Ocena:
negatywnaNazwa sprzdawcy: ET Eternal Team
Link do sklepu:
http://www.aliexpress.com/store/103919Zakupiony Towar/wartość: RedMi Note 3 pro /131,99$
Opis transakcji:
04 10 2016 zakupiłem w sklepie Eternal Team telefon : xiaomi RedMi Note 3 pro
Prosiłem o wysłanie poprzez Nl Post ale wysłali jak się im podobało nie przez Nl Post, paczka trafiła na cło.
Po zapłaceniu cła została termin odebrania przesyłki widoczny w systemie AliExpress.com : 09.11.2016 roku
Po około miesiącu użytkowania okazało się że w telefonie nie działa moduł GPS.
Próbowałem zmiany softu i nic.
Skontaktowałem się ze sprzedawcą i przedłużał, pisząc wiadomości, które nie pomogły....
Więcej postanowiłem odesłać telefon...
Telefon został odebrany przez Eternal Team dnia 21.02.2017 roku
Po odesłaniu telefonu do dziś go nie widziałem....
Wpierw Eternal Team chciał podania prywatnych danych do konta xiaomi na którym zapisane były wiadomości SMS i poufne dane.
Oczywiście założyłem inne konto i nie podałem tych prawdziwych...
,, my dear
So sorry for replying late. And as we confirmed with warehouse the first time we send your cellphone to repair is about at the end of February or the beginning of the March.
At that time, we also asked you for the Mi account and pasword. But there are so many cellphones in Xiaomi service center, so line up waste so many time. And the GPS parts is a little difficult to find the replacement part for this cellphone on the market.
We had urgent the service center speed up for you.
Any news we will feedback you.
Your faithfully.
Tori-Eternal Team "
Po wielu mailach w których informowano że z powodu dużej ilości telefonów do naprawy trzeba czekać...
Chciałem otrzymać jakieś potwierdzenie wysłania towaru do xiaomi to otrzymałem informację :
my dear
So pity to tell you that there is so many cellphones in the repair house, there will no every record of fixing the cellphone.
Wish your kindly understanding. And we also know that this is very long time, but we had urge the service center speed up.
Any news we will feedback you.
Your faithfully.
Tori-Eternal Team
W końcu po około 5 miesiącach oczekiwania otrzymałem informację :
my dear Maksymilian
So sorry for long waiting.
I have to tell you a bad news.
We urgently contacted with Xiaomi, they feedback us that the company which produce that GPS part for this mode had been stop produce.
So, it cannot be fixed right now and future
But it is not your fault, we discussed about this case with manager, and here are 2 solutions:
1. we send you another cellphone which maybe not new but it is also in good condition, such as a substitute phone
2. you can chose another new cellphone in our shop, we will give you a special discount and gift
So, will you agree with one of them? Pls feedback.
We sincerely apologize for the inconvenience may be caused by this.
Looking forward to your early reply.
Have a great day.
Respectfully.
Tori--ET
,, Hi dear
Thanks for your message
How is possible we send you a broken phone?! My dear we need some trust among each other. We want to compensate you so absolutely the phone of the picture you send to us is brand new. Our store have never ever sell second-hand products. Both of us doesn't want it happen, but the phone is actually lost and we promise you we can give you $50 discount of next order. $50 is the maximum we can do, our store's profit is very thin. We hope you can feel our sincere apologizes
Any question, free to contact us
Nice day
Crystal--ET "
Ich ostateczna decyzja :
Hi dear
Thanks for your message
We can't. That $50 refund is he best way we can do
Any question, free to contact us
Nice day
Crystal--ET
Najpierw zapłaciłem podatek za zepsuty telefon, po jego odesłaniu ( za wysyłkę trzeba było zapłacić)
Po wielu miesiącach oczekiwania i czasu poświęconego na wysłanie wieku wiadomości otrzymuję informację że stracili telefon i najlepsze rozwiązanie jakie mogę uzyskać to zwrot 50 USD.
Poniżej załączam screeny
https://www.photobox.co.uk/my/album?album_id=4962225992Co ja mogę w tej sytuacji zrobić?