przez s2002 » 27 sie 2015, o 01:18
Dołączę się do dyskusji na temat tego pseudo sklepu. Po kolei. Pierwszy zakup 7 lipca, dotarł bez problemów 23 lipca. Zabrakło adaptera na polskie gniazdka, więc poprosiłem o dosłanie. Po około 2 tygodniach przysłali ładowarkę, tym razem na polskie gniazdka. Szczerze przyznałbym 5 za ekspresowe tempo oraz za wyjście z twarzą z wpadki z ładowarką.
Uradowany postanowiłem zakupić 2 kolejne telefony z GearBest. I tu niestety zaczęły się schody. Zamówienie złożyłem 25 sierpnia, od razu opłaciłem kartą kredytową. Wszystko pięknie, transakcja przebiegła pozytywnie, status "Processing" a po kliku godzinach wysyłają mi maila i otwierają ticket antyfraudowy z prośbą o przesłanie skanu dowodu oraz karty kredytowej. Zajęło mi to jakąś godzinkę. Po 4 godzinach dostaję odpowiedź że nie mogą zaakceptować płatności i proponują płatność przez Western Union(żenada). Ticket zamykają.
Postanowiłem podrążyć temat i skorzystać z ich live chatu. Dopchanie się do konsultanta zajęło mi ponad 2 godziny. Niestety wszystko na marne bo konsultant Lucas nie potrafił mi wyjaśnić szczegółów. Stwierdził że karta to "fake" i zwrócą mi pieniądze. Ale jak karta może być "fake'owa" skoro jestem jej właścicielem i korzystam z niej na codzień, a transakcja w GearBest równiez przeszła pozytywnie. Brak mi słów na to coś nazywane sklepem i na poziom obsługi. Chat został zakończony przez konsultanta co pozostwię bez komentarza.
Poniżej cała rozmowa, niestety mój angielski nie jest perfekcyjny, a można też zauważyć wpływ emocji. No ale to całkiem logiczne skoro wydaję ponad 1600 zł i ktoś próbuje cie oszukać. "Postraszyłem" również upublicznieniem całego zdarzenia i ich praktyk wraz z zapisem chatu. Dotrzymuję słowa. Niech będzie to przestrogą dla innych. Omijajcie ten sklep z daleka. Poczekam 5-7 dni na zwrot pieniędzy. Jeśli się nie pojawią to rozpoczynam chargeback w moim banku.
"You are now chatting with 'Lucas'
Lucas: Hi, welcome to GearBest's Live Chat. What can I do for you?
Szymon: Hi, what is happening with my order W1508251112525730??? I sent you scans of my credit card and ID today(ticket AT15082600867). Are you going to send items or you are going to give my money back??? Order Status is "Processing". What I have to do now to processing my order?
Lucas: One moment please. I will check it for you. Thank you.
Szymon: ok
Lucas: We will refund you the money.
Szymon: Why?
Szymon: It's my second order
Lucas: Because we only accept the payment by western union from you
Szymon: but why
Lucas: For this order
Lucas: The card is fake
Szymon: what
Lucas: Your card is fake
Szymon: ?
Szymon: i paid my card everyday
Lucas: The accountant has checked your document and found that your card was fake
Lucas: Gearbest has blocked you
Szymon: it's not fake because you got my money
Lucas: To place an order, you need to make the payment by Western Union or wire transfer
Szymon: forget
Szymon: when I got my money back????
Szymon: Can I use another card???
Szymon: are you there?
Lucas: Sorry for the late answer
Lucas: It will get it in 3~5 days
Lucas: Is there anything else we can do for you?
Szymon: Can I use another card???
Szymon: or maybe paypal?
Lucas: The problem is that your account has been blocked. You can use another card and another GB account
Szymon: You took my money I blocked account?
Lucas: Yes
Szymon: I still don't understand why it happend
Szymon: ok, i'm calling to my bank for chargeback, and i'm going to told people on forums etc about this
Lucas: What?
Lucas: If you do this
Lucas: We will copy this conversation to forums too
Lucas: The card picture you gave us was fake
Szymon: ok, no problem
Lucas: We will refund you
Szymon: it's not a fake
Lucas: Don't need to charge back
Szymon: because you got my money
Lucas: We got money from every card no matter it is fake or real. But the payment must be made by card holder.
Lucas: Thank you for your kind understanding and patience.
Lucas: Please kindly wait for your money to be back to the card
Lucas: Goodbye, and have a nice day!
If need any other help, please chat with us again or submit a ticket.