Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
17 paź 2016, o 16:53
dzięki za odpowiedzi
Czytałam FAQ ale chyba nie do końca uważnie
Wychodzi na to, że jest pozamiatane jak potwierdziłam odbiór już - frycowe się płaci
Co do tej opcji wysyłki poleconym - był to że tak powiem "od górny " sposób wysyłki. A ponieważ taka opcja była bez dodatkowych opłata takową zaznaczyłam. Kurcze - no nie chcę wyjść na awanturnego klienta ale jeżeli mam w zamówieniach wyraźnie zaznaczoną formę wysyłki jako polecona (China Post Air Mail) a bezczelnie wysyłają zwykłą pocztą a paczka nie dochodzi to mam siedzieć cicho?
Czyli reasumując - przesyłka dotrze - jeśli jest ok to potwierdzamy odbiór, opinia. Jeśli coś jest nie tak to najpierw kontakt ze sprzedawcą, jeśli nie jesteśmy w stanie się z nim sensownie dogadać to .... wystawiamy ocenę, otwieramy spór bez potwierdzenia otrzymania przesyłki, by kasa nie trafiła przed rozwiązaniem sprawy do sprzedawcy tak?
17 paź 2016, o 17:38
Zdecydowanie zbyt mało uwagi przykładasz do tego co czytasz.
Polecam jeszcze raz przeczytać FAQ a dla pokazania, że warto podam cytat z FAQ
P: Potwierdziłem odbiór przesyłki. Czy to oznacza, że już nie mogę otworzyć sporu?
O: Możesz to zrobić do 15 dni po potwierdzeniu odbioru na Aliexpress.
China post air mail to chyba nie jest przesyłka polecona.
Oczywiście można otworzyć spór z powodu złej metody wysyłki i np domagać się zwrotu kosztów wysyłki. Ale skoro to metoda darmowa to co to da?
Natomiast w opisywanym przypadku (paczka nie dochodzi) to otwiera się spór nie z powodu złej metody wysyłki, ale właśnie z powodu tego, że paczka nie doszła (niezależnie od metody).
17 paź 2016, o 19:20
Przeczytałam ale..... za szybko widocznie

już wracam do lektury
Wrócę jeszcze do sprawy tych poleconych - oczywiście zjadłam jeden człon z nazwy - miało być - China Post Registered Air Mail..... Mam właśnie kilka zamówień - gdzie była wybrana/dodatkowo opłacona opcja wysyłki - czyli polecona (R) a wysłali jakimś SYB.... LM i choroba wie czym jeszcze i śladu nigdzie nie ma po przesyłkach

Kończy się czas dostarczenia - sprzedający się na moje pytanie o numer nadania dobry nie odzywa poza standardowym.... poczekaj etc etc.... o to mi właśnie chodzi - co w takiej sytuacji robić.... Tzna wiem - kontakt kontakt i jeszcze raz kontakt ale... ileż można
17 paź 2016, o 19:37
No niestety ale czasami tak jest, że w opisie niby jest wysyłka rejestrowana a oni wyślą zwykłą. Tłumaczą się, że się im nie opłaca poniżej jakiejś wartości wysyłać. Miałem tak kilka razy.
17 paź 2016, o 20:08
Do każdej sprawy podchodzę indywidualnie. Z reguły jednak staram się być wyrozumiałym. Tak więc proszę o przedłużenie ochrony (szczególnie jak taki okres, że paczki idą wolniej i ludzie narzekają np na tym forum). Ale też bez przesady. 60 dni to standardowy czas ochrony, więc 2 ekstra tygodnie mnie nie zbawią (nie zamawiam tak by właśnie te 2 tygodnie robiły różnicę np prezent). I wtedy pozostaje otworzyć spór, że koniec ochrony, gwarancja dostawy 60 dni, ja czekam ponad 70 i paczki nie ma, więc chcę zwrotu.
Do tej pory więcej zawsze zdziałałem życzliwością niż straszeniem sprzedawcy sporem. Jak otwierałem spór to kończył się on z reguły szybko (często ustalonymi wcześniej ze sprzedawcą warunkami).
Traktujcie sprzedawców tak jak byście chcieli być traktowani gdybyście to wy sprzedawali a nie kupowali.
27 paź 2016, o 10:11
Witam ponownie
I znów potrzebna mi Wasza pomoc
Po krótce - u jednego sprzedawcy zakupiłam 4 różne rzeczy - 1 zamówienie i 1 płatność. Podany miałam zły numer śledzenia - totalny fake. Na 4 @ sprzedawca wcale nie odpisał. Wczoraj przesyłka doszła ale.... zamiast 4 rzeczy były tylko 2. Waga na opakowaniu zgadza się z wagą zawartości czyli dla mnie jasne jak słońce, że 2 brakujące nie zostały wcale wysłane. Oczywiście napisałam do sprzedawcy i znów cisza. Dzisiaj potwierdziłam otrzymanie 2 przedmiotów. I teraz mam zgryza. Chciałam za te 2 rzeczy które doszły wystawić komentarz (dobry bo wszystko zgodne z ofertą) ale mimo tego, że potwierdziłam odbiór w menadżerze opinii nie mam tego zamówienia. Czy komentarze mogę wystawić dopiero jak potwierdzę doręczenie tych 2 brakujących przedmiotów? Poczekam pewnie jeszcze ze 2 czy 3 dni na jakąś odpowiedź od sprzedawcy i chciał nie chciał będę musiała ze sporem wyskoczyć :( Czy znowu coś źle zrobiłam, że nie mogę tych 2 komentarzy wystawić ? Bo mam tylko opcję sporu
27 paź 2016, o 10:15
Co robisz źle? To, że zamiast zakładac od razu spór aby odzyskac swoje pieniądze ty przejmujesz się komentarzami. No sorry, ale stawiasz problem na głowie. Najpierw odzyskaj to co Twoje a potem zajmuj sie komentarzami.
27 paź 2016, o 10:34
Jak potwierdzałaś te dwie rzeczy to nie miałaś od razu opcji wystawienia gwiazdek i opinii?
Właściwie to ja bym nie potwierdzał tych 2 pierwszych rzeczy. Napisałaś, że to było jedno zamówienie i jedna płatność. Doszła połowa zamówienia więc do czasu wyjaśnienia co z drugą połową ja bym czekał z wszelkimi potwierdzeniami.
Przy otwieraniu sporu jest taka opcja, że paczka doszła ale części brakuje. A tak sama sobie utrudniasz, bo przecież wszystkie rzeczy miały ten sam numer śledzenia.
BTW. 4 rzeczy i jedna płatność to tylko jak to jakieś pierdoły za 2$ sztuka. Przy droższych rzeczach zawsze 4szt=4zamówienia=4płatności
27 paź 2016, o 11:08
No właśnie nie było tego pola do wystawienia opinii :(
Człowiek uczy się na błędach i wiem, że każde zamówienie to odrębna płatność ale to zamówienie było jedno z pierwszych moich kiedy byłam mocno zielona
Chociaż przykład zakupów u jednego sprzedawcy w ostatnim tygodniu: w niedzielę-zamówienie-płatność-otrzymałam numer wysyłki. We wtorek kolejne zamówienie u tego samego sprzedawcy-płatność. I dostaję informację od sprzedawcy, że ponieważ zakupiłam 2 rzeczy to wyśle 1 przesyłką. Wysyłki poszczególne miały być: China Poste Registered Air Mail z takim numerem: OZ009317100PY a wysłał w końcu: SFCService RR900099296AT twierdząc, że tak będzie szybciej..... ciekawa jestem.... więc nie zawsze się da tak zrobić - kilka zamówień - kilka płatności - kilka paczek - no chyba, że w dłuższym przedziale czasowym
Wracając do meritum - to już na przyszłość wiem co robić - dzięki

Chciałam być fair w stosunku do sprzedawcy. Dostałam 2 rzeczy i te potwierdziłam - a niech ma już te kasę.

W takim razie nie czekam tylko od razu otwieram spór o resztę
Dzięki wielkie
Nie pisz posta pod postem, uzywaj edycji
@blue
4 lis 2016, o 20:04
Witam, dostałem nawalaną ładowarkę litokala i otworzyłem spór na full refund lub wysyłke nowej,Chińczyk chce abym zamknął spór to wyśle mi nową,po jakim czasie, jeśli w ogóle mogę go otworzyć na nowo?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.