Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress,  jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
	
		
			
Regulamin działu
			Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
		
	
        
            
        
    
    
	
        
        28 mar 2017, o 15:01
		
			
			Ludzie, pomocy!
Kupiłem Doogee T6 Pro od gearbest w styczniu. Była dobra cena ($136.99) i brak VAT, bo telefon wysłany z Węgier. Telefon został nadany 18 stycznia w Budapeszcie, a 19 stycznia o 23:24 dotarł do WER Warszawa i tutaj słuch o nim zaginął. Poczta twierdzi, że skoro do dzisiaj nie dostałem telefonu, to na pewno został odesłany (tracking na to nie wskazuje). Majfrend twierdzi, że nie było zwrotu i chce mi oddać $69. Czyli praktycznie połowę jestem w plecy 

 Fakt faktem poczta węgierska z umowy się wywiązała, bo telefon do Polski dotarł. Płaciłem kartą walutową w $, więc nie mam możliwości zwrotu w przypadku PayPal'a, ani przesyłki nie ubezpieczyłem, tylko zwykła przesyłka rejestrowana. 
Jest jakaś szansa, żeby nie był tyle pieniędzy w plecy? Karta pre-paid z mBanku - bank twierdzi, że żaden chargeback nie działa w przypadku kart walutowych.
Może ktoś wie, jak to ogarnąć, żebym przynajmniej odzyskał więcej pieniędzy?
			
		
 
	
        
        28 mar 2017, o 15:21
		
			
			A pisemna reklamacja była składana? Tylko, że to może nadający przesyłkę, więc byś musiał mieć upoważnienie.
			
		
	 
	
        
        28 mar 2017, o 17:41
		
			
			@rymcymcym Nie rozumiem czemu nie podpiąłeś tej pseudo karty pod PayPal. Miałbyś ochronę PP i bez problemu zwrot kasy skoro przesyłka była rejestrowana.  A tak,  masz drogą lekcję. I po co ci taka karta jak nie ma możliwości skorzystania z chargeback?
			
		
	 
	
        
        28 mar 2017, o 19:34
		
			
			Nie rozumiesz? No to Ci wytłumaczę 

 Wydałem na Aliexpress i innych chińskich sklepach w ciągu 5 lat prawie $6 tys. Kupiłem 8 telefonów i kilka innych droższych rzeczy i nigdy nie było problemu. Tylko teraz ten jeden raz. Karta nie jest psudo kartą, bo płaciłem nią za granicą w dolarach bez przewalutowania oraz wypłacałem pieniądze z bankomatu. 
Widocznie musiał być ten pierwszy raz. A Chińczyk trochę zmiękł po moich argumentach i zaproponował zwrot $100. Chyba mu podaruję te $36.99 

Dziękuję Ci za niezwykle pomocny post, no ale to jest typowe dla naszej narodowości.
			
		
 
	 
	
        
        28 mar 2017, o 19:52
		
			
			No to OK.  

 Karta sprawuje się bez zarzutu, ochrona PayPal jest zbędna. Parę dolców w plecy w ciągu 5 lat, w stosunku do wydanych 6 tys. - nie ma o czym gadać. Życzę jak najmniej takich niespodzianek i pomyśl jednak nad VISA i Paypal'em. Chyba, że lubisz hazard i nie szanujesz swoich pieniędzy. 
 
			
		 
	
        
        28 mar 2017, o 20:39
		
			
			Koledzy dobrze radzą. Ja np kupuję przez przelewy24 (dlatego Ali a nie inny portal), ale kupuję pierdoły (maksymalna wartość jednej rzeczy to 90zł). Na razie miałam szczęście - 1 spór w sumie, od razu zaakceptowany przez sprzedającego refund częściowy, z innym się dogadałam, kolejny chciał zwrócić część pieniędzy (niepełny słoiczek wart 2zł), ale nie będę zakładać sporu o 50 groszy - ważne, że chciał być fair.
			
		
	 
	
        
        31 mar 2017, o 12:11
		
			
			Witam. Kupiłem córce myszkę do kompa w dniu 7 lutego 2017 na tej aukcji: 
https://www.aliexpress.com/item/AZZOR-R ... 0.0.UAEqbS Niestety z trackingu widzę, że wysłano przesyłkę pocztą malezyjska :( To chyba tłumaczy dlaczego przesyłki nie ma. Tracking urywa się 25 lutego. Na aukcji jest napisane: Estimated Delivery Time:27-38days, natomiast Seller Guarantees: On-time Delivery 60 days. Otworzyłem DISPUTE podając, że wnoszę o całkowity refund 8.79 USD ponieważ przesyłki nie otrzymałem. Jak to wygląda dalej ?
			
		
 
	
        
        31 mar 2017, o 12:28
		
			
			Dlaczego otwarles spór, co tobą kierowało? Oczywiście nie otrzymasz zwrotu w tym momencie, ponieważ ta paczka ma jeszcze mnóstwo czasu 
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
			
		
 
	 
	
        
        31 mar 2017, o 17:15
		
			
			Mnóstwo tzn. ile ? Zaraz będzie 2 miechy :( Przed otwarciem sporu pisało coś o 8 kwietnia 2017. Do 8 kwietnia tydzień z małym hakiem więc otworzyłem dzisiaj.
			
		
	 
	
        
        31 mar 2017, o 18:13
		
			
			60 dni to 60 dni. W tyle czasu powinna przesyłka dotrzeć i wcześniej nie ma co liczyć na zwrot. Tak więc takie spory otwiera się po np 58 dniach. 
A najlepiej to najpierw poprosić o przedłużenie ochrony (sprzedającego) i dopiero jak już minie 60 dni (ochrona dalej jest) to otworzyć spór.
			
		
	 
	
	
	    
	        Powered by phpBB © phpBB Group.
		
		
		    phpBB Mobile / SEO by Artodia.