Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
23 lis 2014, o 22:05
No i chyba nie do końca, przedstawiłem problem Aliexpress i odpowiedzieli, że nie można drugi raz założyć sporu na jeden zakup.
23 lis 2014, o 23:15
Mam pytanie:
Czy ostatnim etapem eskalowania sporu jest Dispute Escalated – Waiting for Settlement ?
tak jak to jest opisane tutaj:
http://help.aliexpress.com/claim_status.htmlBo teraz mam status Dispute Escalated – Investigation Pending
i nie jestem pewny czy już się zakończył czy dalej team ali coś próbuje ustalić ?
24 lis 2014, o 09:14
Mam mały problem.
Założyłem spór 3 dni temu (do zakończenia 2 dni). Paczka wylądowała w Warszawie ale z dużym prawdopodobieństwem będzie naliczony podatek więc nie otrzymam jej w przeciągu tych 2 dni do zakończenia sporu. Nie chce robić cancel dispute przed otrzymaniem i sprawdzeniem produktu. Jak to rozegrać?
24 lis 2014, o 12:06
Czyli Chińczyk jednak wysłał paczkę...
Co do meritum - możesz nic nie robić. Jeśli sprzedawca nie zgłosi swojej propozycji (nie przedstawi stanowiska w sprawie), wówczas spór zakończy się Twoim żądaniem. Jeśli tym żądaniem jest full refund, to problem najmniejszy. Gdy chcesz się zachować fair - po sprawdzeniu paczki ponownie składasz zamówienie na ten sam towar (warunek - sprzedawca musi sprzedawać ten sam towar lub coś innego w tej cenie). Z tym, że w mailu informujesz sprzedawcę, żeby w rzeczywistości Ci go nie wysyłał a podał tylko jakiś (obojętnie jaki) numer trackingowy, by zaczęło liczyć czas ochrony. Ty potwierdzasz odbiór nie otrzymując towaru a Ali przekazuje pieniądze sprzedawcy.
Wszystko to wcześniej możesz wyjaśnić sprzedawcy, podając swoje powody.
Ostatnio edytowano 24 lis 2014, o 12:24 przez
grendel, łącznie edytowano 4 razy
24 lis 2014, o 12:10
po co te kombinacje ? jest cos takiego jak tracking i kazdy widzi co jest
i jest cos takiego jak przedluzenie czasu aukcji
24 lis 2014, o 12:25
Pisałem o tym wcześniej. Ale tutaj jest też spór i krótki termin jego zakończenia. A nabywca nie jest przekonany do anulowania sporu, gdyż jak przestawił - Ali go poinformowało, że drugi raz sporu na tę samą przesyłkę nie można wszcząć (chociaż jakoś tak nie bardzo chce mi się w to wierzyć, bo ochrona to ochrona - winna trwać do czasu zakończenia transakcji. I tak chyba kiedyś wyczytałem w zasadach na Ali).
Ja osobiście anulowałbym spór. Musi być przed potwierdzeniem odbioru (czyli faktycznym zakończeniem transakcji) możliwość ewentualnej ponownej skargi.
Ostatnio edytowano 24 lis 2014, o 12:34 przez
grendel, łącznie edytowano 2 razy
24 lis 2014, o 12:29
Ale tak to jest jak sie nie sprawdza dokladnie statusow i odrazu sie zaklada ze chinczyk sciemnia i jest sie w goracej wodzie kapanym....Odrazu walicie spor i refund a potem dopiero sie zastnawiacie?
Wez juz nie rob siary cofnij spor i wydluz czas dostawy o pare dni. A nie kombinujesz....Ech...
24 lis 2014, o 12:32
Zgadzam się w 100%.
24 lis 2014, o 16:36
czy ktoś próbował odzyskać kupony jeżeli z winy sprzedającego nie wysłano przesyłki??
24 lis 2014, o 17:34
Powstrzymałbym się przed komentowaniem bez pełnej wiedzy odnośnie zamówienia/sporu. Dla twojej informacji spór założyłem po 55 dniach (z czego 53 dni tracking był na niezmieniającym się statusie. Do tego po 40 dniach wysłałem informację do sprzedawcy, że coś jest nie tak bo status się nie zmienia, co pozostało bez odpowiedzi. Dopiero po założeniu sporu sprzedawca pokusił się o jakieś wyjaśnienia. Spór założyłem 55 dnia, a nie 60 aby mieć jeszcze możliwość ponownego zamówienia towaru, który ma być prezentem świąteczny. Także zanim zaczniesz kogoś oceniać pokuś się o zdobycie pełnych informacji w sprawie, w której chcesz zabrać głos.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.