Switch to full style
Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.

Regulamin działu

Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
Odpowiedz

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

29 wrz 2016, o 14:00

Ocena: Negatywna
Nazwa sprzedawcy: kocolela
Link do sklepu: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/1jWyf/
Zakupiony towar/wartość: LeTV x900 64GB
Opis transakcji:
Telefon zakupiony ze względu na zapewnienia o 24 miesięcznej gwarancji w Hiszpanii.. Po miesiącu użytkowania w telefonie padła płyta główna.. Po kontakcie z serwisem okazało się że mój telefon nie może zostać naprawiony w Hiszpanii i ma tylko rok gwarancji w Chinach.. dodatkowej usługi gwarancyjnej wykupić już nie mogę oczywiście. Telefon czeka na wysyłkę do serwisu w Chinach, a ja pokrywam koszta wysyłki w obydwie strony (Poczta Polska do Chin +/-100zł, i 38USD na wysyłkę powrotną)
Sprzedający się wypiął, nie odpisuje i ma to gdzieś.

Może to nie dotyczy Aliexpress, ale stwierdziłem że warto tutaj o nim napisać.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

16 paź 2016, o 20:46

Ocena: negatywna
Nazwa sprzdawcy:Hope-Team ShenZhen Electronic Technology Co.,LTD
Link do sklepu: https://pl.aliexpress.com/store/1453055
Zakupiony Towar/wartość: Telefon UMI Plus/179,90$
Opis transakcji: Naciągacze. Bezczelnie podają fałszywy nr przesyłki. Nie sugerować się, że to "autoryzowany" sprzedawca. Kupiłem Umi Plus w przedsprzedaży. Numer przesyłki wprowadzili w ostatnim dniu terminu jaki wyznacza Aliexpres. Numer był fałszywy wiec wysłałem zapytanie na co odpisali, że spoko my frend, że u nich jest święto i po świętach zaraz wyślą. Po dwóch tygodniach ponownie sprawdzam nr przesyłki i dalej "nie ma takiego numeru" teraz już na maila nie odpisali wcale więc założyłem spór. Odpowiedź natychmiastowa - zgoda na zwrot kasy. Wynika z tego, że w ogóle nie mieli zamiaru nic wysyłać. Pal licho zamrożoną gotówkę, ale czekałem na ten telefon.
Mój wpis nie jest pierwszy który dotyczy tego sprzedawcy, tak że to nie pojedyncza wpadka tylko nierzetelność sprzedawcy.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

16 paź 2016, o 20:55

Ocena: pozytywna
Nazwa sprzdawcy: Umi Office
Link do sklepu: https://pl.aliexpress.com/store/2028011
Zakupiony Towar/wartość: 2 x Umi Super/320,00$
Opis transakcji: Kupiłem u nich dwa telefony. wysyłka bez problemu, dotarły w 3 tygodnie. Oba miały niezbyt dokładny GPS (co jak się okazało po doczytaniu jest raczej cechą telefonu). Po wymianie korespondencji (również bezproblemowo) zgoda na zwrot kasy. Po namyśle zdecydowałem się na 10% rabatu który zaproponowali. Polecam

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

16 paź 2016, o 22:16

Ocena: negatywna
Nazwa sprzdawcy: OCBM store
Link do sklepu: https://ocbm.aliexpress.com/store/90360 ... 0.0.oyoN8z
Zakupiony Towar/wartość telefon oukitel/142.49%
Opis:
Gość kłamie.
Przed zakupem pytałem czy ma telefon który mnie interesuje.
Odpowiedział że tak.
Przelane pieniądze pod koniec sierpnia 2016.
Do dziś brak wysyłki.
Kilkukrotne emaile.
Odpowiedzi z kilkudniowym opóźnieniem - same kłamstwa - w stylu że ma telefony i je testuje by mieć gwarancję że są sprawne.
Rezygnacja z zakupu. Facet nie potwierdza.
Rozmowa z Aliexpress - czekam na zwrot kasy z Ali.


Ocena: negatywna
Nazwa sprzedawcy:FingerZone Technology Co., Ltd:
Zakupiony Towar/wartość telefon oukitel/179.99$
Link: https://fingerzone.aliexpress.com/store ... 0.0.oyoN8z
Opis:
Podobnie jak OCBM z niewielką różnicą. Po miesiącu oczekiwania wysłał telefon. Kłamał, że ma sprzęt, że już wysyła, że już jutro ble ble ble.

Ocena: pozytywna
Nazwa sprzedawcy: NILLKIN official store
Zakupiony Towar/wartość: etui/6.98$
Link:https://nillkin.aliexpress.com/store/1614012?spm=2114.13010608.0.0.oyoN8z
Opis:
Wysyłka następnego dnia po przelewie. Bez problemów.

Ocena: pozytywna
Nazwa sprzedawcy:Taidea Tech. (Zhongshan) Co., Ltd.
Zakupiony towar: kamień/19$
Link:https://www.aliexpress.com/store/200658?spm=2114.13010608.0.0.oyoN8z
Opis:
Wysyłka następnego dnia po przelewie. Bez problemów.Sam od siebie dołożył prezent.

Ocena: pozytywna
Nazwa sprzedawcy:Westline Brand Phone Case
Zakupiony towar: etui/8.39
Link:https://www.aliexpress.com/store/418533?spm=2114.13010608.0.0.oyoN8z
Opis:
Wysyłka następnego dnia po przelewie. Bez problemów.Bardzo mili. Super kontakt.


Ocena: pozytywna
Nazwa sprzedawcy:dpark Online Store
Zakupiony towar: etui/17.99
Link:https://dparkonlinestore.aliexpress.com/store/1505019?spm=2114.13010608.0.0.oyoN8z
Opis:
Wysyłka następnego dnia po przelewie. Bez problemów.Rewelacyjny kontakt.Bardzo miło

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

3 lis 2016, o 12:39

ocena -pozytywna
wartość 54 usd
https://www.aliexpress.com/store/172776 ... 0.0.wi402r

- zamówione słuchawki, w piątek , w sobotę !!!!! wysłane shenzen (DHL) w poniedziałek rano ku mojemu zaskoczeniu były u mnie . Kontakt super ze sprzedawcą .

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

12 lis 2016, o 00:27

Ocena: negatywna
Nazwa sprzedawcy: iking
Zakupiony Towar/wartość telefon oukitel/ US $168.99 / piece
Link: https://pl.aliexpress.com/item/Original ... Id=5090301
Opis:
Telefonowi się zepsuł dotyk Lenovo K3 Note, wysłałem na gwarancję dnia: 2016-05-02 odpisywał do dnia: 2016-06-20 także od tego czasu nie ma z nim kontaktu, a wysłałem mu cały telefon z pudełkiem RR783936771PL. Jestem w tyle 600 zł to jest cena minimalna. Nie polecam tego sprzedawcę.
SS:
Kod:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

15 lis 2016, o 14:42

Ocena: negatywna
Nazwa sprzdawcy: Globalstar Smartphone
Link do sklepu: https://www.aliexpress.com/store/2094056
Zakupiony Towar/wartość 3 sztuki smartphona blackview A8 po 54usd kazdy
Opis transakcji:
Podczas festiwalu 11:11, zakupiliśmy ze szwagrem i córką po jednej sztuce blackview A8, każdy ze swojego konta. Po transakcji otrzymałem wiadomośc od sprzedawcy że wysyłka moze przedłuzyc się do 5-7 dni ze względu na ilość zamówień ale nie mam się martwić. Dzisiaj otrzymaliśmy wszyscy jednakowy teks, wytłumaczenie
dear
I am sorry to tell you that the product your order is not pass the inspecting of our QC, I can not send the not good product to you.
Therefore,we returned the goods back to factory.
I checked with the factory,they are not sure when the new goods will be finished.
and this mobile is in stock in China and we can send you within 24 hours
it may take 25~60 days to arrive
can you accept that we send you from China
if not hope you can consider others in our shop or cancel this order and choose reason"other reason" or "processing time is out of my exception"
thanks
waiting for your reply"
Dziwne ze wszystkie 3 smarphony uległy uszkodzeniu i zostały odesłane do fabryki. Kłamca i matacz. Sprzedaje towar którego nie ma. Oczywiście cały czas ma dostępny ten model z wysyłką z Niemiec ,ale cena o 14usd wyższa.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

12 gru 2016, o 12:08

Ocena: neutralna
Nazwa sprzdawcy: Tinydeal.com
Link do sklepu: [url]Tinydeal.com[/url]
Zakupiony Towar/wartość: Tablet, 119,99$
Opis transakcji: Kontakt szybki chociaż odpowiadające mi Youlongmei i inne miały 0 pojęcia i na każde pytanie odsyłały mnie do FAQ gdzie i tak niczego się nie dowiedziałem,. Wysyłka dhl-em bardzo szybka ale pakowanie koszmarne. Wrzucili w zwykłą kopertę bąbelkową i tyle. Wszystko w środku latało jak lekko potrząsnełeś do tego opakowanie tableta nijak zabiezpieczone, gdyby ktoś chciał to bez problemu by tablet wyjał i kopertę zakleił na nowo. Na szczęście tablet jest cały i nie ma żadnych defektów, przebarwień na ekranie też nie widać. Więcej będę wiedział później jak tablet wyschnie bo mocno "zroszony" z racji koszmarnego pakowania.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

20 gru 2016, o 17:53

Ocena: negatywna
Nazwa sprzdawcy: Xiaomiforsale.com
Link do sklepu: https://www.xiaomiforsale.com/pl/
Zakupiony Towar/wartość: Mi5 nieco ponad 1600 PLN
Opis transakcji: Telefon zakupiłem w maju kiedy sklep jeszcze dobrze prosperował, był popularny i nawet był w polecanych na miupolska. Teraz sklep się zepsuł, wystarczy poczytać opinie, ludzie wpłacili pieniądze i nie dostali telefonów. Serwis działa/nie działa? Nie wiem ale raczej to drugie. Na początku listopada wysłałem do ich serwisu w Czechach telefon tak jak mi kazali. Od tamtej pory zero odezwu z ich strony, już prawie dwa miesiące a ja bez telefonu i bez kasy.

Edit: nie radzę pisać nic na temat xfs na miuipolska bo nezumi daje warny.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

22 gru 2016, o 16:09

Ocena: negatywna
Nazwa sprzedawcy: Shenzhen Cwell Electronic Technology Co., Limited
Link do sklepu: https://cwell.en.alibaba.com oraz http://www.cwell-hk.com
Zakupiony Towar/wartość: 10 x Redmi Note 4 64GB GRAY /1675 USD + spedycja do Polski DHL

Pomimo, że sklep nie należy do platformy Aliexpress to uzyskałem zgodę na tutejszy wpis, aby ostrzec potencjalnych kupujących.

Opis transakcji:
Zakup w celach dalszego wprowadzenia do obrotu, jestem importerem elektroniki do Polski.
Sklep to typowa hurtownia elektroniki użytkowej - dosyć spora.

W trakcie negocjacji zakupu uzgodniono warunki: pełna wartość towaru dla służb celnych celem realnego vatu, oznakowanie CE, słowem wszystko zgodnie z instrukcjami i z handlową sztuką.
Zakup na firmę więc o kombinowaniu niczym "Janusz biznesu" mowy być nie może!
Sprzedawca z automatu chciał zaniżyć koszta, "bo tak chcą moi rodacy" - nie wyraziłem zgody! ma być to co realnie wpłacone na papierze.
Sprzedająca (Contact Customer Service) zapewniała, że zna wymogi handlu z krajami UE i wie jakie wymogi są potrzebne do odprawy w PL.

Ekspresowa wpłata na konto Sprzedawcy poprzez T/T. Po 3 dniach pierwszy zgrzyt - po drodze pojawił się jakiś bank pośredniczący, który pobrał 16 USD z kwoty Sprzedawcy.

Sprzedająca nie wyśle przesyłki do czasu jak nie wyrównam należności, którą dokonałem błyskawicznie poprzez PayPal.

Po 4 dniach od wysyłki mojego zamówienia z Chin otrzymałem e-mail z Poznańskiego DHL (sic!) i formalne żądania: deklaracja zgodności + faktury zakupu oraz płatności + upoważnienia wraz z nr EORI jako importer.
Wszystko dopełnione, ale to byłoby zbyt piękne, aby nie było cudów z DHL.
Inspekcja paczki i stwierdzono brak znaków CE na telefonach!!!

Decyzja błyskawiczna za moją zgodą- zwrot do nadawcy (pozostawała opcja przepadku na rzecz skarbu państwa lub zniszczenie).

Sprzedająca po stronie Cwell zrobiła wielkie "oczy", że to pierwszy raz się jej to zdarzyło, przecież nigdy nie naklejają CE (zmiana narracji!) - co później w toku rozmów okaże się kłamstwem.
Przecież wszystko było uzgodnione .. CE to wręcz standard, totalne minimum przy wprowadzaniu do obrotu na rynek EU.

Zaproponowano mi przyjęcie zwrotne zamówienia, a po jego otrzymaniu zwrot wpłaconej kwoty pomniejszonej o koszty wysyłki z PL do Chin.
Pierwotnie koszt wysyłki wynosił 43$ w jedną stronę i przy takiej kwocie nie sposób było odmówić, nie marudziłem.

Po 2 dniach przesyłka dociera na terminal w HK i zaczynają się cuda na kiju! Ważne dodania jest, że do czasu złożenia zamówienia sprzedająca wykazywała błyskawiczną responsywność na zadawane pytania poprzez błyskawiczne odpowiedzi w platformie Alibaba Message Center, wszelakie e-maile, poprzez komunikator WhatsApp (w godzinach dostępności i uwzględnieniu różnicy czasowej).
W momencie zaistnienia problemu natury CELNIK STOP! zaczęła się droga przez mękę i zmiana narracji.
Zwrot o 180 stopni na zasadzie - gościu chrzań się!

Zdawkowe odpowiedzi czasem po 2-3 dniach na podanie terminu zwrotu wpłaconej kwoty, pokrętne tłumaczenia, że z Hongkongu do Shenzen nie mają dobrego kuriera i nie wiedzą jaki będzie realny koszt zwrotnej przesyłki. W spór zaangażował się mój znajomy, inny dostawca z HK, z którym nie mam od lat problemów, a który to w moim imieniu skontaktował się ze Cwell, niestety został ... przepędzony na 4 wiatry.

Kiedy w trakcie kolejnych konwersacji popełniłem "mega blef" strasząc wystąpieniem o pomoc do Wydziału Ekonomiczno-Handlowo Konsulatu RP w HK jako oszukany podmiot ze wsparciem lokalnej policji d/s przestępstw gospodarczych Sprzedająca zmiękła. Twierdzi cały czas (do dzisiaj to już łącznie 10 dzień), że nie może znaleźć odpowiedniego lokalnego kuriera pomimo stałej współpracy z DHL, aby móc przesłać paczkę z KH do Shenzen. Jednakże już teraz wie, że 10 telefonów wymaga (sic!) 5x krotnej odprawy celnej z HK to Shenzen, ponieważ celnicy nie puszczają paczek większych jak 2 szt. telefonów. Większego krętactwa w życiu nie słyszałem!

Paczka w moją stronę szła tą samą drogą (DHL) i tylko raz była konieczna odprawa (Shenzen->Hongkong) w kwocie 42$ - zbiorcze opakowanie 10 szt. Zero problemów!
Oczywiście sprzedająca przedkłada mi screen z komputera jako wiadomość od DHL, w którym po chińsku guzik widać poza rozpoznaniem wszystkich trackingów wysyłka + zwrot.
Mój "chiński" znajomy po zapoznaniu się ze screenem stwierdził jasno - szybko otwieraj spór, to jakaś parodia! Przesłanie do Chin 10 telefonów nie kosztuje 360$!!!

Ponadto 21.12.2016 "sprzedająca" stwierdziła w krótkiej przesłanej mi notce, że ma "kolejny zwrot z Polski i nienawidzi już DHL", a znak CE naklejają tylko dla klienta ze Słowacji i w sumie nie musiała mnie informować, że nie ma CE, bo sprzedała mi telefony po kosztach. Nosz kur*a nóż się w kieszeni otwiera! Kłamstwo goni kłamstwo i pełne potwierdzenie z góry założonego wymuszenia. Przecież muszą sobie odbić chociaż te 120$ za free.
W sumie to "majfrendy" nieźle sobie cały ten proceder obmyślili :)

Po konsultacji z kolegami z branży handlującymi z "chińczykami" definitywnie brzydko pachnie - nikt o tak wysokich kosztach przesłania 10 telefonów nawet na drugi koniec Chin nie słyszał!

Obiecano mi niezwłocznie przesłać pieniążki poprzez Western Union, aby nie stracić na wysokiej prowizji. Również i tę umowę sprzedająca złamała.

Po blisko 30 dniach od wpłaty i 14 dniach od wysyłki zwrotnej Sprzedawca po założeniu sporu na Alibabie zwraca mi kwotę mniejszą o 360$ za pośrednicrtwem PayPal na czym tracę kolejne 66$.

Mimo to nie odpuszczam i walczę o dojście do prawdy w kwestii realnych kosztów stale aktualizując spór w Alibaba i załączając nowe zrzuty ekranowe z pokrętnych treści, z których jasno wynika, że padłem ofiarą "majnfrendowego" wymuszenia. Sprzedawca liczył "na szczęście" wysyłając produkt bez wymaganych oznaczeń i alternatywnie przyjął inną metodę zarobku czyli kłamstwo na wyimaginowanych kosztach przesyłki zwrotnej i ponowne odzyskanie zakupionego towaru. W tym czasie bezkarnie obracał sporą ilością cudzej gotówki.

W czasie długiej konwersacji z help center Alibaba poinformowano mnie, że jeśli potwierdzi się oszustwo sprzedawcy grożą sankcje wynikające z przynależności do platformy Alibaba i definitywna utrata statusu Gold Supplier-a.

UWAGA! Dzisiaj tj. 22 grudnia nowa bajka - "finall bill" z DHL dostanę dopiero na koniec miesiąca :mrgreen:

Ewidentny sposób na skubanie klientów drodzy Państwo i z pełną stanowczością przestrzegam przed zakupami w sklepie Shenzhen Cwell Electronic Technology Co., Limited.

Jestem ciekaw czy ten drugi rodak (pewnie skubnięty w ten sam sposób co ja) jest tutaj na grupie i opisze swoją przygodę.

Sklep oszukuje również na formie przesyłek z góry sugerując tylko DHL, a oferta wysyłki poprzez Singapure Post czy HK Post to zwykła ściema - nie honorują.
W chinach kupuję już blisko 5 lat (raz więcej, innym razem mniej, prywatnie i na firmę), nie miałem nigdy takich problemów. Jak widać status Gold-a na platformie handlowej niekonieczna oznacza pełną uczciwość.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

7 mar 2017, o 13:07

Ocena: negatywna
Nazwa sprzedawcy: Super Egrow Group
Link do sklepu: https://www.aliexpress.com/store/100077 ... 0.0.bMGPrK
Zakupiony towar/wartość: PPTV King 7 za 113$
Opis transakcji:

Nie polecam Super Egrow Group. Sprzedają towary, których nie mają na stanie i zmuszają do kłamstw w anulowaniu transakcji. Kupiłem PPTV King 7 jakieś 5 dni temu i ten schizofrenik napisał mi w pierwszej wiadomości, że super że kupiłem bla bla bla i że wysyła najszybciej jak to możliwe. Potem, że nie ma jednak towaru i żebym anulował zamówienie koniecznie podając powód "others". Anulowałem i jako powód podałem "product out of stock", odrzucił anulacje i naściemniał mi, że mu system nie przyjmuje takiego powodu i że nie może zaakceptować, mam koniecznie wybrać others. Napisałem mu, że nie będę kłamał i jeszcze raz wybrałem out of stock, odrzucił drugi raz i nawalił mi w wiadomości płaczących buziek, że mam wybrać others. Odpisałem, że nic z tego i że chętnie zaczekam aż zamówienie samo się anuluje z powodu niewysłania towaru.

Re: Biała i czarna lista sprzedawców Opinie Aliexpress + skl

5 maja 2017, o 23:44

Ocena: NEGATYWNY
Nazwa sprzdawcy: ET Eternal Team
Link do sklepu: http://www.aliexpress.com/store/103919

Nie polecam tego sklepu ! bujam się z nimi odnośnie wysyłki już 5 dzień raz że koleś handluje sprzętem którego nie ma.
A potem zwleka jak tylko może z wysyłką
Nie wysyła paczki tak jak byśmy chcieli np jako GIFT tylko callpohone i wszelkie
prośby o wpisanie innej zawartości nie mają sensu ! telefon zakupiłem 30.04 i myślałem że zostanie wysłany dzisiaj
bo to piątek i i się rozczarowałem.
Pewnie rano będzie wciskał kolejną bajeczkę....
W chwili obecnej nie polecam będę na bieżąco informował o statusie wysyłki !
Odpowiedz