Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
30 maja 2018, o 08:21
Moja historia - niuwzglednienie przez aliexpres sporu - gdzie wina sprzedajacego jest udowodniona - miedzy innymi brak CE (juz pomijajajc idiotyzm celnikow, gdzie takie same paczki sciagaja sklepy i nie ma problemu, ale osobom indywidualnym dowalaja 'interpretacje'). Celnicy odeslali paczke, ktora najprawdopodobniej nie zostala odebrana przez kupujacego - to oni odsylali, wiec nie wiem jaki adres wklepali, nie wiem kto wysylal, nie wiem gdzie, nie ma potwierdzenia nadania. Ponoc poczta w chinach/sungapur odeslal z powrotem paczke ale urzad nic o tym nie wie... Prosza o uwaga... numer paczki.
Takie becwaly pracuja w Poznaniu. Panstwo w panstwie (np ponoc maile do nich nie docieraja, pomimo, ze jest potwierdzenie wyslania przez protonmail). Zamieszczam abyscie znali ryzyko jakie moze was spotkac na aliexpress. Tutaj w chu^$ pograly dwie strony zarowno celnicy jak i aliexpress, ale oczywiscie to Polacy lepiej pokazali co potrafia aby pobawic sie z wlasnym obywatelem, ktory placi podatki na ich pensje. Od tej pory zanizam i kombinuje z wartoscia kazdej przesylki (a zamawiam sporo). Widocznie sami tego chca.
https://imgur.com/a/ma3uwZbhttps://imgur.com/a/7qgZcWRhttps://imgur.com/a/BpUM9JWhttps://imgur.com/a/OnQY7OLhttps://imgur.com/a/MRhN2rnhttps://imgur.com/a/xKP6gn5https://imgur.com/a/RYtifCGhttps://imgur.com/a/yoQjqYrhttps://imgur.com/a/RgYnAcSNiestety wrzucanie obrazkow nie dziala.
30 maja 2018, o 13:08
Na linku masz info, że jest CE i chyba był (patrz punkt 8). Znak CE jest, ale jest też jakiś wykrzyknik, ale nie podano o co chodzi i dlatego m.in się doczepili
Nie wiem w jaki sposób prowadziłeś spór, ale prosili o dokumenty dlaczego nie przeszło kontroli (zapewne chcieli po angielsku, bo z tych to nawet Polakowi się ciężko połapać o co chodzi).
31 maja 2018, o 08:15
Jak płaciłeś kartą to złóż w banku roszczenie chargeback, to nic nie kosztuje a może uda się odzyskać kasę.
6 cze 2018, o 11:45
Nic nie pisali w jakim jezyku chcieli - przeslalem im te dokumenty, status paczki nie byl potrzebny bo paczka dotarla bez problemu. Paczka wyraznie zostala zawrocona poniewaz nie byla zgodna z prawem uni - czyli nie jest to wersja international, jak podawal sprzedajacy (juz tym bardziej ze dobrze nie oznaczyl paczki). No nic pozostaje naglosnic sprawe, moze wtedy zwroca kwote.
Co do polskich celnikow, sprawa jest w toku - najprawdopodobniej skonczy sie pozwem.
6 cze 2018, o 15:58
To wyślij im w dialekcie Indian Nawaho i się potem zastanawiaj dlaczego nie przyjęli dowodów.
ZAWSZE pomyśl co ty byś zrobił gdybyś był z drugiej strony.
Czy jako sprzedawca zgodziłbyś się na to by serwis oddał kupującemu kasę skoro towar do ciebie nie wrócił? Czyli nie masz towaru ani kasy?
Czy jako mediator w sprawie zdecydowałbyś o tym by kasę oddać kupującemu skoro przedstawia jedynie jakieś zdjęcia w obcym języku a z trackingu nie wynika by sprzedawca dostał swój towar? W dodatku widzisz, że wielu kupujących z tego kraju nie odbiera specjalnie paczek jak tylko trafią na odprawę celną i potem otwierają spory.
6 cze 2018, o 20:09
To moze mam zgadywac, co im wyslac i na jaki jezyk im przetlumaczyc? Prosili o dowod - jest dowod czarno na bialym z numerem przesylki. Z trackingu wynika, ze towar jest zatrzymany przez sluzbe celna i tak im napisalem. Przeciez sam sobie paczki nie trzymam a jak cos zamawiam to nie po to aby nie odbierac.
Jak bym zobaczyl pismo to bym porownal z pismami (nie pierwsze i nie ostatnie zatrzymanie z danego kraju) i juz wiedzial o co comon. TY przeczytales argumentacje? "didn't provide any evidence" - jak obo sa zdjecia pism z urzedu... to co mam laurke wyslac "I love alli"? Ja nie mowie, ze od razu maja zwrocic kase, niech chociaz napisza o co im chodzi, a nie "nie, bo nie".
7 cze 2018, o 20:19
Ale właśnie wiele osób tak robi. Wystarczy poczytać posty w stylu "zatrzymali mi paczke, co robić?" i odpowiedź "odpisz o co pytają" ale wiele jest jednak w stylu "nic nie rób, niech odeślą do sprzedawcy"
12 cze 2018, o 18:57
Mnie nie interesuje co kto robi, mnie interesuje dlaczego aliexpress pomimo dostarczenia wszystkich niezbednych dowodow, nie uznalo winy sprzedajacego - bo ten jest winny czarno na bialym, no chyba ze to moja wina, ze paczka jest zle oznaczona i produkt nie jest 'international' pomimo, ze sprzedajacy za taki go podawal. Moze ja od ali poprosze tlumaczenie po hindi?
Jedyny pomocny post przedstawil @atoh, niestety nie jest to mozliwe do zrealizowania. NIedlugo podam strone, gdzie jade po alli z tym przykladem, wtedy oczywiscie bedzie po angielsku.
31 lip 2018, o 22:22
osobiscie mam teorie, ze ostatnio cos sie zmienilo i reklamacje sa nie uwzgledniane, jesli sprzedawca sie upiera
mnie to rozwniez niedawno spotkalo
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.