[Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zakupów

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

[Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zakupów

Postprzez blue_voyager » 3 sty 2015, o 22:46

Szanowni użytkownicy forum.

Forum Telchina.pl cieszy się dużym powodzeniem, nowych użytkowników przybywa. To cieszy, ale rodzi też pewien problem: jest grupa tematów, które poruszane są wciąż od nowa, niezależnie od tego jak często są omawiane. To niestety powoduje bałagan, zbędne dyskusje, irytację użytkowników muszących po raz n-ty odpowiadać na te same pytania. W związku z powyższym postanowiliśmy stworzyć FAQ dla szeroko pojętych zakupów w Chinach. Coś na wzór FAQ powstało już w wątku:

najczesciej-zadawane-pytania-przy-kupowaniu-pelen-proces-t5175.html

Jednak ze względu na specyfikę problemu temat musi być na bieżąco uzupełniany.

W związku z tym zakładam wątek roboczy, który doprowadzi do powstania w miarę możliwości wyczerpującego FAQ dotyczącego problematyki zakupów w Chinach. Bo kto miałby je stworzyć jak nie osoby, które na co dzień tych zakupów dokonują. Dlatego proszę Was abyście umieszczali w tym wątku najważniejsze i najpotrzebniejsze Waszym zdaniem pytania wraz z odpowiedziami na nie. Proszę o zachowanie schematu z poniższego przykładu:

Dział: Spory
P: Jak długo trzeba czekać na zwrot pieniędzy w wypadku przyznania full refund?
O: Do 15 dni roboczych.

Krótko, na temat bez zbędnego lania wody.

Wstępnie wyodrębniłem następujące działy:
- Proces zakupów
- Płatności
- Transport
- Vat i cło
- Spory
- Reklamacje

Zarówno powyższe nazwy jak i skład do dyskusji i uzupełnienia.

Proszę o wszelkie sugestie i pomysły, ale przede wszystkim, tak jak napisałem wcześniej o zawartość nowego FAQ.


A tak na marginesie to tym wpisem witam Was jako nowy moderator ;-)

Pochwały przyznane za posta: 2
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 4 sty 2015, o 14:42

Panowie, na zachętę wrzucę pierwszą porcję pytań i odpowiedzi.
Wszelkie sugestie i wytknięcia błędów wskazane.

Jeśli ktoś ma ciekawe pytanie, ale nie zna odpowiedzi, też niech je tutaj zapoda.

DZIAŁ CŁO I VAT


P: Jakie jest cło na telefony z Chin?
O: Cło na sprowadzane z Chin telefony wynosi 0%, możesz natomiast zapłacić 23% VAT.
Cła na inne produkty możesz sprawdzić w systemie ISZTAR:

http://isztar.mf.gov.pl/isztar/taryfa_celna/web/main_PL

P: Jakie jest ryzyko zatrzymania przez Urząd Celny przesyłki wysłanej pocztą?
O: Wg różnych szacunków przyjmuje się, że zatrzymywana jest co trzecia przesyłka.

P: Od czego zależy zatrzymanie przesyłki przez Urząd Celny? Czy przed zatrzymaniem uchroni dopisek GIFT oraz zaniżona wartość przesyłki?
O: Przesyłki zatrzymywane są losowo, choć większe prawdopodobieństwo zatrzymania jest przy paczkach większych, zwłaszcza zbliżonych wielkością do pudełka z telefonem. Jest duże prawdopodobieństwo (graniczące z pewnością), że celnicy nie zwracają uwagi na deklarowaną wartość i dopisek GIFT na przesyłce.

P: Od jakich wartości musze się liczyć z zapłatą cła i podatku?
O: Cło powyżej 150 Euro, Vat powyżej 22 Euro (w praktyce ta druga kwota często jest wyższa).

P: Czy przesyłki wysyłane firmą kurierską, są częściej zatrzymywane w cle niż te wysyłane pocztą?
O: Z opinii wielu użytkowników wynika, że tak właśnie jest.

P: Czy przesyłki wysyłane Sweden Post czy NL Post i idące przez te kraje, traktowane są jak przesyłki wewnątrzunijne i przez to zwolnione z VAT?
O: W żadnym wypadku. Szwecja czy Holandia są tutaj tylko krajami tranzytowymi, istotny jest kraj nadania.

P: Skąd mam wiedzieć, że moja przesyłka została zatrzymana przez Urząd Celny?
O: W trackingu pojawi się najpierw status „Zatrzymanie przez Urząd Celny”, później „Zatrzymanie w cle”. O ile pierwszy status nie przesądza jeszcze naliczenia podatku, to drugi z reguły tym się właśnie kończy.

P: Czy każda przesyłka zatrzymana przez Urząd Celny jest obciążana należnościami celnym?
O: Nie, niektóre przesyłki są zwalniane bez naliczania VATu lub cła.

P: Moja przesyłka została zatrzymana przez Urząd Celny. Co teraz?
O: Otrzymasz pismo z UC zobowiązujące Cię do przesłania dowodu zakupu oraz dowodu zapłaty. Wykonaj zrzut ekranu z aukcji (ważne aby była na nim zapłacona kwota, adres wysyłki, nazwa przedmiotu oraz numer przesyłki) oraz zrzut ekranu płatności. Prześlij do je do UC w formie wydruku lub elektronicznie załączając kserokopię dowodu osobistego (lub twoje dane wraz z numerem dowodu i pesel). Powołaj się na numer księgi magazynowej (będzie umieszczony w piśmie od UC) lub numer przesyłki.
Aby przyśpieszyć procedurę, możesz nie czekać na pismo z UC, tylko po pojawieniu się w trackingu statusu „Zatrzymano w cle” sam wyślij potrzebne dokumenty.

P: Gdzie mogę wysłać moje dokumenty?
O: Adresy mailowe WERów:
Zabrze:
WERZabrze.DOZ@katowice.poczta-polska.pl
Warszawa:
oc441010@war.mofnet.gov.pl (stary, niekoniecznie już aktualny)
zgloszenia441010@war.mofnet.gov.pl (nowy)
do uzupełnienia

P: Czy przy wysyłaniu dokumentów mogę cos pokombinować, zmienić kwoty, wysłać inne potwierdzenia itp.?
O: Zanim coś takiego zrobisz, zastanów się czy warto. Jeśli się uda, zaoszczędzisz, kilkadziesiąt zł., jeśli nie (co bardziej prawdopodobne) popełnisz przestępstwo karno-skarbowe i nieprzyjemności z tym związane wielokrotnie przekroczę spodziewane oszczędności.

P: Kupowałem ze swojego konta na Aliexpress, ale płacił mi za to kolega swoją kartą. Czy będą z tego powodu problemy?
O: To nie istotne, ważne jest aby zgadzały się kwoty zakupu i płatności.

P: W jaki sposób mam zapłacić VAT?
O: Po dopełnieniu procedury listonosz dostarczy Ci przesyłkę wraz z dokumentami odprawy i to jemu zapłacisz VAT.

P: Zapłaciłem za zakupy kwotę mniejszą niż była na aukcji (kupon, rabat itp.). O której kwoty zapłacę podatek, wyjściowej czy obniżonej?
O: Podatek zapłacisz od rzeczywiście zapłaconej kwoty.

P: Jak długo trwa odprawa?
O: W zależności od obłożenia pracą UC, trwa to od 2 do nawet kilkunastu dni.

P: Czy Urząd Celny poinformuje mnie mailem lub telefonicznie o zakończonej odprawie?
O: Nie ma takiego zwyczaju.

P: Jakie są koszty odprawy celnej?
O: W wypadku Poczty Polskiej ok. 8 zł, w przypadku kuriera (DHL) ok. 80 zł.

P: Ile czasu mam na dopełnienie procedur?
O: 20 dni na przesłanie dokumentów po otrzymaniu listu z UC, 14 dni na odebranie już oclonej przesyłki.

P: Co się stanie jeśli nie zapłacę VATu i nie odbiorę przesyłki?
O: Przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. W takiej sytuacji nie możesz liczyć na full refund (więcej na ten temat czytaj w dziale Spory).

P: Czy oprócz VATu i ewentualnego cła coś jeszcze może spotkać moją przesyłkę?
O: Twoja przesyłka może być zatrzymana przez UC na wniosek UKE jeśli zawiera sprzęt elektroniczny pobawiony niezbędnych na terenie EU certyfikatów (CE). Przoduje w tym poznański UC, jeśli więc jesteś z Wielkopolski, upewnij się przed zakupem, że wybrany przez Ciebie towar ma niezbędne certyfikaty. W przeciwnym razie narażasz się na konieczność zniszczenia lub odesłania do sprzedawcy zakupionego przedmiotu. Przesyłka może również zostać zatrzymana jeśli zawarty w niej towar zawiera podrobione zastrzeżone znaki towarowe.

P: Moja przesyłka była otwierana. Przez kogo i dlaczego?
O: Za przesyłkę do chwili doręczenia do odbiorcy odpowiada przewoźnik "Poczta Polska". Może się zdarzyć, że nasza przesyłka będzie poddana rewizji. Wtedy uprawniony pracownik Poczty Polskiej zobowiązany jest na żądanie organu celnego do otwarcia i rozpakowania przesyłki, okazania jej zawartości oraz do jej spakowania i zabezpieczenia po zakończeniu czynności rewizji. Przy takim działaniu podawana jest na przesyłce jej waga przed i po rewizji.

P: Czy jeśli moja przesyłka przejdzie przez cło bez VAT, to po pewnym czasie, ktoś może się do mnie zgłosić i zażądać jego zapłaty?
O: Teoretycznie Urząd Skarbowy ma 5 lat na to by upomnieć się o należności celne. W praktyce coś takiego raczej się nie zdarza.

P: A co jeśli zamawiam towar od chińskiego sprzedawcy, ale z wysyłką z europejskiego magazynu?
O: Cena takiego towaru już zawiera podatek VAT, nie zapłacisz go więc po raz drugi.

P: Wg moich wyliczeń Urząd Celny pomylił się i pobrał mi za wysoka kwotę podatku. Co teraz?
O: To się zdarza, celnicy tez się mylą. Złóż reklamację, opisz dokładnie problem. Podobne przypadki na Forum pokazują, że ludzie odzyskiwali nadpłacone kwoty.

P: Listonosz nie pobrał należności mimo, iż był naliczony VAT i na kopercie jest zaznaczone, że trzeba pobrać opłatę. Co teraz? (Poczta mnie straszy pismami).
O: Dla wielu doręczycieli pobranie VATu to nowa sprawa. Listonosz za swoje gapiostwo będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni. Pewnie zgłosi się prędzej czy później z prośbą o rozliczenie się za niepobraną opłatę. Od Twojej dobrej woli zależy czy zapłacisz - w żaden sposób nie mogą tego wyegzekwować ale uczciwość wymagałby tego. Pamiętaj, że ten listonosz będzie przynosił Ci kolejne przesyłki.

Główne wątki na Forum traktujące o problematyce cła i VAT:

http://telchina.pl/oplaty-celne-za-towa ... t1159.html

http://telchina.pl/zatrzymanie-paczki-p ... t3849.html
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 6 sty 2015, o 14:01

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi, tym razem do działu WYSYŁKA I TRACKING

Proszę o ewentualne poprawki i uzupełnienia.
Pozwoliłem sobie podeprzeć się stroną R4v.pl, z której FAQ przepisałem oznaczenia statusów przesyłek. Podziękowania dla autora, mam nadzieję, że nie będzie mi miał tego za złe.

P: Jak szybko docierają przesyłki z Chin do Polski?
O: Nie ma jednej poprawnej odpowiedzi na to pytanie. To może być kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt dni. Decydując się na zakup w Chinach pamiętaj o jednym – nie ma ŻADNYCH reguł jeśli chodzi o czas dostawy. Nawet przesyłki wysłane w tym samym czasie, od tego samego dostawcy, potrafi dzielić kilka tygodni. Kupując w Chinach po prostu musisz uzbroić się w cierpliwość.

P: Kupiłem i opłaciłem towar na Aliexpress. Jak szybko zostanie wysłany?
O: Od kilku do kilkunastu dni. Termin jest różny u różnych sprzedawców, zawsze jest podany na aukcji.

P: Co jeśli sprzedawca nie wyśle towaru w zagwarantowanym terminie?
O: Zamówienie zostanie automatycznie zamknięte a Twoje pieniądze zwrócone.

P: Ile czasu na dostawę ma sprzedawca?
O: W wypadku wysyłki pocztowej z reguły jest to 60 dni,

P: Dostałem maila , że moje zamówienie zostało wysłane. Skąd mam wziąć numer przesyłki?
O: Numer jest podany w szczegółach zamówienia.

P: Gdzie mogę śledzić moją przesyłkę?
O: Jest wiele takich stron, np.:

http://r4v.pl/sledzenie/
http://www.17track.net/en/
http://en.4px.com/

Przesyłki można także śledzić na stronach przewoźników, czyli China Post, Singapore Post, Poczta Polska itd.
Przesyłki kurierskie można śledzić na stronach poszczególnych firm kurierskich.

P: Dostałem numer przesyłki ale żaden Tracking go nie znajduje. Co się dzieje?
O: Spokojnie, nadanie numeru nie jest jednoznaczne z wysłaniem przesyłki, jedynie z jej wprowadzeniem do systemu. Sprzedawcy (zwłaszcza Ci mniejsi) zwykle czekają aż uzbiera się większa ilość przesyłek i dopiero wtedy zawożą je na pocztę. Przesyłka pojawi się w trackingu wtedy gdy fizycznie znajdzie się na poczcie. Jeśli minął długi czas od podania numeru a nie pojawił się żaden status przesyłki, możesz napisać do sprzedawcy maila z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, czasami to motywuje sprzedawcę do działania.

P: Dostałem dziwny numer przesyłki, którego dwie ostatnie litery to YW
O: To wysyłka przewoźnikiem Yanwen, status przesyłki można śledzić na tej stronie: http://track.yw56.com.cn/en-US/
Śledzenie tylko na terenie Chin - po przybyciu do Polski przesyłka traktowana jest najczęściej jako nierejestrowana.

P: Moja przesyłka pojawiła się trackingu. Co oznaczają poszczególne statusy?
O: Znaczenia statusów (copyright by R4V.pl):

China Post
Collection - Nadanie przesyłki
Dispatching - Przesłanie do następnego oddziału poczty(w Chinach)
Departure from outward office of exchange - Wysłanie przesyłki za granicę
NULL - paczka fizycznie wyleciała z lotniska (PEK - Pekin, PVG - Shanghai, FOC - Fuzhou, CAN - Guangzhou)

Singapore post
-Received from Customer - Nadanie przesyłki, wysłanie do sortowni
-Despatched to Overseas Postal Admin (From SG/SIN to PL/WAW) - Wysłanie przesyłki za granicę

INFORMACJE
- Przesyłki transportowane są z Chin do Singapuru, następnie wysyłane do Polski.
- Przy wysyłce do Polski dzielone są na despatche ("kontenery")
- Przesyłki SR2 (RF) są transportowane przez 4px.
- Przesyłki SR5 (RQ) są transportowane przez quanitum.

Netherland Post, PostNL, TNT Post
Shipment Submitted - Przesyłkę wysłano do sortowni w chinach
The item is pre-advised - Przesyłka znajduje sie w transporcie do Amsterdamu
The item is at the PostNL sorting center - Przesyłka przyjęta w Amsterdamie
The item is on transport to the country of destination - Fizycznie wysłanie z Amsterdamu
The item has arrived in the country of destination - Paczka przybyła do Warszawy

INFORMACJE
- Przesyłki transportowane są z Chin do Holandii, a następnie do Polski.
- Może pojawić się naklejka o treści (w j. polskim, angielskim lub innym) " towar nie spełnia warunków artykułu 9 i 10 traktatu Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej"

Sweden Post
Order Shipment recorded - nadanie przesyłki
Electronic notification of shipment - Czasami występuje błędnie (id 0), informacja o nadaniu/zarezerwowaniu numeru
Order dispatched - Odebrano w sortowni w HK
Order departed on flight from origin - Wysłano z Singapuru
Order departed from sorting hub - Wysłano ze Szwecji
Order received into final destination country - Otrzymano w warszawie

INFORMACJE
- Przesyłki transportowane są z Chin do Szwecji, a następnie do Polski.

P: W moim trackingu kilkakrotnie pojawiają się statusy dispatching i opening. Co to znaczy?
O: Dispatching to spakowanie przesyłki do kontenera i przekazanie do kolejnego punktu przesyłowego (takiego naszego WERa), dlatego gdy tam dojdzie pojawia się status opening, po prostu rozpakowują kontener i przekazują przesyłkę dalej. Jak paczka jest wysyłana z małej miejscowości gdzieś na uboczu to dispatching/opening pojawia się kilka razy.

P: Moja przesyłka utknęła na jednym z etapów, status nie zmienia się od kilkunastu dni. Co się dzieje?
O: To normalne. Czas wysyłki jest bardzo różny waha się od kilku do kilkudziesięciu dni, przesyłki często stoją na jednym z etapów nawet 2-3 tygodnie.

P: Wg trackingu moja przesyłka została skierowana do innego kraju (miasta). Czy zostałem oszukany?
O: Przyczyn tego może być kilka:
- sprzedawca wysłał Ci omyłkowo numer przesyłki należącej do kogoś innego
- sprzedawca wysłał Ci inny numer bo nie wysłał Twoje przesyłki
- najczęstsza przyczyna – kupiłeś bardzo tani przedmiot i sprzedawca wysłał go przesyłką nierejestrową, ale że musiał podać numer przesyłki bo tego wymaga Aliexpres, podał numer przesyłki innego klienta. Bardzo często na aukcjach przedmiotów za kilka $ jest podana informacja, że przedmiot będzie wysłany przesyłką nierejestrową, niestety mało kto zwraca na to uwagę.

P: W moim trackingu pojawił się status „Nadejście WER Warszawa” (WER Warszawa, Item arrived). Czy to oznacza, że teraz już dostanę moja przesyłkę?
O: Tak, pod warunkiem, że nie zostanie ona zatrzymana przez Urząd Celny. Jeśli tak się nie stanie to następnym statusem będzie „Przekazanie przesyłki do doręczenia” (UP Twoje miasto, Handing over of item to delivery). Do niedawna śledzenie Poczty Polskiej pokazywało również statusy pośrednie, w tej chwili jest to tylko nadejście przesyłki do Polski i jej wydanie. Wyjątkiem jest gdy przesyłka zostaje zatrzymana przez Urząd Celny, wtedy pojawiają się dodatkowo statusy „Zatrzymanie przez Urząd Celny” i „Zatrzymanie w cle”.


Wątek na Forum dotyczący śledzenia przesyłek:

sledzenie-przesylek-status-przesylki-t2250.html
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez lagarto » 6 sty 2015, o 22:02

Coś dorzucę od siebie; więcej jak będzie więcej czasu ;-)

Dział WYSYŁKA I TRACKING

P: Dostałem dziwny numer przesyłki, którego dwie ostatnie litery to YW
O: To wysyłka przewoźnikiem Yanwen, status przesyłki można śledzić na tej stronie: http://track.yw56.com.cn/en-US/
Śledzenie tylko na terenie Chin - po przybyciu do Polski przesyłka traktowana jest najczęściej jako nierejestrowana.

Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
lagarto
AKTYWNY
 
Posty: 418
Dołączył(a): 14 maja 2014, o 11:25
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 42
Telefon:: Redmi 4 PRO

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez lagarto » 6 sty 2015, o 22:09

blue_voyager napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


Być może druga kwota w praktyce jest wyższa, gdyż kolejnym progiem od którego naliczany jest vat jest kwota 45 Euro. Dotyczy transakcji między dwiema osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej. Widocznie celnicy nie zawsze potrafią stwierdzić czy przesyłka pochodzi od osoby prywatnej czy od firmy.
Avatar użytkownika
lagarto
AKTYWNY
 
Posty: 418
Dołączył(a): 14 maja 2014, o 11:25
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 42
Telefon:: Redmi 4 PRO

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 6 sty 2015, o 22:54

Dzięki, Yanwen dodany.
Co do drugiej kwestii, to trzeba to potwierdzić. Sprawdzę w wolnej chwili.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez aflo » 7 sty 2015, o 19:05

Może taka kwestia:

P: Moja otrzymana przesyłka była otwierana (widać ślady). Przez kogo i dlaczego?
O: Za przesyłkę do chwili doręczenia do odbiorcy odpowiada przewoźnik "Poczta Polska". Może się zdarzyć, że nasza przesyłka będzie poddana rewizji. Wtedy uprawniony pracownik Poczty Polskiej zobowiazany jest na żądanie organu celnego do otwarcia i rozpakowania przesyłki, okazania jej zawartości oraz do jej spakowania i zabezpieczenia po zakończeniu czynności rewizji. Takie sytuacje się zdarzają.

Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
aflo
 
Posty: 62
Dołączył(a): 5 sie 2014, o 15:24
Pochwały: 3
Telefon:: 1+1

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 7 sty 2015, o 19:16

Dodane, dzięki.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez marx » 7 sty 2015, o 20:10

dodać trzeba że jest podana waga paczki przed i po rewizji

Autor postu otrzymał pochwałę
marx
Administrator
 
Posty: 12766
Dołączył(a): 6 mar 2010, o 01:35
Lokalizacja: aliexpress
Pochwały: 270
Telefon:: Dual sim

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 7 sty 2015, o 20:19

zrobione
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez lagarto » 8 sty 2015, o 09:54

@blu :-P
Praw autorskich do proponowanych pytań i odpowiedzi nie roszczę; jak coś do bardziej uszczegóławiaj lub precyzuj.

Dział Spory:

P: Przesyłka nie dotarła w wymagnym okresie (60/90dni); założyłem spór i dostałem zwrot pieniędzy. Zapomniałem już o niej, a tymczasem listonosz dzisiaj ją przyniósł. Mam ją za darmo czy muszę za nią płacić?
O: Teoretycznie masz ją za free ale dobry obyczaj nakazuje skontaktowanie się ze sprzedawcą i zaproponowanie mu, że aby się za nią rozliczyć kupisz produkt za tę samą cenę na jego aukcji - oczywiście już bez wysyłania przedmiotu.

Dział Cło i Vat:

P: Listonosz nie pobrał należności mimo, iż był naliczony vat i na kopercie jest zaznaczone, że trzeba pobrać opłatę. Co teraz? (Poczta mnie straszy pismami).
O: W dużym skrócie: Listonosz za swoje gapiostwo będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni. Pewnie zgłosi się prędzej czy później z prośbą o rozliczenie się za niepobraną opłatę. Od Twojej dobrej woli zależy czy zapłacisz - w żaden sposób nie mogą tego wyegzekwować.

Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
lagarto
AKTYWNY
 
Posty: 418
Dołączył(a): 14 maja 2014, o 11:25
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 42
Telefon:: Redmi 4 PRO

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

Postprzez blue_voyager » 8 sty 2015, o 10:11

Dzięki, pytanie do działu Cło i VAT dodane, drugie do działu Spory dodam gdy go tu zamieszczę.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5976
Dołączył(a): 16 cze 2013, o 11:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 239
Ostrzeżenia: -1
Telefon:: Jiayu S3

Następna strona

Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość