Switch to full style
Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.

Regulamin działu

Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
Odpowiedz

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 lut 2015, o 22:29

Przeżyłem szok. Dziś dotarła do mnie paczka z zamówionym telefonem ZTE Z5S jak zawsze. Biorę się do rozpakowywania, a tu po wyjęciu z pudełka stwierdziłem brak telefonu w środku . Na pierwszy rzut oka wszystko niby w porządku, ale jak się bliżej i dokładniej przyjrzeć to widać powtórnie sklejony karton od spodu. Wygląda na to ,że ktoś ukradł telefon i zakleił z powrotem i tak paczka dotarła do mnie. Poczta mnie zlała,złożyłem reklamację , ale oni twierdzą ,że nic do tego nie mają. Policja twierdzi ,że nie ma znamion przestępstwa i każą się kontaktować ze sprzedawcą bo może nie wysłał. A telefon niby przechodził przez urząd celny bo jest pieczątka. Nie wiem co robić jestem załamany bo to moja pierwsza taka "przygoda" z zakupem . Atak bardzo chciałem go mieć !
Telefon kupiłem w http://www.lightinthebox.com/pl/zte-nub ... 05645.html

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 lut 2015, o 23:01

Ok, przykra sprawa. Tylko co to ma wspólnego z wątkiem, w którym piszesz??? Mam to zamieścić w FAQ?

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

16 gru 2015, o 14:58

Cześć.
W części FAQ dotyczącej zwrotu podatku VAT:

P: Wygrałem spór, odesłałem produkt, otrzymałem zwrot pieniędzy. Czy w tej sytuacji mogę się ubiegać zwrot VAT, który zapłaciłem gdy przesyłka przyszła do Polski?
O: Niestety nie, VAT w tej sytuacji nie jest zwracany.


Nie jest tak do końca. Można ubiegać się o zwrot VAT i jest to jak najbardziej respektowane przez Urząd Celny - właśnie przed momentem z nimi rozmawiałem.

Po kolei:
1. Spór ze sprzedawcą zakończył się pozytywnie.
2. Otrzymujemy zwrot części "netto" (tej płaconej w Chinach).
3. Odsyłamy przedmiot sporu (np. wadliwe urządzenie / telefon) przesyłką z trackingiem do sprzedawcy.
4. Po odebraniu przesyłki (potwierdzenie dostarczenia, zwrot pieniędzy) wysyłamy pismo do właściwego Oddziału Celnego, dołączając:
a) potwierdzenie pierwotnej opłaty VAT
b) potwierdzenie nadania i odbioru przesyłki zwrotnej
c) potwierdzenie zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę

Tyle teoria, tak mówią w WER/UC.
Co do praktyki, będę miał okazję to przetestować na sobie, bo właśnie jestem w środku sporu o niedziałające urzadzenie od którego zapłaciłem VAT.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

16 gru 2015, o 15:10

Ok, jesli teoria pokryje się z praktyką, naniosę poprawki. Daj znać.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

16 gru 2015, o 15:13

blue_voyager napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

OK, jak zrealizuję całość i wszystko się uda, powiadomię.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

5 sty 2016, o 15:21

Wniosek o unieważnienie zgłoszenia celnego a następnie o zwrot zapłaconego VAT-u
=============================================================================

Wniosek o unieważnienie zgłoszenia celnego można złożyć w terminie 3 miesięcy od daty odprawy!

Wniosek należy kierować do właściwego urzędu celnego, w zależności od tego, z jakiego WER-u przyszła paczka (dla przykładu: jeśli jednostką przez którą przechodziła paczka był WER Zabrze, to wniosek należy kierować do jednostki "piętro" wyżej, czyli w tym przypadku do urzędu celnego w Rybniku).
http://i.imgur.com/VDzGyep.png
http://www.katowice.scelna.gov.pl/jedno ... -w-rybniku

W treści wniosku należy wpisać właściwy nr z dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego (czyli z tzw. OGL-a). Oczywiście koniecznością jest posiadanie tegoż dokumentu (ew. skanu, kopii, etc.), ponieważ należy do pisma dołączyć również jego kopię.
http://i.imgur.com/tXx8gPR.png

Należy także dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego nadanie przesyłki zwrotnej (np. z Poczty Polskiej). Przesyłka w jakiejkolwiek formie musi posiadać tzw. tracking, czyli możliwość śledzenia jej drogi. Koszt samej wysyłki też można odzyskać: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/refunded-returns (chociaż prawdopodobnie tylko do końca roku).

Całość należy wysłać do właściwego urzędu celnego w formie pisemnej, z własnoręcznym podpisem. Tylko z kronikarskiego obowiązku wspominam, że można taki wniosek przesłać również elektronicznie, ale wymagane jest posiadanie podpisu elektronicznego (NIE Profilu Zaufanego, tylko właśnie podpisu elektronicznego).

Po pozytywnej decyzji unieważniającej zgłoszenie celne należy zwrócić się osobnym wniosek do naczelnika Urzędu Skarbowego (właściwego do miejsca zamieszkania) o zwrot zapłaconego podatku VAT (szczegóły będą się znajdować w pouczeniu w piśmie z urzędu celnego).

TREŚĆ PISEMNEGO WNIOSKU
–––––––––––––––––––––––––––––––

Urząd Celny w Rybniku
Kłokocińska 51
44-251 Rybnik
{oczywiście jeśli szło przez inny WER, to adres będzie inny}

{tu podać swoje dane: imię, nazwisko, adres, oraz nr telefonu kontaktowego}

Wnoszę o unieważnienie zgłoszenia celnego OGL/332040/xxxxxxxxxxxxx z dnia 2015-xx-xx. Z uwagi na fakt, że towar okazał się wadliwy i zwrócono go do sprzedawcy, proszę o unieważnienie wyżej wymienionego zgłoszenia celnego, które będzie podstawą do zwrotu podatku VAT. Towar odesłano za pośrednictwem Poczty Polskiej, nr nadania: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

......................................
(czytelny podpis)

załączniki do niniejszego wniosku:
1) kopia OGL
2) kopia potwierdzenia nadania przesyłki zwrotnej do sprzedawcy

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

8 lut 2016, o 21:22

Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


Najprawdopodobniej czas ten został zmieniony z 5 na 12 dni kalendarzowych. A co najciekawsze, samo Aliexpress opisuje ten termin jako 15 dni.
Obrazek

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

6 kwi 2016, o 18:54

Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Warto doprecyzować - pod warunkiem, że nasz okres ochronny nie zakończył się w trakcie trwania sporu. Bowiem zegar nadal tyka i zdarza się, że spór otwieramy od 5 do 7 dni przed końcem okresu ochrony, a sam spór może trwać dłużej.

Uważam, że także dla uściślenia należałoby dodać, iż rozwiązanie zaproponowane przez arbitra nie musi być wiążące i ostateczne.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

10 mar 2017, o 08:41

Przydało by się dodać do serwisów trackingowych alipaczka.pl. Im więcej osób tam będzie sprawdzać swoje paczki tym bardziej dokładne będą statystyki czasów doręczenia.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

10 mar 2017, o 08:48

zrobione
Odpowiedz