Ponieważ załatwiłem sprawę, to myślę, że zamknę wątek swoją odpowiedzią.
1. Po pierwsze nie potwierdzacie odbioru. Warto porozmawiać najpierw ze sprzedającym, by mieć w razie czego dowód na to, że próbowaliśmy dojść do porozumienia - jeśli nawet nie chcemy wymiany, to lepiej napisać, że rezygnujemy, jest uszkodzony, coś jest niezgodne z opisem, itp.
2. Otwieracie spór - zaznaczacie "full refund" dołączacie opis sytuacji, zdjęcia, itp.
3. Wysyłacie listem, bez określania wartości.
4. Czas oczekiwania jest dość długi, gdyż sprzedający musi potwierdzić odbiór towaru, może to wydawać się problemem, ale jeśli on nie ma haka na Was, to i tak musi to zrobić w danym czasie, w przeciwnym razie nawet jak nie odbierze towaru dostajecie pełny zwrot pieniędzy. Coś jeszcze w trakcie musicie potwierdzić (już nie pamiętam, ale przychodzą maile od ali w tej sprawie).
5. Dostajecie maila od ali, że wszystko zostało potwierdzone i realizują zwrot oraz, że jeśli pieniądze nie pojawią się na koncie w ciągu 10-14 dni proszą o kontakt.
6. Pieniądze pojawiają się koncie bankowym, do którego przypisana jest karta płatności online.
Niestety trzeba mieć cierpliwość, bo troszkę to trwa, ale trzeba się liczyć z tym jeśli chce się kupować towar za granicą.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam.
Autor postu otrzymał pochwałę