Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
przez gr1sza » 25 lis 2015, o 11:20
Ok, w takim razie wyśle mu film ale sporu nie anuluje i trzymam do końca.
-
gr1sza
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 17 lis 2015, o 17:03
- Telefon:: letv x600
przez dirk0401 » 25 lis 2015, o 16:39
Witam. Mam taki problem o którym już wspomniałem wcześniej jednak czekałem kolejne dni modyfikując spór. Zamawiałem telefon od znanego sprzedawcy z ali i telefon ciągle nie dochodzi mimo , że jest już po czasie gwarantowanym dostawy. Pisałem już dużo wcześniej do sprzedawcy , że paczka utknęła w Wer Warszawa od 2 tygodni ( teraz już leżakuje tam miesiąc czyli pewnie już skradziona została ) . Kontaktowałem się z WER oraz ze swoją pocztą nawet poprosiłem znajomą z Warszawy bo spróbowała się dowiedzieć i w skrócie nic nikt nie wie. Otworzyłem w takim razie spór powołując się na gwarantowany przez niego czas dostawy i odrzucił mi wpierw spór więc go z modyfikowałem ale w sumie napisałem to samo i jedyne co mówił to , że on się spyta dostawcy .. tylko już się go pyta 2 tygodnie . Więc poraz kolejny odrzucił mi spór o full refund dopisując tekst " jest nam smutno powodu problemów mamy nadzieję , że dojdzie do ciebie wkrótce i powodzenia " i oczywiście reject. Czy powinienem już eskalować spór bo sprzedawca wyraźnie nic nie może zrobić tylko liczy , że po miesiącu leżakowania w WER może jakimś cudem do mnie dojdzie i mam już tego dość . Nie spodziewałem się tego po takim sprzedawcy który się nawet reklamuje tutaj na forum (zwłaszcza , że polski przedstawiciel zapewniał mnie o full refund ). Moje pytanie czy powinienem eskalować spór oraz czy jak się anuluje eskalacje "cancel arbitration " to czy będę mógł znowu eskalować ?
-
dirk0401
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10 lis 2015, o 11:21
- Telefon:: Meizu
przez fake4r » 25 lis 2015, o 16:41
Eskaluj, już dawno powinieneś eskalować, od razu jak odrzucił. Nie ma na co czekać. Aż tyle paczki nie leżakują w Wawie. Komuś się pewnie "przykleiła" do ręki...
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5979
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez dirk0401 » 25 lis 2015, o 16:46
Nawet mimo tego , że mam jeszcze sporo dni protekcji ? Bo mi zwiększył ich ilość. W sensie czy dni protekcji= czas dostawy paczki ? Sprzedawca deklarował 28 dni jako czas dostawy co nawet wytknąłem mu screenem i czas ten się skończył już jednak zostały mi dni protekcji ? Czy to bez znaczenia ?
-
dirk0401
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 10 lis 2015, o 11:21
- Telefon:: Meizu
przez fake4r » 25 lis 2015, o 16:50
Powołaj się na ten zapis

Oczywiście uwzględniając czas jaki był na aukcji z której kupiłeś telefon. To normalne że sprzedawca przedłuża czas dostawy/ochrony.
Jak minęło już dużo więcej niż ten deklarowany czas to eskaluj śmiało.
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5979
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez benzuka » 26 lis 2015, o 12:04
Zamówiłem 3 zegarki z ali. Zegarki przyszły, ale okazały się uszkodzone, a trzeci dodatkowo inny niż na aukcji. Skontaktowałem się ze sprzedawcą, ustaliliśmy, że zwróci część pieniędzy (wszystko to bez otwierania sporu).
Dostałem od niego taką instrukcje:
"Please return your application USD6. We can return your payment!"
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co mam zrobić? Nie potwierdziłem jeszcze odebrania zegarków.
-
benzuka
-
- Posty: 25
- Dołączył(a): 22 paź 2015, o 23:22
- Telefon:: LG
przez xtremesystems » 26 lis 2015, o 15:15
Witam
zamówiłem przez Aliexpress tablet A za który zapłaciłem ok 160usd. od tego zapłaciłem 40 usd podatku .
Po odbiorze okazało się ze dostałem tablet B (oczywiście gorszy od A)
Jak rozwiązać taka sytuację? Macie może doświadczenie co zrobić ?
Jeśli chińczyk wyśle mi nowy tablet to znów zapłacę podatek.
W sporach Ali nie ma opcji zamiany towaru na odpowiedni. Jeśli dam full refund i wyśle im tablet to będę stratny na wysyłce i na vacie.
Jeśli dam partial refund (w wysokości drugiej oplaty VAT) i odeśle im tablet to mogą w ogóle nie wysłać mi odpowiedniego tabletu
-
xtremesystems
-
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23 lis 2015, o 14:36
- Telefon:: lenovo
przez fake4r » 26 lis 2015, o 15:20
Ogólnie od vatu nie możesz żądać żadnego refundu.
Opcje są 2: Zostawiasz ten tablet i dogadujesz się ze sprzedawcą o częściowy refund za gorszy model.
Albo odsyłasz tablet na wymianę i dostajesz nowy i być może jeszcze jakiś refund z tytułu pomyłki jeśli sprzedawca jest konkretny. Możesz zrobić tzw. uszlachetnienie bierne np. wysyłasz sprzęt na gwarancję/wymianę i powtórnie vatu już nie zapłacisz gdy wyśle Ci już ten dobry model który zamówiłeś.
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5979
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
przez xtremesystems » 26 lis 2015, o 16:21
sprzedawca to
Shenzhen Ele Technology Limited
http://www.aliexpress.com/store/601953Nie rozumiem . wysyłam im tablet. oni wysyłają odpowiedni. to by mi najbardziej odpowiadało. Ale czy urząd celny nie dowali drugi raz vatu jak będzie szedł do mnie tablet?
Ostatnio edytowano 26 lis 2015, o 16:26 przez
xtremesystems, łącznie edytowano 2 razy
-
xtremesystems
-
- Posty: 21
- Dołączył(a): 23 lis 2015, o 14:36
- Telefon:: lenovo
przez fake4r » 26 lis 2015, o 16:25
To też piszę - musisz wykonać uszlachetnienie bierne.
-

fake4r
- VIP
-
- Posty: 5979
- Dołączył(a): 4 lip 2013, o 12:55
- Lokalizacja: ChRL
- Pochwały: 215
- Telefon:: Redmi Note 8
Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości