Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
1 mar 2016, o 17:33
Napisz sprzedawcy żeby wydłużył czas ochrony.
1 mar 2016, o 22:55
Witam zakupiłem kamerę soocoo f23 i po jednym ładowaniu zdechła bateria. Nie działa po naładowaniu kilka sekund i wyskakuje bateria rozładowana. Jak najlepiej załatwić sprawę najlepiej.
2 mar 2016, o 09:53
Witam.Panowie po jakim czasie od odesłania telefonu do Chin jest on widoczny w trakingu poczty chińskiej. Przesyłka listowa polecona, priorytetowa wysyłka 26 lutego, opuściła Polskę 28 lutego.Na której stronie można się spodziewać pierwszej informacji.
2 mar 2016, o 12:48
Ostatnio otrzymałem reklamowany telefon zakupiony na Geekbuying w listopadzie 2015 roku. Telefon to Letv X600, który od początku miał ewidentne bugi w oprogramowaniu jakie wgrali Chińczycy, słaby zasięg WiFi, notorycznie wyskakujące reklamy na pulpit uprzykrzające życie, kupa chińskich krzaków itp. nie chce już o tym pisać bo telefon działał jak kupa g....a. Pewnego dnia przestał reagować na podłączoną ładowarkę a następnie wydzielając duże ilości ciepła dokonał samorozładowania i już nie wstał. Wszelkie metody reanimacji nie przyniosły oczekiwanego rezultatu a lokalnie nikt nie podejmował się go naprawić, po co było by to robić jak miał gwarancję Chińczyków z Gbu. Telefon użytkowałem niecały miesiąc i padł na początku grudnia. fatalny okres na jakiekolwiek odsyłki do Chin, nasze święta za pasem, potem Nowy Rok a następnie chiński Nowy Rok w lutym. Teraz to co zrobiłem aby go odesłać i ponownie otrzymać naprawionego.
1. Napisałem e-mail do swojej konsultantki z Gbu, która mnie prowadziła podczas kupowania fona. Ona podała mi namiar na serwis Gbu i napisała co mam zrobić.
2. Opisałem dokładnie jak telefon się zachowywał i jak padł i wysłałem taka informację do serwisu. Po niedługim czasie otrzymałem od nich info jaka jest procedura reklamacyjna i co należy zrobić (przydzielili mi konsultanta). Zaproponowali mi abym wgrał nowe oprogramowanie i podali namiar na nową wersję EUI jednak telefon nie wstawał w recovery więc odpadało. Zaproponowali pokrycie kosztów naprawy w Polsce do 25 dolarów oczywiście odpadało. Pozostało więc tylko odesłanie sprzętu do Chin, jednak wcześniej poprosili o film z dokładnym pokazaniem co nie działa (pewnie tez interesowało ich czy telefon nie ma uszkodzeń mechanicznych). Zrobiłem film w HD dokładnie pokazałem na nim wszystkie boki, front, tył telefonu, gniazdo USB oraz to, że nie odpala sam i pod ładowarką) film umieściłem na YT i podałem im link. Za jakiś czas max 2 dni dostałem info jak reklamujemy, kartę reklamacyjną i adres wysyłki. Wypełniłem kartę w której opisałem model telefonu, usterkę i zaznaczyłem konsultanta, zapakowałem dokładnie sam telefon bez pudełka, ładowarki i reszty klamotów. Wysłałem go zwykłym listem poleconym poczta lotnicza (18 pln). Przesłałem konsultantce numer przesyłki.
Teraz należało poczekać bo święta były już blisko. Wysłany przed świętami Bożego Narodzenia dotarł do Chin 8 stycznia (Urząd Celny Pekin). Do Shenzhen musiał jeszcze przejechać całe Chiny więc trwało to tydzień. Potem jeszcze mały listonosz niósł go tydzień do Geekbuying. Ale dotarł po miesiącu. Otrzymałem info, że jest i że wysyłają go do fabryki. O nic nie pytali, zero zbędnych informacji. Naprawa trwała ponad 3 tygodnie (czy tez co tam z nim robili). Wymieniłem kilka maili z konsultantką prosiła o cierpliwość. Chińczycy się nie śpieszą a wszystko ma swoje miejsce i czas:) Niedawno otrzymałem info, że już go odesłali Singapurpost dostarczył paczuszkę w 6 dni + 4 na cle i mam go u siebie. Jest naprawiony ma inny brand i działa bez problemów. Ile podziała czas pokaże, trwało to ponad dwa miesiące wszystko ale było profesjonalnie zrobione. Jeżeli te informacje komuś się przydadzą to fajnie. Pozdro
12 mar 2016, o 14:10
Otworzyłem spór i odesłałem tablet do Chin. Paczka została zatrzymana w cle w Chinach i leży tam już od 2 tygodni. Co się stanie jeżeli chińczyk nie potwierdzi otrzymania paczki w przeciągu 30 dni które odmierza aliexpress? Miał ktoś taką sytuację?
17 mar 2016, o 23:14
Cześć. Proszę o pomoc. Co mam zrobić jak padł mi (przestał się ładować) nowy telefon (nie cały miesiąc od otrzymania) ZUK Z1 z JD.COM (JD Collection). Napisałęm do nich już 4 wiadomości, w różnych odstępach czasu i od miesiąca zero kontaktu, w zasadzie to nawet 1,5 miesiąca. Szukać pomocy i naprawy na miejscu? Chciałbym odesłać telefon, ale nie wiem gdzie, jaki adres, itp. Zero kontaktu z nimi :( Wielka prośba o pomoc... Bardzo dziękuję!
17 mar 2016, o 23:41
Po pierwsze to powiedz czym płaciłeś? Bo od tego zależy dalsze działanie. Zapewne nie był to PayPal, zgadlem?
18 mar 2016, o 21:19
Reklamowałeś ten telefon jeszcze zanim go dostałeś?
i
19 mar 2016, o 17:25
Witam, może mi ktoś powiedzieć co dokładnie zrobić? Padł mi telefon, nie działa, zero kontaktu itd. najpewniej płyta głowna. bateria jest ok. sprawdzana miernikiem napiecia. Telefon to Xiaomi Redmi Note 2, kupiony u Goldway'a. Napisałem maila jak wygląda problem, proponowali hard reset , sprawdzenie innej baterii itp. napisalem ze dalej to samo etc.
OK, napisali, żebym wysłał i dostałem takiego oto maila:
ok friend,
it seems phone hardware issue.
could you send it back to us for warranty?
below is the guide and the address for you to send it back:
1. please fill in attached form. print it and send it along with phone only, no battery and no back cover and no any other accessories via registered post.if the battery is built in, Don't remove it.
http://www.aliexpress.com/store/product ... 69422.html2. address listed as below,
To: Enhe Liu
Addr.: 4C A building CuiQinGe,No. 2057 DongMenBei Road,Luohu district, Shenzhen City,518020,China
Tel./ Fax : +86-755-8369 8818
thanks
D
Czy otwierać jakiś spór? czy po prostu wysłać? Ile to będzie trwało? jak szybko Goldway załatwia takie sprawy? czy dostane zwrot kosztów wysyłki? jak to wysłać? to znaczy wiadomo, telefon bardzo dobrze zabezpieczyć, ale co z tym formularzem? musze przykleić jakąś dodatkową naklejke na koperte z danymi? itp? Proszę o pomoc.
19 mar 2016, o 17:26
Faktycznie trochę dziwnie zabrzmiało. To teraz precyzyjnie. Telefon kupiłem 1 stycznia, zanim dotarł i celnicy zwolnili kogo ze swoich rąk to zrobił się prawie luty... Nigdy wcześniej w tym sklepie nic nie kupowałem, ten telefon też nigdy wcześniej u nich nie był reklamowany.
W zasadzie pocieszyłem się nim nie cały tydzień, od tamtego czasu leży w szufladzie czekając na rozwiązanie sprawy.
Zaraz po zakupie nakleiłem szkiełko hartowane i ubrałem go w plecki z twardego plastiku, aby nic złego się nie stało...
No właśnie nie :) zabezpieczyłem się, bo coś miałem dziwne przeczucia co do tego sklepu. Mam tą transakcję na liście zakupów PayPal. Transakcja na koncie z 1 stycznia 2016. Nie wiem czy czas transakcji ma jakieś znaczenie?
Dodatkowo ostatnio kliknąłem na liście kupionych produktów w przycisk 'refund", napisałem wszystko raz jeszcze, dodałem, że nie ma z nimi w ogóle kontaktu... no i czekam. Na razie nikt nic mi nie odpisał.
Co polecacie zrobić w tej "słabej" sytuacji?
Dzięki za pomoc.