Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress,  jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
	
		
			
Regulamin działu
			Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
		
	
        
            
        
    
    
	
        
        4 kwi 2017, o 11:41
		
			
			Witam.
Jestem jeszcze świeżak na Aliexpress i potrzebuję porady.
Zakupiłem smartfon Yotaphone 2 który dotarł bez problemu i potwierdziłem otrzymanie towaru. Następnie okazało sie że ekran e-ink nie działa prawidłowo i pojawiły się na nim kreski. Napisałem do sprzedawcy opisując problem i w odpowiedzi zostałem poproszony o udokumentowanie problemu. Przesłałem im link do filmiku i zdjęcie ale na kolejną odpowiedź czekam już 4 dzień. Nie wiem czy już mam otwierać spór czy jeszcze poczekać? 
Poza tym w przypadku towaru za ponad 100$ nie wiem jak to rozegrać. Naturalnie chciałbym zwrot kasy bądź nowy smartfon tyle że bez odsyłania tego żeby nie być na tym nie stracić. macie jakieś doświadczenia w podobnych sytuacjach?
			
		
	 
	
        
        4 kwi 2017, o 14:59
		
			
			Pilnuj czasu sobie - po otrzymaniu towaru na otwarcie sporu masz 14 dni. Nowy bez odsyłania - będzie ciężko. Ale jakiś refund/zwrot za naprawę na koszt sprzedającego jak najbardziej. Możesz też spróbować wywalczyć jakiś większy refund i kupić sobie drugi tel. albo dużą zniżkę na kolejny.
			
		
	 
	
        
        4 kwi 2017, o 16:57
		
			
			Dzięki. Poczekam jeszcze ze 2 dni i otwieram spór. Zobaczymy co sami mi zaproponują. A odesłanie towaru na koszt sprzedającego jest możliwa? Wydaje mi się że ciężko będzie tą wadę naprawić dlatego refund tak średnio mnie zadowala.Poczekamy zobaczymy.
			
		
	 
	
        
        4 kwi 2017, o 17:09
		
			
			Musisz się dogadać. Wysłanie to chyba nie jest aż takie drogie. Coś gdzieś mi się obiło, że polecony do Chin to jakieś 20-30zł.
			
		
	 
	
        
        4 kwi 2017, o 17:39
		
			
			Faktycznie, nie pomyślałem o poczcie pl. Bo kurierami to ok 200 PLN. Zobaczymy co napiszą.
			
		
	 
	
        
        6 kwi 2017, o 21:58
		
			
			Otworzyłem spór dotyczący wadliwe działającej kamery internetowej, dodałem filmik i zdjęcia.
Wniosłem o zwrot polowy kwoty zakupu.
Dzisiaj dzień przed końcem czasu odpowiedzi przez sprzedającego dostałem od niego odpowiedz, żebym zmienił powód zwrotu na personal reasons/I don't need product, to zaakceptuje spór.
Czy jak zmienię powód sporu to czymś ryzykuje ?
			
		
	 
	
        
        7 kwi 2017, o 05:08
		
			
			Jak prosił to zmien, jeśli nie dotrzyma słowa. Zrobisz odwołanie z full refund
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
			
		
 
	 
	
        
        11 kwi 2017, o 11:01
		
			
			Mam jeszcze jedno pytanie. Mam otwarty spór ale poza nim dobijamy targu z majfrendem. Zaproponował mi kwotę przelewem przez PayPal i poprosił o zamknięcie sporu. Jak odpiszę mu że się zgadzam to od razu zamykam spór czy mam czekać na wpłatę? Pierwszy raz to robię i nawet z Paypalem nie mam doświadczenia bo płaciłem przelewami 24.
			
		
	 
	
        
        11 kwi 2017, o 12:03
		
			
			Czekasz na wpłatę, a później zamykasz spor. Tylko z PayPalem jest ryzyko ze sprzedający może wycofać wpłatę po paru dniach jak już nie będziesz mógł otworzyć sporu, wiec uważaj.
			
		
	 
	
        
        11 kwi 2017, o 12:50
		
			
			Inaczej nie mają jak zwrócić, spokojnie nie ma się czego bać 
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
			
		
 
	 
	
	
	    
	        Powered by phpBB © phpBB Group.
		
		
		    phpBB Mobile / SEO by Artodia.