Zakupiłem na aliexpress telefon u tego sprzedawcy:
http://www.aliexpress.com/store/1110648Telefon parę dni temu dotarł do mnie, został wcześniej zatrzymany przez urząd celny - zapłaciłem cło w kwocie 229 zł.
Telefon rozpakowałem, naładowalem, spersonalizowałem, wykonałem kilka próbnych rozmów. Ściągnąłem folie zabezpieczające.
Na drugi dzień (wczoraj) telefon już nie działał, nie włączył się, nie pomogło ładowanie, przyciski resetu, itp. Ciemna cegła.
Mam jeszcze kilkanaście dni zabezpieczenia, zamierzam użyć opcji "Open Dispute" i chcę pieniądze z powrotem, a niesprawny telefon chcę odesłać.
Może ktoś może mi podpowiedzieć:
- czy wybrać opcję "Open Dispute" czy też "Kontakt Seller" i tam pisać?
- pisać, że telefon przyszedł zepsuty, czy też napisać jak wyżej?
- kiedy następuje zwrot pieniędzy - jak telefon dotrze do sprzedawcy? jak sprzedawca dostanie info, że przesyłka wysłana?
- jeśli przedmiot przyszedł niesprawny, to kto pokrywa koszty powrotnej przesyłki?
- jeśli ja musiałbym pokryć koszty przesyłki, to ile kosztuje przesyłka do Honkongu?
- czy mogę starać się o zwrot zapłaconego Vatu za zepsuty przedmiot? - jeśli tak, to u sprzedawcy czy w Urzędzie celnym?
Bardzo proszę o pomoc, to był mój pierwszy zakup.