• Reklama

Gwarancja HK Goldway - Relacja i Opinia.

Re: Gwarancja HK Goldway - Relacja i Opinia.

Postprzez ex_deus » 25 wrz 2017, o 11:33

Ostatnio miałem taki przypadek.Rok temu kupiłem telefon u Goldwaya i mi sie zepsuł (z tego co ustaliłem to padła płyta główna). Za pomocą aliexpress skontaktowałem sie z nimi (wspierałem sie też kontaktem do Goldwaya tutaj).

Wysłałem telefon pocztą do Goldwaya - w taki sposób oni to wymagali, nie akceptowali kurierów DHL/UPS etc. Zwrotnie musiałem zapłacić za przesyłkę do Polski. Po przesłaniu stanęła na cle i musiałem ponownie złożyć deklarację celną (poprzednią robiłem jak kupowałem i płaciłem cło). Do urzędu celnego wysłałem kontynuację korespondencji z aliexpress (dyskusja w sprawie procedury reklamacyjnej gdzie było widać dokładnie, że transakcja dotyczyła telefonu sprzed roku z numerami zamówienia), wysłałem także do nich deklarację celną która składałem pierwotnie.
Telefon mi oddano bez naliczania cła tylko i wyłącznie dlatego, że urzędnik celny otworzył paczke i widział, że był używany. Miałem długą dyskusję z tym urzędnikiem i poniżej wnioski z dyskusji:
1. Wysyłając paczkę do Chin w ramach reklamacji zadbaj aby na przesyłce nadawanej było widać numery seryjne telefon, imei etc.
Urząd Celny chce widzieć, że towar nadawany jest taki sam jaki wraca. Nie byli przekonany co do dokumentacji dostarczonej przeze mnie (cytowana wyżej dyskusja w ramach aliexpress). Pomimo, ze tłumaczyłem im że na blankiecie poczty nie ma miejsca na takie informacje to twierdzili, iż powinienem mieć od poczty osobne podbicie na jakieś kartce z danymi telefonu - jako dowód co jest nadawane (przy czym wątpię aby poczta takie coś podpisała).

2. Dostarcz w momencie kolejnej odprawy celnej pierwotne potwierdzenie zapłaty cła (przychodzi decyzja w momencie pierwszego clenia). To ułatwia późniejsze procesowanie w urzędzie celnym.

Jeśli urząd celny nie będzie widział, że towar nadawany jest taki sam jak powracający, to naliczy cło mimo że nie ma transakcji kupna. Wspominali też, że nie uznają procedury gwarancyjnej bez obiegu karty gwarancyjnej telefonu (kto to robi?), nie uznawali jako gwarancji dyskusji z goldwayem oraz przesłanym zgłoszeniem reklamacyjnym z wszsytkimi danymi telefonu i opisem problemu - wypełniałem taki osobny załącznik i słałem mailem do Goldwaya.
ex_deus
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lis 2015, o 06:54

Reklama

Re: Gwarancja HK Goldway - Relacja i Opinia.

Postprzez clorox » 25 wrz 2017, o 12:08

W którym UC tacy służbiści siedzą?
"Trzeba mieć dużo cierpliwości, by się jej nauczyć." - Stanisław Jerzy Lec
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 17:44
Pochwały: 90
Telefon:: Meizu M2
ROM: Flyme 4.3.2.A

Re: Gwarancja HK Goldway - Relacja i Opinia.

Postprzez ex_deus » 26 wrz 2017, o 11:49

U mnie trzymali na Głogowskiej w Poznaniu.
ex_deus
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lis 2015, o 06:54

Re: Gwarancja HK Goldway - Relacja i Opinia.

Postprzez clorox » 26 wrz 2017, o 11:53

No tak, Wielkopolska. Porządek musi być. ;-)
"Trzeba mieć dużo cierpliwości, by się jej nauczyć." - Stanisław Jerzy Lec
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 17:44
Pochwały: 90
Telefon:: Meizu M2
ROM: Flyme 4.3.2.A

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusja o telefonach ASUS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Reklama