tak. Żeby dostać 50% za coś co działa to trzeba to jakoś konkretnie uargumentować. Chcesz zwrot połowy kasy więc sprzedawca może żądać odesłania towaru (jemu wyjdzie to taniej). Zobaczył, że masz gwarancję więc słusznie zaproponował skorzystanie z niej. Nie chcesz, więc wg mnie widzi, że tobie to nie przeszkadza (nie zamierzasz naprawaiać a jedynie chcesz mieć zwrot kasy), dlatego ciężko będzie wyszarpać 50%. Możesz się targować i dostać więcej niż proponowane 23% (prawie 1/4 kwoty).
Przy sporze nie masz wg mnie gwarancji, że mediator (jak się nie dogadacie) nakaże mu zwrócić 50%. Być może będziesz musiał odesłać na swój koszt i otrzymasz 100%
-
marcoos1
- VIP
-
- Posty: 1116
- Dołączył(a): 13 sty 2014, o 23:37
- Pochwały: 84
- Telefon:: samsung
przez pająk38 » 5 wrz 2017, o 20:32
Kupiłem pewien produkt , a otrzymałem inny tzn. tej samej firmy ale starszy model .
Chińczyk pisze że wszystko jest ok. i żebym zatwierdził że otrzymałem produkt a on da mi zniżkę na następne zakupy .
Śmiechu warte , teraz jest wiele takich numerów , na aukcji nowe modele a wysyłają stare i lecą w wuja.
-
pająk38
- AKTYWNY
-
- Posty: 211
- Dołączył(a): 5 lis 2012, o 10:10
- Lokalizacja: internet
przez witkowski01 » 5 wrz 2017, o 20:33
Spór na pełną kwotę bowiem dostałeś nie to co zamówiłeś. Opatrz spór zdjęciami i wszystko powinno być ok.
-
witkowski01
-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 10 lut 2017, o 00:37
- Pochwały: 1
- Telefon:: ASUS
- ROM: STOCK
przez duzers » 11 wrz 2017, o 16:17
Otrzymałem zamówiony telefon LeEco Le pro 3 u chińczyka z ali. Kosztował niecałe 300$. Jest uszkodzony kabel od ładowarki, więc nie ładuje. Otworzyłem spór i zarządałem zwrotu 10$ i dziś zadzwonił do mnie chińczyk !!! z przeprosinami i że rozumie, że jego bład i takie tam i mówi, żebym zamknął spór i otworzył ponownie jako personal reason "osobisty" i wtedy on mi zwróci te 10$. Jest to mój pierwszy spór na ali i nie wjestem pewien, czy on cos nie kręci, poza tym nie wiem gdzie on widzi opcje na ali otorzenia sporu jako "personal reason"...Co zrobić mam? Aaa.. już dzwonił 3x w przeciągu 15min... hehe Edit: teraz zasypuje mnie sms-ami...że mogę jeszcze zaznaczyć "better price goods" i zarządać zwrotu 10$...i on zaraz je prześle. Zagotował się chińczyk ewidentnie. Poradźcie co zrobić, bo żyć mi nie daje..heheh
-

duzers
-
- Posty: 43
- Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:44
- Lokalizacja: polska
przez rutino » 11 wrz 2017, o 16:29
Jak zakończysz spór to drugiego niestety nie otworzysz ;)
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
-

rutino
- AKTYWNY
-
- Posty: 656
- Dołączył(a): 3 mar 2017, o 12:32
- Pochwały: 28
- Telefon:: U11
przez boroch » 11 wrz 2017, o 16:44
Niech Ci przedłuży czas ochrony. Wtedy będziesz mógł zakończyć spór, a jak majfriend się wypnie, to możesz spór na nowo założyć.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
boroch
- AKTYWNY
-
- Posty: 505
- Dołączył(a): 28 mar 2017, o 08:11
- Pochwały: 21
- Telefon:: ZTE Axon 7, Sharp S2
- ROM: stock
przez Sandinista » 13 wrz 2017, o 14:09
Proszę o pomoc w mojej sprawie. Dokonałem u sprzedawcy z Ali zakupu 8.09, do dzisiaj zamówienie było przetwarzane przez sprzedającego,wcześniej wysłałem mu wiadomość,że potrzebuję kurtki do końca miesiąca z powodu wyjazdu i jak nie wyśle do czwartku anuluję zamówienie.Jako ,że z zamówieniem nic się nie działo anulowałem je i zakupiłem u innego sprzedawcy. Za jakiś czas przyszedł mail od Ali że sprzedawca odrzucił moje anulowanie jako powód podając "OK". Anulowałem więc jeszcze raz podając jako powód brak towaru na stanie. Czu teraz bawić się w jakąś korespondencję ze sprzedawcą czy czekać na ruch Ali
-
Sandinista
-
- Posty: 13
- Dołączył(a): 28 paź 2016, o 10:27
- Telefon:: xiaomi Mi3
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości