Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
24 wrz 2016, o 22:01
Witam.
W połowie sierpnia zamówiłem u (solidnego wydawało by się) sprzedawcy towar za ok. 500$. Paczkę wysłał, kurier szybko dostarczył przesyłkę do Polski. I tu zaczęły się problemy. Paczka dotarła do urzędu celnego, przeleżała tam półtora tygodnia i została odesłana z powrotem do Chin!
Skontaktowałem się z kurierem, odesłali mnie do agencji celnej, w której dowiedziałem się, że paczka została odesłana z powodu niepełnych danych kontaktowych, a mianowicie było podane imię, nazwisko, poprawny adres, ale nie było numeru telefonu! I to był jedny kuźwa powód. Nie rozumiem tego, przecież po naliczeniu cła i vatu do urzędu wpłynęło by z 500, czy 600zł.
Otworzyłem spor na aliexpres, wymieniłem powód. Sprzedający oczywiście odmówił refundacji, a raczej zaproponował 0zł zwrotu. Dodałem kilka zrzutów ekranu ze strony śledzenia przesyłki, ale już od tej pory się nie odezwał. Pisałem do niego maile, kontaktowałem się przez formularz na ali, ale zero oddzewu. Przesyłka dotarła do sprzedawcy 12 września, na stronie śledzącej jest potwierdzenie odbioru. Zrzutu ekranu dodałem do dowodów. Aliexpress uznaje to za bezpodstawne do zwrotu pieniędzy!
Spór miał zakończyć się osądem aliexpress 21 września, ale trwa nadal.
Co robić dalej? Może na forum ktoś zna bliżej kogoś z obsługi aliexpress i może pomóc. Za skuteczną pomoc odwdzięczę się.
Kupowałem wiele rzeczy i za kilka i za kilkadziesiąt dolarów i wszystkie paczki docierały bez problemu. Na wszystkich tych przesyłkach był też mój numer telefonu, więc dla wszystkich sprzedających jest widoczny. Wygląda na to, że koleś i odzyskał towar i jeszcze dostanie za nic moje pieniądze :/ Aż mnie w gardle ściska, że tej kasy nie odzyskam, i to całkowicie nie z mojej winy.
24 wrz 2016, o 22:16
Płaciłeś kartą? Jeżeli tak możesz zrobić charge back.
24 wrz 2016, o 22:18
Nie, nie kartą. Przelewy 24.
Mam pisać dalej coś pisać w formularzu sporu, czy czekać?
25 wrz 2016, o 16:30
Mam pytanie otwarlem spór i zawsze miałem tak ze sprzedawcą zgadzał się z zarzutami i kończyło się to w ciągu tych 5dni które ma zwrotem pieniędzy które chciałem, teraz sprzedawca wyparl się ze produkt jest zły i zaproponował 0zl i czas stanąl... Ja dodałem nowe zdjęcie jako dowód ale to nic czasu dalej nie ma... Co teraz?
27 wrz 2016, o 09:18
Witam, mam mały problem i nie mam pojęcia co teraz zrobić, 26.09 kończył mi czas ochronny na telefon, wiec parę dni wcześniej założyłem spór i dostałem taką odpowiedź od Ali na maila:
post image onlineW mailu jest napisane żeby poczekać do 09.28, czyli do jutra i nie wiem za bardzo co zrobić, czy po tej dacie automatycznie zostaną zwrócone moje pieniądze, czy musze coś jeszcze zrobić ? Miał podobną sytuacje ?
27 wrz 2016, o 09:52
Ja jestem w takiej samej sytuacji. Kolega doradził mi napisanie do sprzedawcy o przedłuzenie czasu ochrony. Tak też zrobiłem, anulowałem spór i będę go otwierać jeszcze raz jak się bedzie kończył dodatkowy czas ochrony. Właśnie się też bałem, że Ali sie wypnie i nie zwróci hajsu wiec nie wiem co się stanie
Wysłane z mojego G4S przy użyciu Tapatalka
27 wrz 2016, o 18:12
Założyłem dispute na aliexpress ponieważ Android box nie wyświetla obrazu. Dzisiaj się skończył czas na dogadanie się i wkrczylo aliexpress natomiast sprzedawca wysłał mi wiadomość czy jeżeli wyśle mi nowy zamknę spór. Jak to teraz ogarnąć bo przecież Chińczyk może wysłać byle co albo podać fałszywy nr trackingowy?
30 wrz 2016, o 11:59
Właśnie otrzymałem paczkę, zamówiłem 2 telefony, otrzymałem 1, mam rozumieć że jak najszybciej otworzyć spór?
Czy reklamację z DHL też muszę spisać?
bardzo proszę o pomoc.
30 wrz 2016, o 12:03
Tak i tak.
30 wrz 2016, o 12:47
jeszcze nie mam możliwości otworzyć sporu, opłaca się wcześniej pisac do sprzedawcy? czy lepiej nie żeby nie kombinował?
całe szczęście że nagrałem filmik przy otwieraniu. Ciekawe czy mi zwrócą 100zł za VAT który zapąciłem, jakby mieli dosłac drugi telefon...
30 wrz 2016, o 13:06
ZAWSZE się opłaca najpierw napisać do sprzedawcy. To też ludzie.
Czy jak kupisz buty w obuwniczym i coś z nimi nie tak to najpierw idziesz do sklepu czy od razu do rzecznika praw konsumenta?
30 wrz 2016, o 13:32
a zanim otworze spór musze potwierdzić ikonką odbiór przesyłki czy nie klikać?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.