Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
3 maja 2016, o 03:36
Witam serdecznie,
Kupiłem sobie telefon w jednym ze sklepów na aliexpress.
Telefon przyszedł ale ładowarka była DOA. Nie działała od początku.
Przecież nie będę im odsyłał telefonu z powodu ładowarki, tym bardziej że typowa 1A. Więc otworzyłem spór z materiałem zdjęciowym i filmem z prośbą o refund na stosowną kwotę.
Sklep mi odpowiedział, że oczywiście jak najbardziej ale przedtem mam zmienić powód sporu na jeden z tych pokazanych na zdjęciu. Nawet zdjęcie mieli już przygotowane z ładną strzałką.

Co się stanie jak zmienię powód sporu? Nie zablokuję sobie możliwości np.: późniejszej reklamacji?
3 maja 2016, o 08:47
Co ma gwarancja do powodu sporu? Np powód "nie potrzebuję tej rzeczy" nie oznacza, że nie możesz jej reklamować.
3 maja 2016, o 09:20
Otworzyłem spór a później roszczenie w PayPalu, ile czasu trwa rozpatrzenie roszczenia przez PP ?
3 maja 2016, o 10:33
Bardziej chodzi mi o to czy w momencie kiedy zmienię powód sporu na np.: "nie potrzebuję tej rzeczy" to sprzedawca nie stwierdzi nagle: "acha, nie potrzebujesz, to proszę odesłać". Wszystkie te powody, które zakreślił tak naprawdę wymagają odesłania rzeczy, a przy okazji nie zgadzam się na "full refund" ale na "partial refund".
Czyli de facto zgadzam się odesłać telefon za kilka dolarów zwrotu za zepsutą ładowarkę. Do tego się to formalnie sprowadza.
Sprzedawca powie "no fajnie, przyjacielu, to teraz czekamy jak nam odeślesz telefon i zaraz potem zwrócimy Ci te kilka dolarów o które prosisz".
Czy to nie jest tego rodzaju mina?
>blue_voyager
Dziękuję za przeniesienie postu do odpowiedniego wątku.
3 maja 2016, o 11:20
Przecież spór to są negocjacje (a eskalacja to dodatkowy arbiter jak strony nie mogą się dogadać).
Jak sprzedawca powie: "odeślij wszystko a my zwrócimy ci 10% tego co zapłaciłeś" to nie musisz się zgodzić (nie znam nikogo kto by się zgodził na taki biznes).
Jeszcze nie czytałem tutaj historii by ktoś odesłał cały zamówiony towar w zamian za "partial refund".
3 maja 2016, o 11:43
Nie no, nikt nie pisze, żeby odsyłać. Chodzi raczej o to, żeby się nie zablokować w jakiś sposób taką zmianą.
Czyli co, zmienić powód sporu i czekać na reakcję? A jak zacznie gość potem kręcić to zawsze będę miał pole manewru?
3 maja 2016, o 11:52
Poczytaj FAQ, bo tam jest wiele pożytecznych wiadomości.
Pole manewru masz jak jest ochrona i jak nie eskalowałeś sporu.
Co zrobisz to zależy od ciebie
5 maja 2016, o 11:04
Otworzyłem spór o zwrot pieniędzy za uszkodzony towar i sprzedawca prosi mnie o zamknięcie sporu i podaniu mojego konta paypal na które zwróci pieniądze. Zapłaciłęm przez przelewy24. Robić tak jak mówi czy nie?
5 maja 2016, o 11:06
Nie.
I nie zadawaj pytań na które masz odpowiedź w FAQ.
5 maja 2016, o 15:35
Proszę o pomoc. Bo się sam zagmatwałem. Przesyłka stoi od 5 kwietnia jako wysłana nl post. Zostało mi 20 dni ochrony i zdecydowałem się otworzyć spór o zwrot calości. Sprzedawca odrzucił i napisał e already ship parcel in time now parcel is in buyer's custom buyer need to talk with post office and custom to get the parcel it is buyer's responsibility to clear custom if parcel is lost due to this reason,we will not refund if any document or help buyer need from us,we will support!
Co mam zrobić ? Eskalować czy zamknąć i otworzyć krótko przed końcem. Jakieś dokumenty mam dostarczyć ?
5 maja 2016, o 18:09
Zamknij spór i poczekaj 2 tygodnie.
Nic nie dostarczasz, bo UC się jeszcze nie skontaktował.
9 maja 2016, o 20:33
Sklep zwrucił mi pieniądze na konto Paypal ale saldo konta mam nadal zerowe, jak bede mogł te pieniądze ze zwrotu przeląc na konto bankowe ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.