Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
18 lis 2014, o 09:28
Ja mam pytanie.Zamówiłem buty i paczka od 15.09.2014 jest nadal w drodze,oczywiście otworzyłem spór przed końcem ochrony,ja myślałem że jak paczka nie dojdzie do 60 dni to Ali zwraca kasę bez żadnych problemów,eskalowałem spór,powiedzcie o co chodzi Ali?
Ostatnio edytowano 18 lis 2014, o 09:47 przez
mkgga, łącznie edytowano 2 razy
18 lis 2014, o 09:34
Jak trwoga to do Boga, ale kiedyś kit w bazarze wciskałeś nam wszystkim że sprzedajesz lenovo s660 z działającym aero2. Ja Ci nie pomogę.
18 lis 2014, o 10:23
Zgłosiłam sprawę do Alie, sprzedawca nie reaguje. Wysłałam mu zdjęcia przesyłki, zawartości, screen zamówienia, zdjęcie towaru na wadze, deklaracje zawartości umieszczoną na przesyłce, która się się nie zgadza. Umieścił nawet wartość towaru na deklaracji, z tym, ze w środku jest tylko jego połowa. Żałuje, że nie można wystawić takiemu sprzedawcy negatywa. Ostrzec przed nieuczciwym sprzedawcą. Te wszystkie oceny są nie uczciwe,bo są tylko pozytywne i nie wiemy z kim mamy do czynienia.
18 lis 2014, o 16:24
Zrobiłem zakup na aliexpress w dniu promocji przez apkę mobilna, aby użyć kuponu 4$.
I pierwszy raz się spotkałem z tym, że dobry sklep z diamentem już......nie istnieje. Nie ma nic, nawet nazwy sklepu.!
Jest odliczanie czasu do wysłania wysyłki około 5 dni. Pisałem do chińczyka, kiedy wyśle i czemu nie ma już w ogóle sklepu.
Cisza od 2 dni, ani e-maila , ani na "czacie". Mam pytanie czy czekać te 5 dni i automatycznie zostanie przyznany refund, czy anulować zamówienie????
Tylko wiem, że sprzedawca musi zaakceptować anulowanie zamówienia. Co się stanie, gdy nie zatwierdzi, bo mu się już nie chce odpisywać.
Czy wtedy będę musiał dłużej czekać na zwrot kasy, gdybym poczekał do automatycznego zwrotu, oczywiście już bez kuponu.
18 lis 2014, o 16:36
Jeśli sprzedawca nie zatwierdzi anulacji zamówienia, to anuluje się ono samo gdy minie czas na wysyłkę. W sumie najszybciej byłoby gdy Ci potwierdził anulację, ale pewnie jest tak jak napisałeś, nie będzie mu się chciało zajmować sprawami, które i tak same wygasną.
18 lis 2014, o 18:06
Mam otwarty spór, chciałem połowę kwoty, sprzedawca spór odrzucił podając jako przyczynę więcej czasu na negocjacje ze sprzedającym, czyli ze mną. Eskalowałem spór, ale...nie zauważyłem, że kiedy sprzedawca odrzucił spór to było 0.00$ a ja to eskalowałem. Czy to oznacza, że już nie dostanę kasy nawet jak Aliexpress przyzna mi rację?
Przy okazji dowiedziałem się że jak anuluję eskalowany spór to już nie mogę go wznowić ani nawet wystawić oceny, za grosz nie można im wierzyć w to, co piszą. :/
18 lis 2014, o 21:34
To akurat prawda w bardzo wielu przypadkach. Dobrze być czujnym, lekko podejrzliwym i dmuchać na zimne.
A tutaj to już możesz zapłacić frycowe za swoje gapiostwo. Faktycznie Ali jak zatwierdzi, to na ostatniej propozycji. Czyli zero do zwrotu. Czyli lepiej będzie teraz anulować (o ile przy eskalacji jest taka opcja, bo nie wiem). Jeśli Ci się to uda, to potem z pewnością będzie możliwość wszczęcia ponownego sporu. Wszak jesteś objęty ochroną kupującego aż do upływu tego okresu.
18 lis 2014, o 22:39
Witam, był to mój pierwszy zakup, kupiłem parę rzeczy przez aliexpress wybierając przesyłkę China Post Air Mail.
Paczka nie dotarły w ogóle do mnie,
przed końcem ochrony kupna poprosiłem sprzedawcę aby przedłużył czas ochrony
o parę dni, lecz w tym czasie nic do mnie i tak nie doszło.
Założyłem spór sprzedawcy i zaznaczyłem opcję full refund sprzedawca zaproponował
mi że wyśle jeszcze raz paczkę przez EMS, która dojdzie niby do mnie w dwa tygodnie.
Szczerze mówiąc czekam na tą paczkę już ponad 3 miesiące i wolałbym dostać pełny zwrot
tej kwoty niż tą paczkę. Na stronie Poczty Polskiej
wyświetla się już od 2 miesięcy informacja:
Status przesyłki:
Nazwa zdarzenia Data Jednostka pocztowa
Nadanie przesyłki 2014-09-07 14:32 International Postal System
A na stronie China Post Air Mail Website:
http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jspitem No. Year Status Location Destination Country Date
...........CN 2014 Collection 21002500 PL 20140907 1432
...........CN 2014 Opening 21004700 PL 20140921 1504
*Celowo zakropokowałem numer paczki
(Sprzedawca wysłał dwie paczki chyba w celu obniżenia kosztów przesyłki.)
Sprzedawca nie zgodził się na full refund bo jest napisane w zakładce ze zwrotami 0 $
Spór kończy się za dwa dni, tak więc prosiłbym bardzo o radę co robić w tej sytuacji
Czy mam w ogóle szansę aby dostać zwrot swoich pieniędzy? czy lepiej jeśli jeszcze raz chińczyk wysle towar?
Co robić?Pilnie proszę o pomoc
19 lis 2014, o 03:27
Jak juz dostaniesz zwrot kasy to spojrz do kuponow. Wg mnie powinienes dostac rowniez kupon z powrotem. Bo to bym fizyczny kupon ktory wybieralo sie w polu "Kupony", a nie automatyczny rabat (np. przy zakupie powyzej jakiejs kwoty).
19 lis 2014, o 08:50
Jeśli nie zgadzasz się na powtórną wysyłkę to po prostu eskaluj spór. Chociaż propozycja powtórnej wysyłki dobrze świadczy o sprzedającym, bo zwykle w takich sytuacjach piszą, że paczkę wysłali, tylko statusy się nie aktualizują i musisz cierpliwie czekać.
19 lis 2014, o 09:36
To akurat prawda w bardzo wielu przypadkach. Dobrze być czujnym, lekko podejrzliwym i dmuchać na zimne.
A tutaj to już możesz zapłacić frycowe za swoje gapiostwo. Faktycznie Ali jak zatwierdzi, to na ostatniej propozycji. Czyli zero do zwrotu. Czyli lepiej będzie teraz anulować (o ile przy eskalacji jest taka opcja, bo nie wiem). Jeśli Ci się to uda, to potem z pewnością będzie możliwość wszczęcia ponownego sporu. Wszak jesteś objęty ochroną kupującego aż do upływu tego okresu.
Eskalowanego sporu nie da się wznowić po jego wcześniejszym odwołaniu, tutaj był brak mojej wiedzy w tym temacie. Jak eskalowany spór zamkniesz to już po temacie. Natomiast z czterech sporów które pozostały, dwa Ali rozpatrzyła po mojej myśli (czyli nie 0.00$ jak zmienił sprzedawca tylko te ~50% jak chciałem na początku) a pozostałe dwa wciąż są nie rozstrzygnięte. Mam nadzieję, że skończą się tak jak wcześniejsze, bo to ta sama sprawa z jednej przesyłki.
Co do czujności w kontaktach z niektórymi sprzedającymi to ten obiecywał że wyśle kasę ASAP ale żebym zakończył spór i potwierdził dotarcie przesyłki. Przecież gdybym to zrobił, nie zobaczyłbym żadnej kasy ani nie miałbym możliwości otwarcia sporu. Osobiście w kontaktach z chińczykami zauważyłem, że stosują zasadę "ostatecznej transakcji", czyli po tej choćby i potop ale trzeba z niej wycisnąć jak najwięcej, bez względu na własną reputację handlową. Być może jeśli handlują zkimś dłużej to nastawienie się zmienia, ale przypadkowego klienta traktują tak, jakby i tak miał więcej nie wrócić.
19 lis 2014, o 10:08
Witam
Zakupiłem w czerwcu tego roku ten telefon
http://www.aliexpress.com/snapshot/6138479505.html, postanowiłem go zwrócić
wygrałem spór i wysłałem telefon ,ale od czasu wysłania telefonu sprzedawca się nie odzywa i nie chce zwrócić pieniędzy !!!
POMÓŻCIE !!! Co mam zrobić ???
- Załączniki
-

- Bez tytułu.png (231.64 KiB) Przeglądane 907 razy
-

- Bez tytułu1.png (222.72 KiB) Przeglądane 907 razy