Switch to full style
Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.

Regulamin działu

Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
Odpowiedz

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

20 kwi 2015, o 18:42

Ale co rozumiesz przez czas wysyłki? Czas do wysłania paczki przez sprzedającego czy czas ochrony kupującego. Czas na wysyłkę sprzedający może sobie ustawić dowolny, ostatnio przy okazji świąt w Chinach sprzedawcy zmieniali czas na wysyłkę na 60-90 dni, żeby im się terminy nie pokończyły w czasie wolnego.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

20 kwi 2015, o 18:52

Źle to napisałem, ale chodziło mi o czas ochrony kupującego.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

23 kwi 2015, o 18:34

Pewnie to już było, ale mam zapytanie: 15.04 kupiłem na ali głośnik bluetooth Xiaomi. Po jakimś czasie dostałem numer trackingowy na Swiss Post. Do tej pory śledzenie tego numeru jest niemożliwe, bo brak przesyłki o takim numerze. Międzyczasie zapytałem sprzedającego co jest grane. odpisał, żeby sprawdzić za 2-3 dni. Minęło 5-6 dni, śledzenia nadal brak. Teraz dostaje maila: This is an e-mail notification to inform you that the seller has extended Purchase Protection for you for Order ........ Wygląda na to, że chce wydłużyć okres ochrony do 2015.06.03 05:42.Co robić w takim przypadku? Czy sprzedający może warunkować wysłanie tego głośnika moją zgodą na przedłużenie okresu ochrony? Na drugie zapytanie o śledzenie nie odpisał do tej pory. Otwierać spór, czy dać mu zgodę na wydłużenie terminu ochrony? Jak sądzicie?

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

23 kwi 2015, o 18:49

Proste - sprzedawca nadał numer przesyłki ale jej nie wysłał. Pewnie nie ma towaru więc chce przedłużenia ochrony, by mieć więcej czasu na wysyłkę. Nie masz gwarancji kiedy wyśle towar i czy w ogóle wyśle. Ja bym otwierał spór, powód - brak trackingu.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

23 kwi 2015, o 19:13

O godzinie 18.43, czyli niedawno przesyłka pojawiła się na śledzeniu w Swiss Post.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

23 kwi 2015, o 19:19

Czyli jest wysłana. Teraz musisztylko czekać.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

23 kwi 2015, o 19:29

Dziękuję za pomoc. Teraz kolei na zakup tabletu, ale mam dylemat co kupić, a przeczytaniu forum mam jeszcze większy mętlik w głowie. Teclast, onda, czy może samsung.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

23 kwi 2015, o 19:40

A to już nie jest watek na takie pytania.

Zakonczenie transakcji

9 maja 2015, o 09:46

Kupilem na Aliexpress tablet Teclast jednak minelo 2 tygodnie od zaplaty za towar a sprzedawca nie raczyl go wyslac. Chcialbym zakonczyc ta transakcje i kupic od innego Chinczyka i tu pojawia sie pytanie czy ktos jyz tak robil tzn. konczyl transakcje po wplacie pieniedzy? Aliexpress po jakim czasie odsyla pieniadze i czy przelewa je na karte ktora za zakupy placilem w ten spodob pieniadze trafiaja do banku? Prosze o rade.

Re: Najczęściej zadawane pytania przy kupowaniu, pełen proce

9 maja 2015, o 09:54

Musisz anulować transakcję. Jeśli sprzedawca zgodzi się na anulację (a najpewniej nie zgodzi się), to Aliexpress zwróci Ci pieniądze w ciągu 15 dni roboczych.
Odpowiedz