Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
14 lis 2014, o 17:00
Witam
Mam takie pytanie ponieważ zamówiłem ponad miesiąc temu paczkę na ali i niestety są opóźnienia z dostarczeniem, Myślę sobie ok trudno trzeba czekać, ale sprzedający mi wysyłał błędne numery nadania tracking number więc zacząłem się niepokoić, więc założyłem spór że numery są błędne i nie mogę namierzyć paczki, sprzedawca mi odpisał że wysyła zawiadomienie do firmy logistycznej o wstrzymaniu dostarczenia przesyłki dopóki nie anuluje sporu. Kiedyś czytałem że po zamknięciu sporu nie można już go ponownie otworzyć więc co zrobić w takiej sytuacji? ciągnąć dispute dalej czy zamknąć i czekać a w razie czego otworzyć kolejny spór ( jeżeli w ogóle się da)
Z góry dziękuję za odpowiedzi
14 lis 2014, o 17:02
Najpierw podaj numer paczki i link do sprzedającego/aukcji.
14 lis 2014, o 17:12
Witam, czytam stronę za stroną. ale potrzebuje potwierdzenia.
Kupiłem telefon Xiaomi MI3 który okazał się podróbką, założyłem spór ze zdjęciami potwierdzającymi, że jest do niskiej jakości podróbka. W sporze zaznaczyłem pełny zwrot i że nie odsyłam telefonu. chińczyk nie przedstawił tego co on by chciał, jedynie wymieniamy wiadomości. Teraz moje pytanie jest takie czy po upływie tego czasu spór zostanie akceptowany na podstawie tego co ja zaproponowałem, czy wtedy wtrąci się Ali??
14 lis 2014, o 17:18
Żeby ali "wtrąciło" się do sporu musisz go eskalować. A jak licznik na Twojej propozycji i odlicza a sprzedawca do tego czasu się nie odezwie to spór zostaje zamknięty na Twoich warunkach. Zresztą tam u góry w zamówieniu gdzie jest licznik wszystko pisze, są objaśnienia co, jak i kiedy.
14 lis 2014, o 17:29
Tak wiem ale nie byłem pewny, bo chińczyk w wiadomościach pisze abym odesłał i wtedy zwróci mi kase, a nie zmienia nic w sporze tak jak by nie wiedział co się stanie jak upłynie czas.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
14 lis 2014, o 17:29
sprzedający ma kilkadziesiąt pozytywów ale wiadomo że może to o niczym nie świadczyć, jestem w stanie uzbroić się w cierpliwość bo ma jeszcze kilkanascie dni na dostarczenie paczki ale nie byłem pewien czy po uplywie tego terminu można otworzyc dyspute i dlatego założyłem ją teraz. Czy jeżeli zamknę ten spór to za miesiąc moge otworzyć go jeżeli ta paczka w końcu nie dojdzie? czy nie można otworzyc ponownie sporu jeśli się go zamknęło?
14 lis 2014, o 17:54
Nie rozumiem w ogóle co to za dziwna praktyka szantażowania kupującego wstrzymaniem dostawy jeśli nie zamkniesz sporu. Ja w takiej sytuacji od razu eskalowałbym spór i przedstawiłbym Alli korespondencję ze sprzedawcą, zwłaszcza to dziwne żądanie.
14 lis 2014, o 18:05
Skoro ma kilkadziesiąt pozytywów tylko tzn że raczej wałek z niego jest. Widzę że nie chcesz podać ani nr ani linku do sprzedawcy ok.
Eskaluj spór w takim razie bo nic innego tu nie można Ci doradzić.
Wiesz przynajmniej czy numer przesyłki jest poprawny (suma kontrolna) czy wyssany z palca ?
14 lis 2014, o 18:14
Wiesz, te kilkadziesiąt pozytywów to też nie jest jakaś tragedia. Sam mam sprzedawcę, który ma co prawda sto kilkadziesiąt pozytywów, ale gdy zaczynałem u niego kupować to miał ich kilkanaście. Zamawiałem u niego z dziesięć razy i zawsze było ok. A zdecydowałem się na niego bo nikt inny nie miał tego co potrzebowałem. Nie ma reguł.
Natomiast tu jest ewidentna sprawa, gdyby mnie sprzedawca czymś takim szantażował, posłałbym go na drzewo.
14 lis 2014, o 22:09
ale ciekaw jestem czy zamykając spór w tym momencie mogę go ponownie otworzyć za 2 tygodnie
to jest numer przesyłki
RI153743095CN
a to sklep sprzedającego
http://www.aliexpress.com/store/group/C ... 51902.html
14 lis 2014, o 22:27
RI ... to sa zazwyczaj paczki o niskiej wartosci bez trackingu - pewnie zamawialas pierdulke jakas
co do sporu - nie rob cancel skoro zaczales, zawsze mozesz przedluzyc czas
taka uwaga
- sprzedawca nie ma mozliwosci cofniecia paczki, po jej nadaniu, chyba ze w kurierze w stylu fedex
- nie ma zadnego info o czasie nadania tej pierdulki, ale tu coraz wiecej ludzi pisze "ratunku/okradziono mnie" juz na nastepny dzien po zaplacie
- przesylki ponizej 10$ zwyczajowo nie sa objete trackingiem, a jesli ktos go chce zawsze moze zaplacic za dhl ok 40$
14 lis 2014, o 23:03
Witam,
Zamawiałem te buty:
http://www.aliexpress.com/snapshot/6266210336.htmlJednak po jakimś czasie użytkowania, szybko się zniszczyły wkładki plus z jednym bucie zrobiła się dziura (koło pięty w środku buta)
Zdjęcia:
http://imgur.com/a/eQL9DOtworzyłem spór o słabą jakość produktu, złączając powyższe zdjęcia.
Chińczyk mi odpisał, że może dać max 15 $ refunda, ale mnie to nie zadawala bo buty kosztowały 68 $, a już po miesiącu wkładki są to wywalenia i zrobiła się dziura w środku..
Odpisałem mu:
Później on odpisał prawie to samo co na początku:
Moje pytanie co mam zrobić w tym wypadku ? Odpisać coś jeszcze i eskalować spór czy od razu eskalować ?
I czego mogę się spodziewać po eskalacji sporu, ile on może trwać maksymalnie ?
Z góry dziękuję za pomoc
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.