Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
9 sty 2015, o 10:42
Jak odrzuci to dam znać :)
9 sty 2015, o 11:01
Dzieki
9 sty 2015, o 13:50
Witam wszystkich,
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co mam dalej zrobić? Założyłem pierwszy spór na ali i nie chce wtopić...
Rzecz nie doszła, w sporze zaznaczyłem full refund, napisałem po prostu, że nie otrzymałem przesyłki. Sprzedawca przedłużył o kilka dni ochrone i napisal zeby przerwac sprór. Odczekałem tydzień, paczka nadal nie doszła o czym napisałem notke w sporze, sprzedawca zrobił to samo - przedłużył ochrone, prosił o anulowanie sporu. Została mi godzina na odpowiedź. Co robic? Czekać czy escalate czy...? Ewentualnie co dalej?
Numer przesyłki otrzymałem i od miesiaca stan sie nie zmienia. Od zamowienia minely juz 2 miesiace, gdzie sprzedawca podal w opisie ze max 34 dni.
Pozdrawiam
9 sty 2015, o 13:59
A sprzedawca odrzucił spór? To eskaluj. Jeśli nie odrzucił i spór tak się zakończy, to dostaniesz full refund.
9 sty 2015, o 17:31
Witam.
Mam podobny problem jak użytkownik bartchezzz.
Otworzyłem spór ponieważ zbliżał się koniec ochrony, na następny dzień otrzymałem wiadomość od sprzedawcy o treści:
"dear , sorry for let you wait for the package,i have open a list to the shipping company, if 10days more not arrive we will re-send out a new package ok? hope your understanding and help cancel the dispute first ok? best regards-susan". Następnie przedłużył okres ochronny o kolejne 10 dni. Narazie nie wykonałem w tym kierunku żadnego ruchu i zegar dalej odmierza czas do końca sporu.
Jak myślicie, co robić dalej w tej kwestii?
Ps. Towar zakupiłem 11.11 i do teraz według tracking number leży w Szanghaju. Dorzucam numer przesyłki:
RI233044282CN.
Pozdrawiam.
9 sty 2015, o 17:35
Sam napisałeś, że problem podobny, więc chyba widzisz, że odpowiedź udzielona jemu pasuje też do Ciebie, Prawda?
9 sty 2015, o 18:32
Czyli mam rozumieć że jeżeli widnieje mi status: "Awaiting the seller's dispute approval ", to oznacza że sprzedawca jeszcze nie odrzucił mojego sporu?
Wolę być pewny, ponieważ 200 dolców piechotą nie chodzi.
9 sty 2015, o 18:44
Tak, to oznacza oczekiwanie na akceptację sporu przez sprzedawcę. Jeśli nie zaakceptuje ani nie odrzuci sporu, zakończenie będzie takie jakiego żądałeś.
9 sty 2015, o 19:30
Ten zapis dokładnie oznacza - Sprzedawca zadeklarował, że towar otrzymasz przed 12.01.2015. Nie możesz teraz eskalować jeszcze sporu, poczekaj lub skontaktuj się ze Sprzedawcą celem potwierdzenia statusu dostawy.
Zatem skoro przedłużyła już czas dostawy, to spokojnie poczekaj. Escalate jak klikniesz później to i tak Ali do akcji wkroczy.
Jak wszystkiego dobrze dopilnujesz to nie ma możliwości abyś zwrotu nie dostał. A bywały nawet przypadki, że zwroty były przyznawane, a zbłąkane paczki i tak później docierały.
Moja paka ,która szła niby przez Rosję czemu nie dawałem już wiary (po drodze Urumczi) dziś wylądowała w Warszawie a więc powinna dojść w poniedziałek,w zaistniałej sytuacji nie będę eskalował sporu ,chociaż mija dziś 60 dni, czy w związku z tym ,że ten czas minie mozna tam negocjować jakiś rabacik np.10%
Wszak wysłali china post zamiast SG post
9 sty 2015, o 19:34
Błąd. Spór powinieneś eskalować, bo nie wiesz co dostaniesz, nie wiesz czy towar nie będzie uszkodzony. Eskalowany spór zawsze możesz zamknąć po otrzymaniu paczki.
Pomysł częściowego refundu za czas oczekiwania jest niedorzeczny.