Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
1 lip 2015, o 22:21
Hej.
Przeczytałem FAQ, przeczytałem ostatnich kilka stron tego tematu z podobnymi (i nie tylko) problemami. Ale mam pytania.
Streszczenie dla ciekawskich, nie wymagane do udzielenia odpowiedzi ;) : kupiłem elementy elektroniczne, chińczyk wysłał coś zupełnie innego, założyłem spór żądając refundacji 100% lub wysłania właściwego towaru, ze zdjęciem niewłaściwego towaru, i informacją że niewłaściwy towar mogę odesłać ale przy pokryciu kosztów 7$.
Chińczyk odpisał że proponuje mi zatrzymanie towaru i refund 60%, nie zgodziłem się powracając do pierwotnych żądań.
Nie zgodziłem się.
Właściwy problem:
Teraz przedstawił kontrpropozycję: wyśle mi towar raz jeszcze, zaś refundację ustawił na 0$.
1. Co się dzieje przy kliknięciu Accept, czy mam możliwość zmiany refundacji, czy powinienem najpierw kliknąć Modify a później ew. Accept. czy może unikać obu opcji. Innymi słowy czy przyciski typu Accept działają na zasadzie: kliknąłeś to poszło, czy otwierają jednak jakieś okno edycji?
2. Czy jeśli opis dysputy wygląda tak:
i go zaakceptuję, to jest to w jakiś sposób wiążące - do wyegzekwowania, czy dostanę nowy okres ochrony na wysyłkę poprawnego towaru, czy może sprzedawca dostaje kasę a ja mam liczyć na jego prawdomówność?
Najchętniej poczekałbym na właściwy towar, ale zastanawiam się czy ta druga wysyłka jest objęta ochroną aliexpress?
Tego nie ma jasno w FAQ, moje wątpliwości dotyczą zwłaszcza tych 2 punktów z FAQ
Z tego nie wynika czy kliknięcie Accept przy propozycji sprzedawcy że wyśle towar ponownie, spowoduje że on natychmiast dostaje kasę? Czy jednak jest to w jakiś sposób sprytniejsze?
Pozdrawiam i na dobre rady liczę ;)
1 lip 2015, o 22:57
Jeżeli klikniesz Accept, spór zostanie zakończony, a zamówienie potwierdzone - sprzedawca otrzyma pieniądze.
Najlepszym rozwiązaniem będzie anulowanie sporu i poproszenie o przedłużenie ochrony, do czasu otrzymania właściwego towaru.
5 lip 2015, o 20:10
Zamówiłem trochę elementów elektronicznych. Cena za całość to kilka tyś, waga paczki ok 15 kg więc majfrend zamiast Cina Post wysłał to DHLem. W sumie to mnie tonie zdziwiło ale od momentu kiedy dostałem @ o wysłaniu przesyłki mija 8 dni i na stronie DHL wyświetla, że nie ma takiej przesyłki. Okres ochrony wyraźnie się skrócił (pewnie dlatego, że paczki DHL idą szybciej) i dziś pokazuje 15 dni. Czy mam powód do zmartwień? Majfrend przesłał info o nadaniu przesyłki 2 dni po złożeniu zamówienia więc chyba nie gra na czas. Domyślam się, że numer nadania jest fałszywy i mimo, że sprzedawca ma FB 99% to zaczynam się zastanawiać co jest grane? Ile czasu idą paczki DHL?
5 lip 2015, o 20:38
Ile by nie szły to w trackingu powinny być widoczne, DHL raczej nie ma problemów ze śledzeniem. Pewnie przesyłka wcale nie została nadana, duże zamówienie zwiększa takie prawdopodobieństwo, pewnie nie ma wszystkiego i dopiero kompletuje.
6 lip 2015, o 00:09
Też tak pomyślałem, ale w aukcji jest wysyłka w ciągu 8 dni roboczych a nr nadania dostałem po dwóch. Jak by chińczyk chciał grać na czas to by chyba 8go dnia mi podesłał fejkowy numer. To konkretnie ta aukcja
http://www.aliexpress.com/item/100W-0-2 ... 66269.html W ogóle to nr śledzenia ma 10 cyfr a wg strony DHL powinien mieć 11 lub 8 i literę. :/ Dopiero zauważyłem. Z tego co czytam, to niektórym paczki wysłane DHLem dochodzą w 3-5 dni. Za tydzień to już muszę wiedzieć na czym stoję, bo teraz mam szczyt sezonu i albo zamówię w kraju albo u innego chińczyka.
Pisać do nich, czy poczekać jeszcze z tydzień i zakładać spór? Zamrożona kasa mnie nie boli. Gorzej jak bym musiał dwa zamówienia opłacić.
7 lip 2015, o 12:37
Faktycznie, podał fejkowy numer ale dzisiaj wysłał paczkę i podał poprawny więc mam nadzieję, że szybko otrzymam towar.
8 lip 2015, o 00:08
Drodzy forumowicze :)
Proszę o pomoc. Otrzymałem zniszczony towar - oczywista wina sprzedawcy. Chciałem się dogadać - niestety. Otwarłem spór z pięknym materiałem dowodowym, dostałem odpowiedź sprzedawcy, eskalowałem spór. Po paru dniach dostałem odpowiedź od "mediatorów" :), a wraz z nią dwie propozycje zakończenia sporu: 1 i 2. Propozycja numer 1 jest w pełni satysfakcjonująca, kliknąłem "Respond", odpisałem że wybieram opcję numer 1. Licznik nadal odlicza 3 dni, status sporu bez zmian: Dispute Escalated - Waiting for both parties to respond. Sprzedawca milczy - jak wspominałem, sprawa prosta i oczywista, więc co mógłby napisać ...
Przeczytałem wszystko 10 razy. Wolę jednak się upewnić od kogoś kto był w podobnej sytuacji: rozumiem, że po zakończeniu odliczania, ktoś ponownie popatrzy na spór i przeczyta moją odpowiedź, po czym zakończy spór wedle satysfakcjonujących mnie ustaleń? Czy to wszystko co powinienem zrobić, czy jest jeszcze coś napisane gdzieś małymi literkami, o czym nie wiem?
Dopytuję, ponieważ zostałem ewidentnie zrobiony w bambuko i nie chcę przez niedopatrzenie stracić szansy na pozytywne zakończenie sprawy. Z góry dzięki za pomoc!
8 lip 2015, o 09:43
Wszystko jest w porządku, wybrałeś opcję 1, sprzedawca dostał o tym informację i macie 3 dni na ew. ustosunkowanie się, dosłanie jakichś dodatkowych zdjęć czy dowodów. Przy braku odpowiedzi od sprzedawcy, sprawa zostaje zamknięta zgodnie z Twoim wyborem
8 lip 2015, o 15:12
Witam. Zakupiłem na Aliexpress radia samochodowe 4 szt. Wg opisu aukcji fabrycznie nowe, wymontowane z salonowych samochodów. Przesyłka została zatrzymana na cle, po odprawie i opłatach otrzymałem ją w dniu dzisiejszym. Po rozpakowaniu okazało się że dwie sztuki radioodbiorników wyglądają na nowe, mają folie na wyświetlaczach. Natomiast dwa pozostałe nie zgadzają się z opisem aukcji - ewidentnie używane. Do końca ochrony pozostało jeszcze 20 dni, natomiast użytkownik od którego kupiłem radia ma usunięte konto na Alim. Jak w tym przypadku postąpi administracja serwisu jeśli otworzę spór i będę chciał się domagać zwrotu części wpłaconej kwoty?
8 lip 2015, o 15:20
Nie jestem pewny ale w tej sytuacji chyba nie możesz otworzyć sporu. W każdym bądź razie chyba i tak już nie masz nic do stracenia więc próbuj.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.