Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
19 lis 2014, o 03:27
Jak juz dostaniesz zwrot kasy to spojrz do kuponow. Wg mnie powinienes dostac rowniez kupon z powrotem. Bo to bym fizyczny kupon ktory wybieralo sie w polu "Kupony", a nie automatyczny rabat (np. przy zakupie powyzej jakiejs kwoty).
19 lis 2014, o 08:50
Jeśli nie zgadzasz się na powtórną wysyłkę to po prostu eskaluj spór. Chociaż propozycja powtórnej wysyłki dobrze świadczy o sprzedającym, bo zwykle w takich sytuacjach piszą, że paczkę wysłali, tylko statusy się nie aktualizują i musisz cierpliwie czekać.
19 lis 2014, o 09:36
To akurat prawda w bardzo wielu przypadkach. Dobrze być czujnym, lekko podejrzliwym i dmuchać na zimne.
A tutaj to już możesz zapłacić frycowe za swoje gapiostwo. Faktycznie Ali jak zatwierdzi, to na ostatniej propozycji. Czyli zero do zwrotu. Czyli lepiej będzie teraz anulować (o ile przy eskalacji jest taka opcja, bo nie wiem). Jeśli Ci się to uda, to potem z pewnością będzie możliwość wszczęcia ponownego sporu. Wszak jesteś objęty ochroną kupującego aż do upływu tego okresu.
Eskalowanego sporu nie da się wznowić po jego wcześniejszym odwołaniu, tutaj był brak mojej wiedzy w tym temacie. Jak eskalowany spór zamkniesz to już po temacie. Natomiast z czterech sporów które pozostały, dwa Ali rozpatrzyła po mojej myśli (czyli nie 0.00$ jak zmienił sprzedawca tylko te ~50% jak chciałem na początku) a pozostałe dwa wciąż są nie rozstrzygnięte. Mam nadzieję, że skończą się tak jak wcześniejsze, bo to ta sama sprawa z jednej przesyłki.
Co do czujności w kontaktach z niektórymi sprzedającymi to ten obiecywał że wyśle kasę ASAP ale żebym zakończył spór i potwierdził dotarcie przesyłki. Przecież gdybym to zrobił, nie zobaczyłbym żadnej kasy ani nie miałbym możliwości otwarcia sporu. Osobiście w kontaktach z chińczykami zauważyłem, że stosują zasadę "ostatecznej transakcji", czyli po tej choćby i potop ale trzeba z niej wycisnąć jak najwięcej, bez względu na własną reputację handlową. Być może jeśli handlują zkimś dłużej to nastawienie się zmienia, ale przypadkowego klienta traktują tak, jakby i tak miał więcej nie wrócić.
19 lis 2014, o 10:08
Witam
Zakupiłem w czerwcu tego roku ten telefon
http://www.aliexpress.com/snapshot/6138479505.html, postanowiłem go zwrócić
wygrałem spór i wysłałem telefon ,ale od czasu wysłania telefonu sprzedawca się nie odzywa i nie chce zwrócić pieniędzy !!!
POMÓŻCIE !!! Co mam zrobić ???
- Załączniki
-

- Bez tytułu.png (231.64 KiB) Przeglądane 983 razy
-

- Bez tytułu1.png (222.72 KiB) Przeglądane 983 razy
19 lis 2014, o 20:35
Jeśli nie zgadzasz się na powtórną wysyłkę to po prostu eskaluj spór. Chociaż propozycja powtórnej wysyłki dobrze świadczy o sprzedającym, bo zwykle w takich sytuacjach piszą, że paczkę wysłali, tylko statusy się nie aktualizują i musisz cierpliwie czekać.
Okej ale cena zwrotu jaka się wyświetla to
0$ to znaczy chyba że sprzedawca nie zgodził się na full refund, tak więc
z tego co czytałem powyżej jeśli esaluje spór to pieniędzy nie otrzymam mam rację ??? jeśli nie to jakie jest
prawdopodobieństwo że po esakalacji sporu otrzymam pełny zwrot kasy? i ile to potrwa. Z góry dzięki za odpowiedź :)
19 lis 2014, o 20:41
Po to eskalujesz spór by przedstawić swoje oczekiwania i to że się nie zgadzasz z propozycją sprzedawcy. Głupio więc byłoby gdybyś nie mógł żądać full refund, po co wtedy eskalować spór? Możesz żądać przy eskalacji zwrotu, ale nie oczekuj, że ktoś Ci powie jakie jest prawdopodobieństwo załatwienia sprawy po Twojej myśli bo to niepoważne. Skąd ktoś miałby to wiedzieć?, Ali może przyznać zwrot, równie dobrze może się przychylić do propozycji powtórnej wysyłki.
19 lis 2014, o 22:12
Jeśli bym wybrał eskalacje sporu i domagał się full refund to czy ali mogło by rozpatrzyć ten wniosek na moją niekorzyść tzn; zwrot tylko połowy kosztów? Zastanawiam się czy nie zgodzić się na propozycję ponownego wysłania przez sprzedawcy mojej paczki co byś mi poradził w tej sytuacji? Eskalować i domagać się pełnego zwrotu czy pozwolić sprzedawcy na ponowną przesyłkę? jeśli zgodził bym się na ponowną wysyłkę to czy będzie ona obarczona ochroną (buy protection) jak miało to miejsce podczas zakupu???
Z góry dzięki za pomoc ;)
19 lis 2014, o 23:18
Jeśli Alli uzna Twój spór, to refund raczej będzie w całości bo przecież nie dostałeś paczki. Natomiast jeśli zdecydujesz się na powtórną wysyłkę to żądaj przedłużenia czasu ochrony, sprzedawca może to zrobić i pewnie sam by Ci to zaproponował.
20 lis 2014, o 00:28
Jeszcze jedno pytanie :D
Jeśli dokonał bym tej eskalacji to jak by wyglądały formalności ?
Pewnie musiał bym przedstawić jakieś dowody dla ali tzn. print screeny śledzenia paczki oraz rozmowę z sprzedawcą ?
20 lis 2014, o 08:02
Niekoniecznie. W sytuacji gdy nie otrzymałeś paczki sprawa jest oczywista - tracking to najlepiej udowadnia, a Alliexpres ma dostęp do numeru przesyłki w szczegółach Twojego zamówienia.