Oppo, marka która na rodzimym Chińskim rynku od kilku lat zajmuje czołową pozycje przed Xiaomi, a za Huawei, w Polsce jest praktycznie nieznana. Od 31 stycznia smartfony OPPO są oficjalnie dostępne w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii i Turcji . Gdzie kupić telefony Oppo i ile za nie zapłacimy?
W Polsce na początek dostępne będą cztery modele smartfonów Oppo: Find X, RX17 Neo, RX17 Pro i AX7. Smartfony chińskiej firmy dostępne są
strefie Oppo na Allegro, oraz w sklepach X-Kom RTV, Euro AGD. Telefony trafią też do polskich operatorów: Orange, Play i T-Mobile.
Model Find X to flagowiec marki. Producent chwali się, że aż 93,8 proc. przedniej części urządzenia zajmuje wyświetlacz AMOLED Panoramic Arc Screen o rozdzielczości 2340x1080 w proporcjach 19,5:9. Do pełnego naładowania baterii modelu Find X wystarczy tylko 35 minut. Find X dysponuje też pamięcią wewnętrzną 256 GB i procesorem Qualcomm Snapdragon 845 wspieranym przez układ graficzny Adreno 630. Matryca przedniego aparatu w tym modelu to 25 megapikseli, tylny wyposażony został w dwa obiektywy: 16 oraz 20 megapikseli.
Za flagowca Oppo Find X zapłacimy 3699 zł. Smartfon dostępny jest w kolorach niebieskim i czerwonym.
Dwa smartfony z serii RX dostępnych na polskim rynku łączy 128 GB pamięci wewnętrznej, ekran AMOLED o przekątnej 6,4 cala i w formacie 19,5:9 oraz czytnik linii papilarnych. Model RX17 Pro wyposażony jest w aparaty o matrycach 20 i 12 megapikseli i ośmiordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 710. Z kolei aparaty wersji RX17 Neo dysponują 16 i 2 megapikselami oraz procesor Qualcomm Snapdragon 660.
RX17 Pro kosztuje 2599 zł, zaś
RX17 Neo - 1499 zł.
Oppo AX7 to propozycja z niższej półki cenowej. Smartfon ten wyposażony jest w 6,2-calowy ekran, 64 GB pamięci wewnętrznej i dwa aparaty - przedni dysponuje 16 megapikselami rozdzielczości, zaś tylni, dwuobiektywowy, 13 i 2 megapikselami. Najtańszy dostępny nad Wisłą model
Oppo AX7 kosztuje 999 zł.
Jak zauważyliście telefony OPPO są droższe od telefonów xiaomi, ale są też adresowane do bardziej wymagającego użytkownika. Xiaomi z założenia kieruje swoje produkty na rynki rozwijające się , zwłaszcza do Indii i krajów Europy Wschodniej. OPPO jest obecnie 5 marka telefoniczną na świecie ze sprzedażą w 2018r na poziomie 120 milionów i druga chińską na rodzimym Rynku zaraz za Huawei.