W grudniu ubiegłego roku
Xiaomi wprowadziło na chiński rynek budżetowy smartfon, Xiaomi Mi Play. Wczoraj, kilka miesięcy po debiucie na rynku rodzimym, telefon oficjalnie zadebiutował na rynku europejskim. Jest on dostępny w oficjalnym sklepie Xiaomi na Ukrainie.
Xiaomi Mi Play jest wyposażony w ekran dotykowy LCD o rozdzielczości 5,84 cala 1080 × 2280, procesor MediaTek Helio P35, 4 GB pamięci i 64 GB pamięci z możliwością rozbudowy. Obecnie w promocji
Xiaomi Mi Play 4+64GB Global Version kosztuje 169,99$ Telefon kupiony za pośrednictwem polskiej strony Gearbest objęty jest 2 letnia rękojmią sklepu.
Xiaomi chce dalej umacniać swoja pozycję poza Chinami, obecnie dla Xiaomi Europa stała się rynkiem priorytetowym. Strategia firmy dla Europy opiera się na pozyskaniu klientów o niskich dochodach oferując im budżetowe telefony. Oczkiem uwagi są obecnie Ukraina, Rosja i Polska. W tych krajach można się spodziewać europejskich premier telefonów xiaomi.
W późniejszym czasie Xiaomi będzie też promować w Europie telefony wyższej klasy, ale jak mówi szef firmy wymagać to będzie większej ilości innowacji technologicznych i ulepszenia jakości produktów. Obecnie Firma zaczyna od rynków mniej wymagających.
Oczywiście na rynku europejskim jest także wielu konkurentów, w tym również rywal z Chin Huawei. Firma Huawei od ponad dekady umacnia pozycję na rynku europejskim. Dzięki ciągłym innowacjom i doskonałej technologii, została ona ostatecznie doceniona przez europejskich konsumentów. Huawei zainwestował też znaczne kwoty w kampanie reklamowe z Lewandowskim na czele. Czy strategia Xiaomi polegająca na pozyskaniu fanów wśród mniej zamożnych klientów którzy w przyszłości mogą pozostać przy marce kupując już droższe, zyskowne dla firmy telefony okaże się skuteczna ? Napiszcie mi co o tym sądzicie.