Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez t_gumienny » 6 sty 2016, o 13:12
kombinuje bo skoro otwarłem spór to coś teraz już muszę zrobić
sprzedawca przedłużył mi czas ochrony o kolejne 60dni
jednak do końca sporu jest 8dni
czy jak dam modifity, Odeślę tablet i napiszę w w wiadomości do ali iż odsyłam ,dołączę w załączniku zdjęcie potwierdzenia nadania ten czas się wydłuży o jakiś okres znowu? jak sprzedawca dał swoją propozycję wydłużył się z 5 dni na 10.
chciałbym mieć pewność iż sprzedawca nie zrobi mnie w konia i nie wyślę z powrotem paczki
tak abym miał cały czas możliwość eskalowania sporu
-
t_gumienny
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:38
- Telefon:: jiayu g4t
przez rk.rk » 6 sty 2016, o 13:18
Jak masz czas przedłużony o 60 dni , to zamykaj spór.
Zawsze go możesz otworzyć ,jak nie przegapisz czasu ochrony.
-
rk.rk
- AKTYWNY
-
- Posty: 583
- Dołączył(a): 14 lis 2013, o 22:17
- Pochwały: 9
- Telefon:: Z7 mini
przez t_gumienny » 6 sty 2016, o 13:33
Czyli teraz dać cancel napisać sprzedawcy że odsyłam tableta dam mu numer trakingowy i on ma mi odesłać nowy.
dogadałem się z nim iż on mi wyślę nowy od razu jak będzie widział w trakingu ten nr który ja mu podam.
Zwrotu kasy nie chcę gdyż już opłaciłem za niego Vat a tego raczej nikt mi nie wróci - dlatego chcę wymianę.
Krótko mówiąc dawać "Cancel" odsyłać i czekać aż dojdzie od niego paczka. Jak nie będzie dochodzić to pod koniec czasu ochrony dać znowu "open disput"
-
t_gumienny
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:38
- Telefon:: jiayu g4t
przez rk.rk » 6 sty 2016, o 13:39
Ja bym tak zrobił ,od samego początku .
Zapisz sobie zrzut ekranu z korespondencją z nim i dla bezpieczeństwa, zapakuj paczkę robiąc film ,ujmij na nim wagę.
-
rk.rk
- AKTYWNY
-
- Posty: 583
- Dołączył(a): 14 lis 2013, o 22:17
- Pochwały: 9
- Telefon:: Z7 mini
przez t_gumienny » 6 sty 2016, o 13:45
piszę z nim przez ali (wiadomość dla sprzedającego) nie przez chat więc cała korespondencja zostaje.
dzięki za pomoc pierwszy raz coś muszę odsyłać do chin. Jak otwierałem spór to zawsze na jakieś pierdoły do 5$ i zawsze dostawałem full refund.
-
t_gumienny
-
- Posty: 24
- Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:38
- Telefon:: jiayu g4t
przez ma_pe » 6 sty 2016, o 16:55
Chciałam się tylko upewnić co do jednej kwestii. Otworzylam spór, bo zbliżał się koniec ochrony, a przesylka nie dotarła. Sprzedawca wydłużył czas i poprosił o zamknięcie sporu. Rozumiem, że jeśli to zrobię, przesyłka w koncu dotrze, a będzie z nią coś nie tak to mogę ponownie otworzyć spór, tak? Co się stanie jeżeli teraz nie zamknę sporu, nie zareaguję?
-
ma_pe
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25 gru 2015, o 16:27
- Telefon:: LG
przez basa » 6 sty 2016, o 18:01
Tak , jeżeli nie eskalowałaś sporu to możesz go zamknąć i odczekać przedłużony termin ochrony i w razie czego ponownie go otworzyć jakby przesyłka nadal nie doszła. Po eskalacji tekiej możliwości już nie ma aczkolwiek można eskalowany spor takze przedłużać prosząc o to arbitration team z ali.
Autor postu otrzymał pochwałę
-

basa
- VIP
-
- Posty: 871
- Dołączył(a): 27 mar 2014, o 11:52
- Pochwały: 74
- Telefon:: OneMinus Two
- ROM: RAM
przez tmk10 » 6 sty 2016, o 21:33
A teraz napiszcie mi co mam zrobić.
Założyłem spór. Dałem full refund, bo nie wiedziałem ile mi zaoferują. Dali 3$, a ja ponegocjowałem i wywindowałem do 5$. Zmieniłem w sporze kwotę na 5$ i czekam. Zgodzi się i co wtedy? Przelew idzie kilka dni, a wyżej jest napisane
If the seller does not respond by xxxxxxx , the dispute will be closed in your proposal.
Czy to odliczanie nie powinno się zakończyć wraz z pierwszą odpowiedzią sprzedawcy? Czy coś więcej mam robić czy poczekać aż czas minie?
-

tmk10
- AKTYWNY
-
- Posty: 422
- Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:13
- Pochwały: 8
- Telefon:: A
przez Geralt » 7 sty 2016, o 08:09
11.11 zamówiłem prezent dla żony, który chińczyk puścił przez wedo logistic. 9.12 paczka wylądowała w kraju, ale od tamtej pory ani status się nie zmienił, ani ja paczki nie otrzymałem. Chińczyk przedłużył okres ochrony o 30 dni i prosi, aby czekać. Jesli nie dojdzie (a już raczej na 100% nie dojdzie) ma wysłać jeszcze raz lub zwrócić kasę. Pytanie, czy jest sens zamykać spór, czy lepiej go eskalować i otrzymać zwrot gotówki w najbliższym czasie?
Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
-
Geralt
-
- Posty: 77
- Dołączył(a): 23 kwi 2013, o 10:21
- Lokalizacja: Jarosław
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości