Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
13 maja 2014, o 01:16
Witam Wszystkich forumowiczów
Jako świeży na tym forum przepraszam ze wcinam się w temat, ale chciałbym prosić o radę i sugestie. Tak jak w temacie chciałbym otworzyć spór z swoim sprzedawcą. Jednak chciałbym podać co mnie skłania ku temu i zasięgnąć Waszej rady. Wiem że na Ali potrzebna jest cierpliwość zwłaszcza przy Singapur post.
Sprawa wygląda następująco:
02.05.2014 zakupiłem telefon (wartość umówiona na 35$ telefon gift "ala-marka" ale to mniej istotne)
05.05.2014 zapytałem kiedy będzie mógł mi wysłać telefon
08.05.2014 napisał że wysłał mi telefon wczoraj o numerze przesyłki RWxxxxxxxxxSG (taki numer widnieje w statusie Ali) ale...
poczta zgubiła paczkę i teraz che mi wysłać ponownie tylko niema mojego koloru i czy może inny. Odmówiłem jednocześnie pytając kiedy będzie miał mój kolor. Stwierdził że może za kilka dni lub dłużej. Więc napisałem że musimy wypracować rozwiązanie do zwrotu gotówki.
09.05.2014 określił iż będzie już miał mój kolor i dziś wieczorem wyśle.
W związku z tym analogicznie nowa paczka = nowy numer przesyłki ---poprosiłem by podał mi numer śledzenia i tu moje zdziwienie"
"The package lost,But we resend it. and use the same number." ---> czy to jest możliwe??? (to i brak numeru jest powodem że chcę otworzyć spór)
Jeśli chodzi o numer na żadnej stronie go niema
Proszę o sugestie opinie...
13 maja 2014, o 01:27
Nie zgadzaj sie na takie warunki ze "nowa paczka ten sam numer"
Zglos spor do Ali, dostaniesz zwrot kasy, zakupisz i zaplacisz jeszcze raz, dostaniesz nowy TN
Innego wyjscia nie ma
Pzdr
13 maja 2014, o 14:23
Sprzedawca odezwał się do mnie i zaproponował przelanie należności za telefon na jego konto PayPal. Zrobić tak czy raczej zastosować numer z "kupnem"?
13 maja 2014, o 14:28
Tobie różnicy to nie zrobi, a Chińczyk zaoszczędzi na prowizji dla aliexpress.
Wysłane z mojego ZTE V975 przy użyciu Tapatalka
13 maja 2014, o 14:37
Raczej na przelanie pieniedzy na JEGO konto PayPal tez sie nie zgadzaj :)
Chinczykom nigdy nie idz na reke.
Zrob wszystko oficjalnie przez Ali.
13 maja 2014, o 15:51
Witam,
Dzieki za odpowiedzi.
Wracając do chęci założenia sporu:
jako powód:
podam zły numer trackingowy
i pełny zwrot
czy muszę to w jakiś sposób udowadniać (np. printsreen-em z jakiejś strony) ?
i jakiej reakcji mogę się spodziewać (wiem ze trudne do przewidzenia),
ale zapewne macie bogatsze doświadczenia niż moje pierwsze.
Podając informacyjnie:
Szukając info o NT znalazłem jeszcze stwierdzenie iż część z nich
(mowa o sprzedawcach) praktykuje wysyłanie nierejestrowanymi listami i podają fałszywy
numer pomimo iż jest to niezgodne z regulaminem ali...
źródło:
"http://www.wykop.pl/wpis/7750702/mowilem-ze-to-byl-falszywy-numer-trackingowy-mowil/"
dlaczego tak robią?
"Otrzymają oni kasę, jeżeli:
- podadzą nr trackingowy
- ty potwierdzisz otrzymanie przesyłki LUB miną 2 miesiące od podania przez nich nr trackingowego"
źródło
"http://www.fly4free.pl/forum/aliexpress-zakupy-temat-zbiorczy,82,35739&start=140"
inni użytkownicy na forach że NT z Singapur post czasami jest widoczny (możliwy do weryfikacji)
dopiero w Polsce.
14 maja 2014, o 16:45
mam pytanie, kupiłem sobie zegarek na ali. Free shiping byl China Post, ale pomny doświadczeń dopłaciłem kase za HK post. Oczywiscie chinczyk cos pomieszal i wyslal CP . Oczywiscie otworzylem dispute i opisalem wszystko. Za to chinczyk chce zebym zmienil powod sporu i niby odeslal zakup. Zgodzic sie na to, czy olac cieplym moczem i w razie odrzucenia przez niego zrobic escalate
14 maja 2014, o 19:19
Spor
Powod: different method logistics
Jeb Chinczyka w zeby - wiekszoscto cwaniaki i oszusci, kombinatorzy
Jak sie nie zgodzi na partial refund (pewnie jakies 2-3 dollary) to jeszcze raz i escalate
Z nimi trzeba jechac rowno jak zaczynaja cwaniakowac - nie ma zmiluj
15 maja 2014, o 20:25
Kolega "bontek" napisał mi co zrobić ale tak się ociągałem że dziś zobaczyłem na Siginpost (tzn że wysłał czy zrobił tylko rejestrację?)
- Załączniki
-

- 17track
- Przechwytywanie1a.JPG (47.14 KiB) Przeglądane 2790 razy
-

- singapore post
- Przechwytywanie.JPG (29.71 KiB) Przeglądane 2790 razy
15 maja 2014, o 20:36
Bedzie wyslane. Spij spokojnie.
15 maja 2014, o 21:40
Ja wczoraj otworzyłem spor bo moja paczka została niby wyslana 29.04 tylko ze jej tracking nigdzie nie istnieje. Co w przypadku jezeli po 4 dniach bo tyle zostało kolesiowo na odp. nie odezwie sie do mnie. Ja nie chce od niego zwrotu kasy po prostu dowodu ze on wogole ta przesylke nadal. Najgorsze jest to ze moj chinczyk juz nic nie sprzedaje i sie nie odzywa. Jak od niego zamawialem to miał prawie 1000 komentarzy z czego 97% 97 pozytywnych
15 maja 2014, o 22:44
Walek. Nic nie wyslal dlatego TN nie istnieje. Dostaniesz zwrot kasy i tyle. Wiekszosc kupujacych (nie tylko Polakow) na Aliexpress nie jest na tyle kumata aby sprawdzac track number i na to wlasnie liczy Chinczyk oszust ze zarobi na naszej niewiedzy. Niestety takich jest Duzo. Duzo jest tez uczciwych. Na jednym zarobisz na innym dealu stracisz bo zamowisz cos a dostaniesz cos o innej specyfikacji / nizszej wartosci....wiec nalezy byc czujnym i NIGDY NIE UFAC CHINCZYKOM w biznesie.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.